• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4648 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۷ ارديبهشت

خبر

دستورهاي رييس‌جمهوري به سرپرست وزارت صمت

رييس‌جمهوري در گفت‌وگو با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور داد با انتخاب نيروهاي دلسوز، متخصص، با تجربه و جوان، تلاش خود را بر مديريت بازار و تامين كالاهاي اساسي، ساماندهي قيمت خودرو، جهش توليد، كمك به توسعه صادرات غيرنفتي و بهبود فضاي كسب و كار متمركز كند. حسن روحاني ديروز در گفت‌وگو با حسين مدرس‌خياباني با اشاره به ضرورت برنامه‌ريزي دقيق در مديريت بازار براي تامين كالاهاي ضروري مردم گفت: «رصد دايمي بازار در جهت تامين كالاهاي اساسي و ضروري مردم و كنترل عرضه و تقاضا قطعا نقش اساسي در مديريت قيمت‌ها خواهد داشت. همچنين بايد در جهت رفع دغدغه توليدكنندگان و صاحبان كارخانه‌ها در تامين مواد اوليه به جديت تلاش كرد.» رييس دولت همچنين به موضوع نابساماني در بازار خودرو اشاره كرد و ادامه داد: «در همين راستا طبق يك برنامه‌ريزي روشن و شفاف كه هم براي توليدكنندگان خودرو و هم براي مردم كاملا آشكار و مشخص باشد، بايد با حذف فضاي دلالي و واسطه‌گري، خودرو با قيمت منطقي از توليدكننده به دست مصرف‌كننده برسد. اين مسير بايد به‌گونه‌اي طراحي شود كه به حذف نقش‌آفريني كاذب واسطه‌ها و دلالان در تعيين قيمت خودرو و ارجحيت يافتن منفعت مردم و توليدكنندگان خودرو منجر شود و قطعا تحقق اين موضوع عمل به مصوبه ستاد اقتصادي دولت خواهد بود.» روحاني تاكيد كرد كه به هيچ‌وجه از سوي مردم و مسوولان قابل تحمل نخواهد بود كه با جهش‌هاي غيرمنطقي و كاذب در بازار خودرو، خودروهاي توليدي كشور با قيمتي گزاف به دست مردم برسد. او در بخش ديگري از اين تماس تلفني گفت: «بايد با ارتباط موثر با صنعتگران، توليدكنندگان و صاحبان كسب و كار و صادر كنندگان، حوزه توليد بيش از پيش تقويت و شعار جهش توليد در عمل محقق شود و تحقق اين شعار بايد به گونه‌اي باشد كه مردم تاثير ملموس آن را در زندگي خود مشاهده كنند.»

3 هزار و 89 سوال نمايندگان مجلس دهم از دولت

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي خبر داد كه نمايندگان مجلس دهم از بعد نظارتي، سه هزار و ۸۵ سوال از دولت پرسيدند كه از اين تعداد در ۴۶۱ مورد در كميسيون‌ها از پاسخ‌هاي وزير قانع نشدند. عبدالرضا مصري پنجشنبه شب با حضور در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما گفت: «از اين تعداد ۱۸۱ سوال به صحن علني مجلس ارجاع و بررسي شد و از اين تعداد هم در ۲۸ مورد، مجلس از پاسخ وزير مربوط، قانع نشد و به عبارتي اين وزرا كارت زرد گرفتند اما اين كارت، بي‌خاصيت شده است و پشتوانه ندارد». به گفته او، در مجلس دهم از رييس‌جمهور هم سوال شد كه در مجموع از ۵ سوال، نمايندگان مجلس در ۴ مورد از پاسخ‌هاي رييس‌جمهور قانع نشدند. مصري همچنين از اعلام وصول 43 درخواست استيضاح در مجلس دهم خبر داد و گفت: «از اين تعداد، استيضاح ۶ وزير در صحن علني مجلس بررس شد كه ۲ وزير راي اعتماد نياوردند و از دولت خارج شدند.» به گفته نايب رييس مجلس شوراي اسلامي ۲۱۷ مورد تقاضاي تحقيق و تفحص در مجلس دهم مطرح كه از اين تعداد ۵۲ مورد در كميسيون تصويب و از اين تعداد ۴۳ مورد در صحن علني مطرح شد و ۳۲ مورد در صحن به تصويب رسيد كه از اين تعداد، تحقيق و تفحص ۲۸ مورد آغاز و ۶ مورد به قوه قضاييه ارجاع شده است.

مجلس آينده فقرزدايي كند

 

يك فعال سياسي يكي از اولويت‌هاي كشور را كه چه در دولت و چه در مجلس آينده بايد به آن پرداخته شود، بحث شرايط اقتصادي و اجتماعي جامعه به ويژه در حوزه اشتغال دانست. به گزارش ايسنا، محسن سرخو گفت: «در اين مدت برخي بنگاه‌هاي اقتصادي خدمات ويژه‌اي به مردم ارايه دادند كه باعث افزايش درآمدشان هم شده است؛ اما اين موضوع عموميت ندارد و بيشتر مشاغل به ويژه در حوزه گردشگري و رستوران‌ها با مشكلات جدي روبه‌رو شدند. واحدهاي توليدي كه چند ماه توليداتي را انجام دادند تا در اسفند ماه در بازار شب عيد به فروش برسانند به علت ظهور كرونا به مشكل خورده و توليدات‌شان روي دست‌شان مانده است». به گفته اين فعال سياسي، بهبود اين شرايط حتما نياز به مقررات ويژه‌اي دارد. ايجاد تسهيلات كه از آن طريق توليدكنندگان بتوانند با توجه به بازارهاي مجازي فعاليت كنند، امري اشتغال‌زاست اما نيازمند اينترنت پرسرعت است. او همچنين با اشاره به ضرورت توجه به معضل اوقات فراغت براي جوانان از كميسيون فرهنگي مجلس آتي خواست تا با هماهنگي با وزارت ارشاد و صدا و سيما اين مشكل را مرتفع كند. او گفت: «بايد از جامعه فقرزدايي بشود. آنقدر در جامعه افراد را تامين كنيم كه حداقل درآمدي داشته باشند كه وقتي مي‌گوييم در خانه بمانند، در خانه بمانند. مجلس و دولت بايد قوانيني در اين راستا وضع كنند».

درخواست كرونايي وزير ورزش براي ارايه تسهيلات

وزير ورزش و جوانان در نامه‌اي به دكتر جهانگيري خواستار اجرايي شدن بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه كشور مبني بر (برخورداري خدمات مشاوره و روانشناسي از بيمه پايه و تكميلي) شد. سلطاني‌فر با اشاره به خدمات حدود ۳۵۰ مركز مشاوره تخصصي ازدواج و خانواده تحت مجوز اين وزارت، به مردم در ايام شيوع ويروس كرونا و ارايه خدمات مشاوره روانشناسي آنلاين و غيرحضوري به مردم جهت مقابله با آسيب‌هاي رواني كرونا ويروس، از معاون اول رييس‌جمهور درخواست كرد تا جهت جبران خسارات و آسيب‌هاي عمده مالي اين مراكز ناشي از اين ويروس منحوس ۱۰۰ ميليارد تومان تسهيلات به اين مراكز اختصاص يابد. وزير ورزش و جوانان در اين نامه به كاهش ۷۰درصدي درآمد اين مراكز در اسفند ۹۸ نسبت به اسفند سال ۹۷ اشاره كرده و آورده است: «در اين مراكز حدود ۵ هزار روانشناس، مشاور و كارشناس خدمت مي‌كنند كه ويروس كرونا موجب مشكلات فراوان معيشتي آنها شده و اين مراكز را در آستانه تعطيلي قرار داده است». 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون