• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4637 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت

خبر

سرلشكر باقري در پيام‌هايي 
به وزراي دفاع كشورهاي منطقه: نيروهاي مسلح ايران آماده انتقال تجربيات در مقابله با كرونا هستند

رييس ستادكل نيروهاي مسلح در پيام‌هايي جداگانه به وزراي دفاع و روساي ستاد نيروهاي مسلح كشورهاي منطقه از اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي انتقال تجارب در حوزه مقابله با ويروس كرونا خبر داد. به گزارش ايسنا، سرلشكر پاسدار محمد باقري در پيام‌هاي خود به وزراي دفاع و روساي ستاد كشورهاي عراق، آذربايجان، افغانستان، پاكستان، عمان، قطر كويت، سوريه و لبنان با اشاره به موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در مقابله با شيوع ويروس كرونا نقش گسترده نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي در عمليات مبارزه و مقابله با اين ويروس خطرناك در كشورمان را خاطرنشان كرد و گفت: نيروهاي مسلح ايران آماده تبادل و انتقال تجربيات حاصله به مقامات كشورهاي دوست و برادر هستند. او همچنين با تاكيد بر اينكه عدم مقابله صحيح و عالمانه با اين بيماري مي‌تواند همچنان سرعت شيوع اين بيماري را افزايش دهد و سلامت يك ملت را به مخاطره اندازد، گفت: «عملكرد موفقيت‌آميز جمهوري اسلامي ايران در كنترل اين ويروس مي‌تواند، راهگشاي ديگر ملل اسلامي و كشورهاي دوست و همسايه باشد.»


برجام مانع بزرگي  برابر ايران‌ستيزان بوده است

محمود واعظي، رييس‌دفتر رييس‌جمهوري اسلامي ايران در پيام توييتري خود نوشت: «چند سالي است كه برجام، مانعي بزرگ در برابر ايران‌‌ستيزان بوده است آنچنان كه براي نابودي‌اش از هيچ توطئه‌اي دريغ نكردند. اينك دشمني با برجام، آشكارترين شناسه‌ ايران‌‌ستيزي در منطقه و جهان است. دولت ايالات متحده حتي با كارزار فشار حداكثري‌اش، در برابر استحكام دروني برجام ناكام مانده و حالا كه در آستانه‌ يكي از دستاوردهاي بزرگ برجام در عرصه‌ نظامي، نشانه‌هاي عصبيت و آشفتگي در دستگاه ديپلماسي واشنگتن مشهود است، برجام‌ستيزان وطني نيز به تكاپو افتاده‌اند. ساختن صلح، فضيلت و ستيز با تحريم، وظيفه است؛ همچنانكه ستايش تحريم و تخريب صلح، جنگ با منافع ملي است. ترامپ، ديگر چه بگويد و واشنگتن ديگر چه كند تا برخي از توهم دست بكشند و دريابند كه دولت فعلي امريكا، دشمن بزرگ برجام است؟» همچنين مصطفي كواكبيان خطاب به سيدمصطفي ميرسليم كه چند روز پيش در حساب‌ توييتري‌اش نوشته بود: «ترامپ با همه رندي‌اش تازه فهميده برجام چه گنجي تكرار نشدني براي امريكا بود»، واكنش نشان داد. اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در صفحه توييتر خود نوشت: «تعجبي از اقدام شرورانه دولتمردان امريكا (همچون پمپئو) نيست كه با تاكيد بر فاجعه‌بار بودن «برجام» جهت تمديد تحريم‌هاي تسليحاتي در شوراي امنيت يارگيري كنند؛ ‏اما سخنم با برخي اصولگرايان است، شما چرا همنوا با امريكايي‌ها از تحريم‌ها استقبال مي‌كنيد؟! البته شما «برجام» را گنجي تكرار ناشدني براي امريكا مي‌دانيد!!»


مخالفت بيش از ۱۲ هزار وكيل با آيين‌نامه قانون وكالت قوه قضاييه

بيش از ۱۲ هزار وكيل دادگستري با امضاي نامه‌اي به رييس قوه قضاييه خواستار منتفي شدن پيش‌نويس آيين‌نامه پيشنهادي قوه قضاييه براي لايحه استقلال كانون وكلاي دادگستري شدند. به گزارش ايلنا، در نامه وكلا به حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رييسي آمده است: «ماده ۲۲ لايحه قانوني استقلال كانون وكلاي دادگستري مصوب ۱۳۳۳ بر اساس اصل استقلال كانون‌ وكلاي دادگستري و تضمين استقلال آن، تدوين و تنظيم آيين‌نامه يا اصلاح آن را در صورت لزوم، در اختيار كانون وكلا گذاشته و پس از تدوين آيين‌نامه، تصويب آن جهت اجرا با وزير دادگستري است.» در اين نامه همچنين آمده است: «اين حكم قانونگذار در راستاي حفظ اصول دادرسي منصفانه، حاكميت قانون و پاسداري از حق دفاع آزادانه ملت است.» وكلا در اين نامه تصريح مي‌كنند: «متاسفانه اقدام معاونت حقوقي آن قوه در تدوين آيين‌نامه اصلاحي و فراخوان در خصوص آن، برخلاف قانون و خواست جامعه وكالت بوده و مورد پذيرش قاطبه وكلاي دادگستري ايران و مصلحت دستگاه قضاي كشور نخواهد بود.» امضاكنندگان اين نامه از رييس قوه قضاييه درخواست كرده‌اند تا تصميم شايسته‌اي در اين خصوص از سوي رييس دستگاه قضا اتخاذ شود.


تشكيل كميسيون ويژه رسيدگي  به حوادث آبان‌ماه 98

نمايندگان مجلس تقاضاي تشكيل كميسيون ويژه رسيدگي به حوادث بعد از گراني بنزين در شهرهاي مختلف كشور را بررسي خواهند كرد. به گزارش ايرنا، همچنين گزارش كميسيون اصل نود (۹۰) قانون اساسي در مورد گزارش سيل فروردين‌ماه سال ۱۳۹۸ و بررسي علل وقوع آن به ويژه سيل شيراز و نحوه كار دستگاه‌هاي مسوول و گزارش كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي اصل (۴۴) قانون اساسي در مورد عملكرد نظارتي مجلس در حوزه اجراي سياست‌هاي كلي اصل چهل و چهارم قانون اساسي مورد بررسي قرار مي‌گيرد. ‌همچنين كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري اين هفته گزارش خود را در مورد موضوع پذيرش و نحوه جذب حسين فريدون براي تحصيل در مقطع دكترا در صحن علني مجلس شوراي اسلامي ارايه خواهد داد.


واكنش شمخاني به قرار گرفتن  نام حزب‌الله در ليست تروريست‌ها

دبير شوراي عالي امنيت ملي اقدام آلمان در قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در ليست گروه‌هاي تروريستي را «شگفتي» جديد ناميد. دريابان علي شمخاني در توييتي در واكنش به قرار گرفتن نام حزب‌الله لبنان در ليست تروريست‌ها نوشت: «از شگفتي جديد هم رونمايي شد؛ فروشندگان سلاح كشتار جمعي شيميايي به صدام، مدافع حقوق بشر شده و از ترس دوست كودك‌كش خود، حزب‌الله قهرمان را تروريست مي‌نامند. داعش به اروپا نرسيد چون پشت ديوار مقاومت گير افتاد. چه خوب كه نقاب از چهره حاميان تروريسم برافتاد.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون