• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4627 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ ارديبهشت

خبر

جهانپور به انتقادها نسبت  به  عدم ارايه گزارش واكنش نشان داد تحليل سياسي آقاي «متخصص»

در طول روزهاي گذشته برخي مسوولان كشور انتقاداتي نسبت به صحت و سقم آمار جانباختگان و مبتلايان به كرونا در ايران مطرح كرده‌اند. محسن هاشمي، رييس شوراي شهر تهران يكي از آخرين افرادي بود كه نسبت به اين آمار اعلامي، انتقاد داشته و خواستار اعلام آمار تفكيك شده مبتلايان به كرونا و جانباختگان از اين ويروس در پايتخت شد و مدعي شد، آمارهايي كه اعلام مي‌شود با آمارهايي كه در اختيار دارند، همخواني ندارد. موضوعي كه باعث واكنش تند و تيز سخنگوي ستاد ملي مبارزه با كرونا شد. 
كيانوش جهانپور در واكنش به انتقادات به ركنا گفت:«ما مسوول اين نيستيم كه آمارها را به كسي اثبات كنيم. در دوره انتخابات هم بعضي از آمارها را قبول نداشتند. پيش‌تر در مورد يكي از اعضاي شوراي شهر گفتيم ايشان متخصص تولد است، بهتر است در مورد تخصص خود صحبت كند تا مرگ و مير. ايشان در پاسخ ما گفتند كه «ما آمار پاس كرده‌ايم.» البته منظور من شمارش نيست. همه ما سوم ابتدايي شمارش را خوانده‌ايم. چهارم و پنجم ابتدايي نيز تمرين كرديم، نياز نيست كه دانشگاه رفته باشيم. ولي عرض كردم كه دوستان در حوزه‌اي اظهارنظر كنند كه تخصص آن را دارند. در مورد علت فوت هيچ كدام از اين عزيزان تخصص ندارند. براي كنجكاوي خودم در خصوص تخصص اين افراد جست‌وجو كردم، ديدم سابقه شمارش و آمار دارند و در مورد انتخابات اظهارنظر داشتند.» او ادامه داد:«در خصوص همين تخصص شمارش آراي انتخاباتي هم مثلا جايي گفته بودند ما آمار را قبول نداريم يا قبول داريم يا كم و زياد است. ديگران را هم به واسطه همين حرف به اشتباه انداختند و خانه‌نشين كرده‌اند. باز هم تاكيد مي‌كنم در اين جمع كسي را نديدم كه در مورد علت فوت تخصصي داشته باشد. لذا پاسخي هم براي آن ندارم چون اين اظهارنظر از جنس علت فوت نيست. اگر كسي علت فوت را مي‌شناسد، كارشناس يا متخصص پزشكي قانوني است يا تخصصي اتيولوژي مرگ و مير و تفكيك آن است قطعا در كلاس درس ايشان استفاده خواهيم كرد. ولي من جز آمار انتخاباتي يا تولد چيز ديگري در اين دوستان نديدم.»


كميسيون فرهنگي مجلس جز در موارد خاص نشستي نخواهد داشت

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس گفت:«كميسيون فرهنگي مجلس از اين پس جز در موارد خاص ديگر تا پايان مجلس دهم نشستي نخواهد داشت.» به گزارش فارس، سيده‌فاطمه ذوالقدر ادامه داد:«با توجه به اينكه رسيدگي به طرح‌ها و لوايح در دستوركار كميسيون به پايان رسيده و براي بررسي به صحن ارسال شده، كميسيون دستوركاري براي رسيدگي ندارد مگر اينكه اتفاق خاصي در مسائل روز كشور بيفتد كه نياز به برگزاري نشست داشته باشد كه در غير اين صورت كميسيون جلسه‌اي نخواهد داشت.» اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت:«طرح‌ها و لوايح مختلفي كه براي رسيدگي در صحن به هيات‌رييسه ارسال شده يكي طرح نظارت بر صداوسيما، ‌طرح جمعيت و تعالي خانواده، لايحه حمايت از مالكيت فكري و... كه در نوبت رسيدگي قرار دارند.»

نظارت گروه تخصصي بهداشت  و درمان بر وضعيت زندان‌ها

مديركل زندان‌هاي استان تهران اعلام كرد كه تيم تخصصي پزشكان، وظيفه نظارت شبانه‌روزي بر وضعيت بهداشت و درمان زندان‌ها و نحوه مقابله با بيماري‌ها را بر عهده دارند. به گزارش ايلنا، سيدحشمت‌الله حيات‌الغيب با تاكيد بر نظارت شبانه‌روزي پزشكان بر نحوه ارايه خدمات بهداشتي و درماني همچنين حفظ سلامت زندانيان به عنوان اولين اصل گفت:«با تعطيلي تمام فعاليت‌هاي اجتماع‌محور در زندان‌ها، كادر درماني با دقت و تمركز بر امر مقابله با بيماري از جمله كرونا تلاش مي‌كنند.» او ادامه داد:«حفظ سلامت در 3 بخش زندانيان، كاركنان و سربازان وظيفه بسيار با اهميت است و تيم پزشكان متخصص اداره كل زندان‌هاي استان تهران با دقت و تلاش شبانه‌روزي در راستاي پيشگيري از سرايت بيماري خدمات شبانه‌روزي ارايه مي‌كنند.»
به گفته او، نيكوكاران در اين روزها كه كشور و دنيا دچار بحران بيماري كروناست، تمام توان خود را به كار گرفته‌اند تا در امر آزادي زندانيان نيازمند جرايم غيرعمد همچنين تهيه ماسك، دستكش و مواد ضدعفوني‌كننده به ياري ما بشتابند. حيات‌الغيب گفت:«پرستاران، مددكاران و كادر درماني بر مراحل پذيرش زنداني جديدالورود، قرنطينه، بيماريابي و انتقال آنان به بيمارستان‌هاي سطح شهر، شناسايي زندانيان با بيماري‌هاي زمينه‌اي مانند تنگي نفس و... همچنين اقدامات پيشگيرانه مانند توزيع دستكش و مواد ضدعفوني‌كننده و حفظ فاصله اجتماعي نظارت كامل دارند.» بنا بر اين خبر، تيم تخصصي پزشكان اداره كل با همكاري اداره ارزيابي عملكرد، بازرسي و پاسخگويي به شكايات با نظارت شبانه‌روزي بر وضعيت زندان‌ها، روزانه نحوه توزيع اقلام بهداشتي مورد نياز مخصوصا در گروه زندانيان را بررسي كرده و گزارش اين امر به كارگروه سلامت، اصلاح و تربيت زندان‌هاي استان ارايه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون