• ۱۴۰۳ شنبه ۳ آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4649 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ ارديبهشت

ياوران روابط عمومي

اجراي برنامه‌هاي وزارتخانه و سياستگذاري‌هاي كلان اعم از تعيين هدف‌ها، برنامه‌ريزي، بودجه‌ريزي، بودجه‌بندي، استخدام و آموزش كاركنان اداري و آموزشي، تهيه ساير تجهيزات و اداره منابع مورد نياز براي اجراي تمامي اين برنامه‌ها همگي در گرو مشورت‌پذيري، دخالت گرايش‌هاي مختلف و به رسميت شناختن آنها در فرآيند تصميم‌گيري در امور است.
در يك‌سال گذشته روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش بر اساس تصميم نابخردانه وزير وقت با دفتر وزارتي ادغام شد و جايگاه اين نهاد تاثيرگذار به ‌شدت افت پيدا كرد و در دوره مسووليت وزير فعلي خوشبختانه با احياي آن شاهد هستيم كه جايگاه روابط عمومي در آموزش و پرورش از يك بنگاه صرفا خبرپراكني و پخش آگهي به مثابه يك واحد عملياتي سازماني قدرتمند كه برخلاف كالا فاقد تجلي عيني است، رسيده است كه نتيجه عملياتش بر متغيرهاي ذهني مخاطبانش رنگ و تاثير مي‌گذارد.
 با توجه به تعدد كانال‌ها و شيوه‌هاي اطلاع‌رساني در جامعه روابط عمومي در آموزش و پرورش بايد براي مخاطبانش خوراك فكري و فرهنگي را در قالب برنامه‌هاي مشخص به همراه رويكردها و راهكارهاي عملياتي و زمانبندي شده فراهم كند كه حاوي انتظارات واقع‌بينانه بوده و بايد قيد احتياط، مشروط يا تعديل برنامه‌ها باشد. به عبارت ديگر در نگاه امروزي كاركرد روابط عمومي بايد در جهت جلب مشاركت عمومي صاحبان فكر و انديشه در راستاي پيشبرد برنامه‌ها و نظارت موثر و پايدار آنها در عملكرد دستگاه و پيگيري امور باشد كه دست يافتن به اين موارد علاوه بر همت، درايت و حمايت تمامي مسوولان از يك سو، به همكاري مسوولانه و حرفه‌اي اصحاب رسانه و در خط مقدم آنها خبرنگاران از ديگر سو نياز دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون