• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4633 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ ارديبهشت

گيتس و جمعيت جهاني

سعيد عابدپور

افزايش جمعيت جهاني، پديده گرم شدن زمين، بارندگي، خشكسالي، فقر و ساير پديده‌هايي كه در انسان در دهه‌هاي اخير تجربه مي‌كند، فكر كاهش جمعيت جهاني را در مراكز قدرت و لايه‌هاي عميق و پنهان قدرت جهاني مطرح ساخته است. جورج كنان، انديشمند روابط بين‌الملل دوران جنگ سرد در دهه 60 مي‌نويسد: «ما 50درصد از ثروت جهاني را دراختيار داريم ولي تنها 6.3 از جمعيت جهان را تشكيل مي‌دهيم. اين مساله به ما جايگاه و قدرت خاصي مي‌دهد. رسالت آينده ما اين است تا اين سيستم را نگه داريم... بايد از گفت‌وگو درباره اهداف غيرواقعي مانند حقوق بشر، دموكراسي و بهبود وضعيت مردم دست برداريم. 

آن روزي كه ما به‌طور آشكار از قدرت خود استفاده مي‌كنيم فرا مي‌رسد.» سخنان كنان تاييدي بر سياست امريكا در كره، ويتنام، افغانستان، عراق و جمعا 13 جنگي است كه امريكا طي قرن 20 و ابتداي قرن 21 به راه انداخته است. هدف مشخصا ايجاد سيستمي مبتني بر حفظ برتري قدرت امريكاست.  هنري كيسينجر، در سخنراني 25 فوريه سال 2009 فراتر از كنان، نظريه كاهش جمعيت و كنترل جمعيت انساني را مطرح مي‌كند. از نظر كيسينجر «زماني كه گله (جمعيت انساني) واكسيناسيون اجباري را پذيرفت كار تمام است. بعدا هر چه بگوييد جمعيت انساني خواهد پذيرفت. وقتي مغز گوسفند (جمعيت انساني) را كنترل كرديد، كل جمعيت قابل كنترل و كاهش خواهد بود.»
در روزهاي اخير بيل گيتس سخنان مشابهي را در ارتباط با واكسيناسيون جهاني بيان كرده است. شايد از نظر بسياري موسسه بيل گيتس و همسرش، اقدام انساني در مبارزه با بيماري‌ها در آفريقا و آسيا 
بر مي‌دارند و او از افرادي است كه در سال 2015 بر خطر ويروس كرونا اشاره كرد، ولي هماهنگي بين كيسينجر و گيتس عجيب است. كيسينجر تنها چند روز بعد سخنان گيتس سه شرط را براي اجراي برنامه عنوان مي‌كند؛ نخست بايد واكسيناسيون در كل جهان انجام شود. دوم امريكا بايد برنامه خاص واكسيناسيون با گذر به سيستم ديجيتال مالي را انجام دهد و سوم با اين روش جهان وصل به نظم ليبرال جهاني مي‌گردد.  برنامه واكسيناسيون بيل و مليدا گيتس در سال‌هاي اخير با انتقاداتي همراه است. در سخنراني گيتس به سال 2010 جمله‌اي است كه مي‌گويد: «اگر كار خود را به خوبي در واكسيناسيون كودكان انجام بدهيم، ما جمعيت جهاني را 10 تا 15درصد كاهش مي‌دهيم. «سوال اين است چرا كاهش جمعيت جهاني؟ برنامه واكسيناسيون گيتس در آسيا از جمله هند و آفريقا در سال‌هاي اخير نتايج ناگواري هم داشته است. در كنيا استفاده از آنتي‌ژن HCG در واكسن عليه تتانوس موجب عقيم شدن زنان گرديد، چيزي كه موجب كميسيون بهداشتي كاتوليك كنيا شد. برنامه واكسن كودكان در هند نيز به فلج اطفال بسياري از كودكان منجر شده است. نقطه مهم اين است برنامه گيتس براي واكسن مورد تاييد سازمان ملل، يونيسف و سازمان بهداشت جهاني است. شباهت‌هاي بين ديدگاه گزارش راكفلر به سال 2010 تحت عنوان «Lock Step Scenario» با ديدگاه گيتس تحت عنوان «نوآوري در صفر» شباهت‌هاي بسياري دارد، يك برنامه به شيوه‌هاي مختلف. اكنون گيتس به همراهي موسسات مختلف سازمان ملل و شركت‌هاي بزرگ دارويي از واكسينه كردن 7 ميليارد جمعيت انساني صحبت مي‌كند. نخست بايد يادآوري كرد تهيه واكسني مطمئن عليه كرونا نياز به حداقل 12 تا 20 ماه زمان است و واكسن بايد تمامي مراحل تست‌هاي آزمايشگاهي ‌روي حيوان و انسان را  پشت سر بگذارد. دوم در حال حاضر آزمايش‌هايي روي تاثير برخي داروها يا تركيب آنها در دانشگاه‌هاي بزرگ جهان از جمله ايران انجام مي‌شود و پزشكان دير يا زود نتايج كمابيش مطمئني از تاثير داروها خواهند داشت. يعني به ‌نظر مي‌رسد نيازي به واكسن نبوده و داروها نقش مهمي را خواهند داشت. شكايت رابرت اف كندي عليه گيتس نيز ارايه شده است. بنياد بيل و مليدا گيتس با همراهي مالي شركت‌هاي بزرگ دارويي امريكا و كانادا و حمايت سياسي و مالي خاندان راكفلر و كيسينجر به صورت قدرتمندي حضور دارند و حتي با كمك‌هاي مالي كه به رسانه‌هاي مهم جهاني كرده‌اند، فضاي رسانه‌اي را نيز دراختيار دارند. هدف گيتس واكسيناسيون همگاني و استفاده دولت‌ها از ارز ديجيتالي است، دو مساله‌اي كه جهان را كاملا تحت انحصار و اختيار نظم جهاني امريكا قرار مي‌دهد. دولت‌هايي نظير ايران بايد به فكر حمايت مالي از توليد داروها در مبارزه با كرونا و پشتيباني از ساخت واكسن به شكل بومي در ايران باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون