• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4633 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ ارديبهشت

خبر

روحاني در گفت‌وگوي تلفني با رييس‌جمهوري اندونزي:

تحريم‌هاي امريكا با حقوق بنيادين بشر در تعارض است

روساي جمهور ايران و اندونزي با اشاره به روابط صميمانه، برادرانه و روبه گسترش دو كشور بر ضرورت توسعه، تقويت و تحكيم همه‌جانبه مناسبات و همكاري‌هاي تهران-جاكارتا در راستاي منافع دو ملت و همچنين همكاري در مقابله با شيوع ويروس كرونا تاكيد كردند. روحاني خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران در زمينه علمي و فناوري و تامين و ساخت نيازمندي‌ها مانند كيت‌هاي تشخيص، ونتيلاتور، دستگاه سي‌تي‌اسكن و ماسك ۹۵N، موفقيت‌هاي خوبي به دست آورده و آماده همكاري و تعامل با اندونزي در اين راستاست. روساي جمهور ايران و اندونزي با اشاره به روابط دوستانه و تاريخي دو كشور ابراز اميدواري كردند برگزاري سيزدهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري دو كشور، موجب تسريع در اجراي توافقات فيمابين و گسترش بيش از پيش مناسبات تهران-جاكارتا شود. او با بيان اينكه امروز تحريم‌هاي امريكا عليه ايران با حقوق بنيادين بشر در تعارض است، گفت: «مخالفت‌هاي غيرقانوني در شرايطي كه همه كشورهاي جهان در حال مبارزه با كرونا هستند، مي‌تواند خطرناك باشد.» جوكو ويدودو، رييس‌جمهوري اندونزي نيز با ابراز خرسندي از موفقيت‌هاي ايران در مبارزه با كرونا گفت: «امروز كرونا شرايط سختي براي جهان ايجاد كرده و در اين شرايط كنوني همه كشورها به‌ويژه كشورهاي اسلامي بايد به هم كمك كنند.»

 

هم‌انديشي روحاني با مديران پارك‌هاي علم و فناوري

رييس‌جمهوري همچنين عصر ديروز در جلسه ويديوكنفرانس هم‌انديشي با مديران پارك‌هاي علم و فناوري و شركت‌هاي دانش‌بنيان سراسر كشور با بيان اينكه به تدريج براي مردم دارد آشكار مي‌شود كه فعاليت‌ پارك‌هاي دانش و فناوري چقدر مي‌تواند در اشتغال دانشجويان و افراد تحصيلكرده ما موثر باشد، گفت: «بايد ميزان و درجه ارزشمندي دانشگاه‌هاي ما بر اين مبنا باشد كه چند پارك علم و فناوري دارند و چگونه مي‌توانند علم را از طريق اين پارك‌ها گسترش دهند. يعني ما بايد علم و فناوري را به دست مصرف‌كننده برسانيم.» حسن روحاني گفت: «معمولا دانشگاه‌هاي ما در علم و دانش و فناوري كارهاي بزرگي انجام داده و افراد مهمي را پرورش مي‌دادند اما گاهي مي‌شد كه ارتباط اين فرد تحصيلكرده و محقق با مصرف‌كننده نهايي مشخص نبود، اما امروز شاهد يك حركت بسيار خوب هستيم.»

انتقاد مطهري از محكوميت صادقي در دادگاه بدوي

چندي پيش بود كه خبر محكوميت محمود صادقي در دادگاه بدوي به دليل طرح پرسش درباره حساب‌هاي قوه قضاييه منتشر و واكنش‌هاي بسياري را برانگيخت. قوه قضاييه جمهوري اسلامي در همين راستا اعلام كرد كه پرونده تشكيل شده براي اين نماينده تهران حاوي عناوين اتهامي متفاوتي است. حال علي مطهري، ديگر نماينده تهران در پارلمان دهم طي نامه‌اي به سيدابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه به اين مهم واكنش نشان داده و آورده است: « در خصوص حكم بدوي محكوميت آقاي دكتر محمود صادقي، نماينده محترم مجلس به عرض مي‌رساند بخش اعظم محكوميت ايشان طبق راي دادگاه، تحت عنوان توهين به رييس سابق قوه قضاييه و تحت عنوان تمرد در برابر عوامل امنيت دادستاني تهران در مقام اجراي حكم جلب است. قاعدتا در صدور احكام قضايي بايد به ريشه و عوامل جانبي ارتكاب جرم نيز توجه شود. اين اتهامات از آنجا نشأت گرفت كه آقاي صادقي سوالي را در خصوص وجاهت شرعي و قانوني حساب‌هاي قوه قضاييه و نيز نحوه هزينه‌كرد آنها مطرح و سخناني بعضا نيشدار ايراد كرد.»

 

صريح نماينده اعتدالي به ميرسليم

جهانبخش محبي‌نيا خطاب به ميرسليم نوشت: «آقاي محترم كي حرمت ‎اكثريت را حفظ كرده‌ايد كه الان توقع رعايت حقوق متقابل را داريد.» به گزارش خبرآنلاين، جهانبخش محبي‌نيا نماينده ميانه‌روي مردم مياندوآب و شاهين‌دژ در واكنش به انتقاد توييتري ميرسليم از اصلاح‌طلبان با مخاطب قرار دادن او در صفحه توييترش ادامه داد: «هنوز هم نگاه‌تان اليگارشي يا حداقل نگاه آريستوكراسيك است. واقعا دليل تحقير انتخابات را نمي‌دانيد يا اينكه طبق معمول ديگران نمي‌فهمند و تنها عاقل، شماييد! ‌الله اعلم» ميرسليم پيش از اين نوشته بود: «راه صحيح زندگي سياسي براي اقليت، پس از شكست فاحش در انتخابات مجلس يازدهم، در تحليل‌هاي غلط‌انداز و تخريب شخصيت‌هاي اكثريت و ادعاي اختلاف و رقابت بين آنها و تحقير انتخاباتي كه خود به دليل ناكارآمدي سرمنشا نتايج آن بوده‌اند، نيست. توصيه مي‌كنم با استفاده از فرصت ماه رمضان، وقت خود را صرف تفكر درباره ريشه ضعف‌هاي جبهه سياسي خود كنند.»

 

بازداشت ادمين كانال تلگرامي ايلنا

برخي از منابع خبري اعلام كردند كه با پيگيري نماينده شوراي عالي حوزه در هيات نظارت بر مطبوعات، در پي انتشار كاريكاتور موهن از روحانيت، روز پنجشنبه ۴ ارديبهشت دادسراي قضايي رسانه آقاي حيدري مدير خبرگزاري ايلنا و همچنين مسوول كانال تلگرامي اين خبرگزاري را احضار كرد. به گزارش باشگاه روزنامه‌نگاران ايران، البته چون فقط در كانال تلگرامي اين خبرگزاري براي مدت خيلي كمي اين كاريكاتور منتشر شده بود، روز شنبه مدير خبرگزاري به قيد وثيقه آزاد اما ادمين كانال تلگرامي ايلنا تا روز دادگاه در بازداشت به ‌سر خواهد برد. همچنين ديروز دادستان تهران خبر بازداشت حميد حق‌جو، ادمين كانال تلگرامي خبرگزاري ايلنا را تاييد كرده و دليل آن را بازنشر و حذف يك تصوير اعلام كرده است. دادستان تهران همچنين از ادامه نگهداري آقاي حق‌جو در بازداشت و تحقيق درباره عوامل انتشار اين پست تصويري در روز پنجشنبه چهارم ارديبهشت‌ماه خبر داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون