• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4625 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۱ فروردين

از اجراي طرح حمايت از فيلم‌هاي اقتباسي تا همخواني پرستويي و سالار عقيلي

بازگشايي سينماهاي امريكا

گروه فرهنگ و هنر

اجراي طرح حمايت از فيلم‌هاي اقتباسي

به منظور تقويت پيوند ميان سينما و ادبيات داستاني و تشويق نويسندگان و توليدكنندگان فيلم، بنياد سينمايي فارابي، طرح حمايت از توليد فيلم‌هاي اقتباسي را به اجرا مي‌گذارد. بر همين اساس فارابي تا پايان خرداد ۹۹ حقوق حداقل ۱۰ اثر در گونه‌هاي مختلف ادبيات داستاني پس از انقلاب را براساس جذابيت‌هاي داستاني و قابليت اقتباس سينمايي از صاحب حقوق اثر(مولف يا ناشر) خريداري مي‌كند و خريداري حقوق كتاب‌هايي كه برنده جوايز معتبر ادبي مانند جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي، جايزه جلال آل‌احمد و ساير جوايز مورد تاييد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اولويت قرار دارند.

شهرام كرمي در تدارك اجراي يك تئاتر

شهرام كرمي به دنبال اجراي يك نمايش در سال ۹۹ است. به گزارش ايسنا، اين نويسنده و كارگردان تئاتر پس از كناره‌گيري از مديركلي اداره هنرهاي نمايشي و در روزهاي تعطيلي كرونايي نمايشنامه نيمه‌ تمام خود با نام «گرگ مياد مي‌بردت» را به پايان رسانده و حالا قصد دارد آن را اجرا كند. به گفته خود اين نمايشنامه‌نويس، متن اين اثر براي اجرا در پاييز سال ۹۷ مصوب شده بود ولي به دليل مسووليتي كه داشت از اجراي آن منصرف شد و متن را نيمه‌كاره رها كرد.

بازگشايي تدريجي سينماهاي امريكا

سينماهاي امريكا به‌ دنبال صدور دستور بازگشايي 3 مرحله‌اي كسب‌وكارها در اين كشور در ماه‌هاي آينده به ‌صورت تدريجي هستند اما به ‌نظر مي‌رسد هنوز اميدي به رونق مجدد نيست.به گزارش مهر به نقل از ورايتي، دونالد ترامپ پنجشنبه اعلام كرد، سينماها ممكن است ظرف چند ماه آينده به آرامي بازگشايي شوند. اين خبر در دل مجموعه گسترده‌اي از دستورالعمل‌ها اعلام شد كه نشان مي‌دهد، اقتصاد امريكا چگونه و چه زماني مي‌تواند از زير بار همه‌گيري ويروس كرونا سر بيرون بياورد. اين كورسوي اميدي براي صاحبان سينماهاست كه با تعطيلي اجباري مشاغل، ضررهاي جبران‌ناپذيري را متحمل شده بودند. اما حتي اگر مجموعه‌هاي چند منظوره هم باز شوند، باز چندين ماه طول مي‌كشد تا استوديوها بتوانند با اطمينان كارشان را از سر بگيرند و فيلم‌هاي بزرگ و بلاك‌باسترهاي خود را اكران كنند.

كرونا گردهمايي سالانه «كميك‌بازها»

را تعطيل كرد

«كميك‌كان سن‌ديه‌گو» كه هر سال به عنوان بزرگ‌ترين گردهمايي هواداران آثار كميك برگزار مي‌شود براي جلوگيري از شيوع كرونا امسال لغو شد.برگزاري بزرگ‌ترين رويداد سالانه براي علاقه‌مندان آثار كميك به صورت رسمي از سوي سازمان‌دهندگانش در سال ۲۰۲۰ لغو شد. اين رويداد كه هر سال بيش از ۱۳۰ هزار نفر شركت‌كننده دارد، قرار بود امسال از ۲۳ تا ۲۶ جولاي(يك تا چهارمرداد) برگزار شود. اين نخستين ‌بار است كه از زمان شكل‌گيري اين گردهمايي، سازمان‌دهندگان آن تصميم به لغو آن مي‌گيرند اما آنها مي‌گويند، سال ۲۰۲۱ از ۲۲ تا ۲۵ جولاي اين گردهمايي بزرگ را دوباره برگزار خواهند كرد.

همــخواني پــرويز پرستويي و سالار عقيلي

در راستاي پويش مشاركت هنرمندان در روزهاي بحران كرونا، قطعه «همدم» طي همكاري مشترك سالار عقيلي، پرويز پرستويي و فاضل جمشيدي با تنظيم و ميكس و مستر محسن غلامي منتشر شد.به گزارش ايلنا محسن غلامي درباره قطعه «همدم» با ملودي فاضل جمشيدي و شعر عليرضا بهرامي گفت: در تنظيم اين قطعه از سازهاي تار و دوتارباس، سه‌تار، سنتور و تنبك همچنين اركستر زهي (سمپل) استفاده شده و قطعه «همدم» ابتدا با مقدمه و اورتور ساخته اينجانب شروع مي‌شود سپس با دكلمه آقاي پرويز پرستويي روي بيت‌هايي از مولانا ادامه پيدا مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون