• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4631 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۷ ارديبهشت

نمايش اينترنتي نمايش «سالگشتگي» و تصميم تئاتريِ اسماعيل خلج

بهترين‌ فيلم‌ سينماي آلمان آنلاين معرفي شد

گروه فرهنگ و هنر

 

 

اسماعيل خلج به سراغ بازتوليد آثار خود مي‌رود

اسماعيل خلج قصد دارد بعد از پايان دوران كرونايي تئاتر، ۲ نمايشنامه مطرح خود را كه در سال ۱۳۵۰ نگاشته و اجرا كرده بود، بازتوليد كند. اسماعيل خلج نمايشنامه‌نويس و كارگردان با سابقه تئاتر ايران كه اين روزها در قرنطينه خانگي دوران كرونايي به سر مي‌برد، درباره فعاليت‌هاي مدنظر خود به مهر گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن نمايشنامه‌اي جديد نيستم و منتظرم تا شرايط كرونايي تئاتر به پايان برسد و براي اجراي نمايشنامه‌هايي كه از قبل نوشته و دارم، اقدام كنم. وي درباره اولويت اجرايي مدنظر براي اجراي عمومي آثارش، تاكيد كرد: اولويتم اجراي نمايشنامه‌هاي «حالت چطوره مش رحيم» و «گلدونه خانم» است تا آنها را روي صحنه ببرم. خلج با اشاره به اينكه ۲ نمايشنامه مدنظر را در سال ۵۰ نوشته و اجرا كرده بود، درباره احتمال ايجاد تغييرات در بازتوليد اين ۲ نمايشنامه يادآور شد: قصد دارم بدون هيچ تغييراتي اين ۲ نمايشنامه را بعد از ۴۹ سال از زمان توليد و اجراي‌شان، بار ديگر روي صحنه ببرم.

 

پخش اينترنتي نمايش ايراني توسط كمپاني مطرح آلماني

كمپاني تئاتر «كامراشپيله» مونيخ از طريق سايت خود فيلم تئاتر «سالگشتگي» اميررضا كوهستاني را به صورت رايگان و به مدت ۲۴ ساعت، نمايش مي‌دهد. به گزارش مهر، كمپاني تئاتر «كامراشپيله» مونيخ در كشور آلمان براي شرايط كرونايي موجود، فيلم اجراي تئاتر كارگردان‌هاي مطرح و معتبر جهان را به مدت ۲۴ ساعت و به صورت رايگان از طريق سايت خود براي مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر در سراسر جهان پخش مي‌كند. اين كمپاني قرار است از ساعت 3۰: 2۰ امروز يكشنبه ۷ ارديبهشت، فيلم اجراي «سالگشتگي» به كارگرداني اميررضا كوهستاني و بازي حسن معجوني و مهين صدري به مدت ۲۴ ساعت روي سايت خود به نشاني اينترنتي https://www.muenchner-kammerspiele.de/en نمايش دهد. اين نمايش به زبان فارسي و با زيرنويس انگليسي و آلماني انجام مي‌شود. پيش از اين قرار بود نمايش «سالگشتگي» در ادامه اجراهاي بين‌المللي خود، از ۲۲ اسفند تور ۲۰ روزه اروپايي خود را در شهرهاي بن آلمان، تيونويل و نانسي فرانسه و رم ايتاليا داشته باشد كه به دليل شيوع ويروس كرونا اين اجراها لغو شد.

 

سينماي آلمان بهترين‌ها را آنلاين معرفي كرد

آكادمي فيلم آلمان مراسم اهداي جوايز بهترين‌هاي سال ۲۰۲۰ را به صورت آنلاين برگزار كرد و برندگان از خانه جوايز خود را دريافت كردند. به گزارش مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، در مراسم اهداي جوايز آكادمي فيلم آلمان به بهترين‌هاي سال، درام «خرابكار سيستم» ساخته نورا فينگشايت به عنوان بهترين فيلم سال انتخاب شد. در اين مراسم كه به صورت آنلاين برگزار شد، «خرابكار سيستم» كه داستان يك دختر ۹ ساله كه پس‌زننده روابط اجتماعي است، هشت جايزه از جمله جايزه بهترين فيلم، بهترين فيلمنامه و بهترين كارگرداني را دريافت كرد. اين فيلم كه از سوي آلمان به بخش بين‌المللي اسكار هم معرفي شده‌ در ۱۰ شاخه از جوايز آكادمي فيلم آلمان نامزد كسب جايزه شده بود. در حالي كه همه آلمان در قرنطينه براي جلوگيري از گسترش ويروس كرونا به سر مي‌برد، جوايز لولا به صورت مجازي برگزار شد و ادين هازانوويچ اجراي مراسم را برعهده داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون