• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4632 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ ارديبهشت

مشكلات كارگران بخش حمل و نقل شهرداري تهران مرتفع شود

رييس فراكسيون كارگري شوراي اسلامي شهر تهران از معاون جديد حمل و نقل خواست كه مشكلات كارگري در حوزه حمل و نقل را حل و فصل كند.
به گزارش ايلنا، افشين حبيب‌زاده در تذكر پيش از دستور خود در جلسه اخير شوراي شهر تهران با اشاره به روز نزديك بودن كارگر گفت: عمده‌ترين مشكلات كارگري در حوزه معاونت حمل و نقل است كه متاسفانه اين مشكلات از دوره‌هاي قبل باقي مانده و همچنان بخش عمده‌اي از آنها حل و فصل نشده است.
او با بيان اينكه از معاون جديد حمل و نقل مي‌خواهيم كه هر چه سريع‌تر نسبت به حل مشكلات كارگري تحت قرارداد پيمانكاران شهرداري اقدام كند، اظهار كرد: يكي از مشكلات عمده عدم پرداخت ۴درصد حق بيمه مشاغل سخت و زيان‌آور است كه در اين حوزه اين مشكل موجب شده كه ۴۰۰ نفر از بازنشستگان شركت واحد كه بايد بازنشسته شوند تنها به اين دليل كه اين ۴درصد پرداخت نشده همچنان مشغول به كار هستند و با اينكه هر ساله در اين خصوص تذكر مي‌دهيم اما هنوز حل و فصل نشده است.
عضو شوراي شهر تهران در ادامه افزود: موضوع ديگر بحث يكي از پيمانكاران معروف معاونت حمل و نقل است كه ديگر با او قرار داد جديد امضا نشد اما خبرها حاكي از آن است كه همان مديرعامل يك شركت جديد آورده و الان نيز مديرعامل اين شركت است كه به نظر مي‌رسد به اين مساله بايد رسيدگي شود، چراكه هنوز سنوات كارگران در شركت قبلي را تسويه نكرده است.
حبيب‌زاده افزود: معاونت برنامه‌ريزي نيز اضافه‌كار پرسنل در فروردين ماه را حذف كرده كه اين مساله براي كارمندان حراست شوراي شهر نيز پيش آمده كه به نظر مي‌رسد مانند گذشته سنوات پرداخت شود.
او در عين حال در اين باره افزود: شوراي شهر مصوبه‌اي درخصوص نصب نمادهاي كارگري در خيابان كارگر داشته، اما هنوز بعد از ۲.۵ سال اين مساله تعيين تكليف نشده است.
همچنين حجت نظري در تذكر پيش از دستور خود در جلسه امروز شوراي شهر تهران با بيان اينكه هفته گذشته درخصوص تمديد قرارداد تعدادي از بازنشستگان شاغل در شهرداري به معاون منابع انساني تذكر دادم، گفت: گويا بعد از اين تذكر 2 جانباز ۷۰درصد به مظاهريان، معاون برنامه‌ريزي و منابع انساني مراجعه كرده و اين فرد به آنها مي‌گويد كه موافق تمديد قرارداد است اما چون نظري عضو شوراي شهر در اين رابطه تذكر داده، امكان تمديد قرارداد وجود ندارد.
او افزود: طبق قانون جانبازان ۷۰درصد مشمول قانون منع به كارگيري بازنشستگان نمي‌شود و منعي براي تمديد قراردادشان وجود ندارد و اين اقدام معاونت منابع انساني شوراندن مردم عليه شوراست و بايد پاسخگو باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها