• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4627 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ ارديبهشت

از رونمايي نسخه خطي «گلستان» تا برگزاري جشنواره فيلم «ونيز»

حال استاد خوب است

گروه فرهنگ و هنر

 

 

«گلستان» ۲۰۰ ساله سعدي در موزه ملي

موزه ملي ايران همزمان با روز بزرگداشت «سعدي» از نسخه‌ خطي ۲۰۰ساله «گلستان» رونمايي كرد. به گزارش ايسنا، نسخه‌ خطي «گلستان» سعدي باقيمانده از دوره قاجار به شماره ۳۷۱۴ در موزه ملي ايران نگهداري مي‌شود. در توضيح نسخه‌ خطي ارزشمند «گلستان» سعدي آمده است: «اين نسخه به خط نستعليق بر كاغذ نوشته شده و داراي ۲۶۰ صفحه سيزده ‌سطري است. صفحات داراي جدول و كمند و تذهيب زرافشان هستند. سرلوح مذهب مرصع بوده و بين سطور و ديياچه و صفحات نخست كتاب طلااندازي شده است. »

محمدرضا شجريان در بهترين وضعيت درماني

هماهنگ‌كننده گروه پزشكان معالج محمدرضا شجريان ضمن تكذيب خبرهايي كه براي چندمين‌بار در فضاي مجازي درباره درگذشت اين هنرمند منتشر شد، به شايعه‌پراكنان اين اخبار كذب هشدار داد. حسن عباسي از پزشكان و دوستان نزديك محمدرضا شجريان هنرمند شاخص موسيقي ايران، در پي انتشار مطالبي با موضوع درگذشت اين هنرمند در صفحات مجازي به مهر گفت: از مردم عزيز هم مي‌خواهم كه اخبار مربوط به اوضاع جسماني استاد را از منابع رسمي پيگيري كنند. عباسي در پايان درباره آخرين وضعيت جسماني محمدرضا شجريان توضيح داد: خوشبختانه حال استاد اكنون از هر زمان ديگري بهتر شده و ما به ‌شدت روي ماجراي درمان استاد كنترل كامل داريم و علاقه‌مندان بدانند هر زمان هر خبر جديدي باشد با آنها در ميان خواهيم گذاشت.

جشنواره فيلم «ونيز» برگزار مي‌شود؟

برگزاركنندگان جشنواره فيلم ونيز كه بايد چهار ماه و نيم ديگر برگزار شود، اميدوارند بتوانند طبق روال معمول كار خود را انجام دهند. به گزارش مهر و به نقل از اسكرين، جشنواره فيلم ونيز كه قرار است از ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهريور) برگزار شود، بزرگ‌ترين رويداد بعدي پس از جشنواره فيلم كن در تقويم سينمايي سال محسوب مي‌شود. با وجود اينكه چهارماه و نيم تا زمان برگزاري جشنواره فيلم ونيز باقيمانده اما هنوز درباره اينكه مي‌توان اين رويداد را برگزار كرد يا نه، عدم قطعيت وجود دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون