• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4629 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۴ ارديبهشت

اعضاي هيات دولت در حاشيه نشست كابينه چه گفتند؟

توضيحات ديپلماتيك واعظي و از سرگيري پلكاني مسابقات ورزشي

اگرچه جلسات هيات دولت طبق روال معمول و با پروتكل‌هاي بهداشتي از اسفند ماه تا امروز برگزار شده اما حضور خبرنگاران در حاشيه نشست‌هاي كابينه با محدوديت‌هايي مواجه است. در مدتي كه نشست‌هاي دولت از پاستور به سعدآباد منتقل شده براي رعايت فاصله‌گذاري فيزيكي و جلوگيري از تجمع تنها خبرنگاران حوزه دولت و صداوسيما اجازه حضور در حاشيه دولت را دارند و البته وزرا و معاونان كمتري هم در حد فاصل رفت‌و‌آمد به اين نشست حضور پيدا كرده و به پرسش‌ها پاسخ مي‌دهند و اغلب سخنگوي دولت گپ‌وگفتي كوتاه با خبرنگاران حاضر دارد. با اين حال ديروز محمود واعظي، رييس ‌دفتر رييس‌جمهوري نيز به پرسش‌هاي خبرنگاران صداوسيما پاسخ داد. 
محمود واعظي در مورد كمك كشورهاي ديگر به ايران در زمينه بحران كرونا نيز توضيح داد:«يك پروتكل يا يك رويه‌اي كه همه كشور‌ها به آن متعهد هستند، اين است كه زماني كه كشوري با مشكلاتي مواجه شود، چه در سيل، زلزله و چه آسيب‌هاي اجتماعي، جمعيت هلال احمر و صليب سرخ كشور‌ها به يكديگر كمك مي‌كنند. با توجه به اينكه در كرونا جلوتر از برخي كشور‌ها بوديم، كشور‌هاي ديگر به ما كمك كردند و اكنون كه آنها نياز به كمك دارند ما به آنها كمك مي‌كنيم.» او با اشاره به مكالمه تلفني رييس‌جمهوري با مقامات عاليرتبه برخي كشورها در چند روز گذشته نيز گفت:«رييس‌جمهوري در روز‌هاي گذشته با چند نفر از روساي كشور‌هاي دنيا در رابطه با مسائل منطقه و دوجانبه مذاكره داشت و يكي از صحبت‌ها اين بود كه ايران آمادگي دارد تجربيات خود را در زمينه كرونا به ديگر كشور‌ها منتقل كند اما اين غلط است كه برخي اين‌گونه مراودات را گدايي ديپلماتيك بنامند و رسانه‌هايي كج‌‌سليقگي كردند.» 
رييس‌ دفتر رييس‌جمهوري در ادامه با اشاره به اينكه اين روز‌ها همزمان درحال مبارزه با كرونا و تحريم امريكا هستيم، گفت:«طبيعي است چنين شرايطي يك فشار اقتصادي مضاعف هم بر اقتصاد ايران و دولت مي‌آورد. همزمان كه با اين وضعيت مواجه‌ايم، شاهديم كه بدترين تحريم هم عليه ايران اعمال مي‌شود و حتما بايد ديپلمات‌ها، دولت و رسانه‌هاي ما اين صداي بلند را به گوش جهان برسانند كه امروز تحريم امريكا عليه ايران در حقيقت با ويروس كرونا همنوايي مي‌كند و ما همزمان با دو ويروس مواجه هستيم؛ يكي ويروس كرونا و يكي ويروس تحريم‌هاي امريكا.» رييس دفتر رييس‌جمهوري همچنين درخصوص گزارش ديوان محاسبات هم توضيح داد:«ما به عنوان دولت آمادگي داريم كه تمام دستگاه ذي‌ربط با رقم و اعداد به كميسيون مربوطه در مجلس بروند، چك كنند و نتيجه يك گزارش كامل را كه ان‌شاالله يك گزارش شفافي است به مردم ارايه كنند.»
امير حاتمي، وزير دفاع نيز در حاشيه نشست دولت به تجهيزات نيروهاي مسلح براي مقابله با كرونا پرداخت. او گفت:«ارتش و همه نيروهاي مسلح واحدهاي كاملا آماده‌اي هستند كه اين آمادگي براي اجراي ماموريت‌هاست كه اهميت بسياري هم دارد.» سرتيپ حاتمي با بيان اينكه ارتش و نيروهاي مسلح در موضوع مقابله با كرونا نيز وارد ميدان شدند، خاطرنشان كرد:«نقش نيروهاي مسلح و ارتش اهميت بسياري دارد به اين دليل كه هم در پشتيباني روحي و رواني از مردم و سامانه بهداشت كشور و هم به عنوان يك امكان و ظرفيت قابل توجهي كه كار واقعي بسياري را انجام داد مورد توجه است.» وزير دفاع تجهيزات مقابله با كرونا كه در ارتش ساخته شده را همگام با فناوري روز دانست و تاكيد كرد:«تجهيزاتي كه در ارتش براي مقابله با كرونا ساخته شده از فناوري روز دنيا بهره مي‌برد يعني همان فناوري كه در دنيا هم براي مقابله با كرونا استفاده مي‌شود.»
وزير ورزش و جوانان نيز در حاشيه نشست دولت به از سرگيري رقابت‌هاي ورزشي به صورت پلكاني تاكيد كرد. مسعود سلطاني‌فر گفت:«شروع رقابت‌هاي ورزشي به‌ صورت پلكاني و با نظر ستاد ملي مقابله با بيماري كرونا خواهد بود. فعلا با توجه به تصميماتي كه اتخاذ شده، برگزاري همه رقابت‌هاي ورزشي تا پايان ارديبهشت تعطيل خواهد بود. همچنين باشگاه‌هاي ورزشي دولتي و خصوصي هم فعلا تا ۱۵ ارديبهشت تعطيل هستند.» او ادامه داد:«با شرايطي كه تا ۱۵ روز ديگر در كشور در ارتباط با موفقيت‌هاي بخش‌هاي مختلف مقابله كننده با شيوع بيماري كرونا خواهند داشت شرايط جديد را رصد مي‌كنيم و متناسب با آن شرايط تصميم مي‌گيريم.»
وزير نيرو نيز از افتتاح ۲۲۰۰ هكتار اراضي شبكه‌هاي اصلي آبياري و زهكشي در استان ايلام خبر داد. رضا اردكانيان در مورد اين طرح گفت:«اين طرح با سرمايه‌گذاري حدود ۱۱۰۰ ميليارد تومان در استان ايلام هفته آينده افتتاح مي‌شود. اين اراضي سطح وسيعي را زير كشت مي‌برد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون