• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4650 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ ارديبهشت

تريبون

از سوي ظريف و عراقچي صورت گرفت
نامه هشدارآميز به دبيركل سازمان ملل و احضار سفير سوييس

در پي انتشار برخي گزارش‌ها مبني بر تهديد مقامات دولت امريكا به ايجاد مزاحمت براي تانكرهاي حامل سوخت ايران به مقصد ونزوئلا، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان با ارسال نامه‌اي به آنتوني گوترش دبيركل سازمان ملل متحد نسبت به تحركات امريكا در اعزام نيروي دريايي به منطقه كاراييب با نيت مداخله و ايجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ايران به ونزوئلا هشدار داد. به گزارش ايرنا، محمدجواد ظريف در اين نامه تهديدات غيرقانوني، خطرناك و تحريك‌آميز امريكا را نوعي دزدي دريايي و خطري بزرگ براي صلح و امنيت بين‌المللي دانسته و تاكيد كرده‌ است كه امريكا بايد از زورگويي در عرصه جهاني دست برداشته و به ‌حاكميت قوانين بين‌المللي به‌ويژه آزادي كشتيراني در درياهاي آزاد احترام بگذارد. ظريف ضمن يادآوري مسووليت دولت امريكا در برابر پيامدهاي هر گونه اقدام غيرقانوني، بر حق ايران براي اتخاذ تدابير مناسب و ضروري در مقابله با اين تهديدات تاكيد كرده است. 
متعاقب ارسال اين نامه، عباس عراقچي معاون سياسي وزارت امور خارجه نيز با احضار سفير سوييس به عنوان حافظ منافع دولت امريكا، از وي خواست مراتب هشدار جدي جمهوري اسلامي ايران نسبت به هر گونه تهديد احتمالي از سوي امريكا عليه نفتكش‌هاي ايراني را به مقامات آن كشور منتقل كند. عراقچي روابط تجاري ايران و ونزوئلا را روابطي كاملا مشروع و قانوني دانست و اظهار داشت توسل به اقدامات قهري يا ديگر رفتارهاي قلدرمآبانه از سوي امريكا تهديدي براي آزادي كشتيراني و تجارت بين‌المللي و جريان آزاد انرژي بوده و تجلي آشكار دزدي دريايي و نقض فاحش حقوق بين‌الملل و مغاير با اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد به شمار مي‌آيد. معاون سياسي وزير امور خارجه هشدار داد هر گونه تهديد عليه نفتكش‌هاي ايراني با واكنش فوري و قاطع ايران مواجه خواهد شد و دولت امريكا مسوول عواقب آن خواهد بود. سفير سوييس هم اعلام كرد مراتب را بلافاصله به مقامات دولت امريكا منتقل خواهد كرد.


دستور رييسي در واكنش به حواشي اصلاح آيين‌نامه كانون وكلا

درپي مكاتبات موافقان و مخالفان اصلاح آيين‌نامه وكالت، حجت‌الاسلام سيدابراهيم رييسي به معاون حقوقي قوه قضاييه دستور داد مهلت مناسبي براي ارايه پيشنهادات كانون‌هاي وكلا در نظر گرفته شود. بنا بر اعلام مركز رسانه قوه قضاييه، سيدابراهيم رييسي، رعايت قوانين موضوعه، رعايت حقوق مردم، تاكيد بر حفظ استقلال و ارتقاي سلامت در نظام وكالت و صيانت از آن برابر آسيب‎هاي احتمالي را اصول اصلي قوه قضاييه براي روزآمد كردن آيين‌نامه وكالت دانست.
رييس قوه قضاييه با اشاره به اينكه يكي از اقتضائات تحول در قوه قضاييه ساماندهي نظام وكالت توسط وكلاي متعهد و مسووليت‎پذير بوده كه ضمن احقاق حق، اعتماد عمومي نسبت به جامعه وكلا را نيز تضمين مي‌كنند، ادامه داد: «برخي وكلاي محترم ساماندهي در نظام وكالت و تهيه آيين‌نامه يا اصلاح آيين‌نامه فعلي را ضروري دانسته و برخي وكلاي محترم هر چند دليلي اقامه نكرده‎اند، لكن تدوين پيش‌نويس آيين‌نامه را خدشه به استقلال كانون وكلا مي‎دانند، لذا لازم است معاون محترم حقوقي ضمن مذاكره با كانون‎ها مهلت مناسبي جهت ارايه پيشنهادات براي اصلاح آيين‌نامه بدهد تا با روزآمد كردن آيين‌نامه ضمن رعايت قوانين موضوعه و تاكيد بر استقلال و ارتقاي سلامت در نظام وكالت و رعايت حقوق مردم و صيانت از جريان وكالت برابر آسيب‎هاي احتمالي، اين مجموعه اثرگذار به عنوان يكي از بازوان اجراي عدالت در نظام دادرسي ايفاي نقش كند.»


اطلاعات جديد درباره ۵ شهيد حادثه ناوچه كنارك

مديركل بنياد شهيد ‌استان بوشهر با بيان اينكه پيكر مطهر ۵ شهيد حادثه شناور كنارك پس از شناسايي به بوشهر منتقل مي‌شود، گفت: تشييع اين شهدا ‌به صورت خودرويي برگزار مي‌شود. به گزارش تسنيم، حجت‌الاسلام ابراهيم تشكري ظهر ديروز در ديدار با خانواده‌هاي شهداي ناوچه كنارك در بوشهر با تسليت شهادت دريادلان نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: حادثه‌ دردناك شناور كنارك كه به شهادت جمعي از دريادلان نيروي دريايي ارتش انجاميد بسيار تلخ و تاسف‌آور است. او با بيان اينكه شهدا عاقبت به‌خير مي‌شوند و از ايزد منان روزي مي‌گيرند، افزود: هر چند غم از دست دادن دريادلان نيروي دريايي ارتش در حادثه شناور كنارك براي بازماندگان و نيروي دريايي بس بزرگ، سنگين و دردناك است، اما يقين بدانيد اين شهدا عاقبت به‌خير شده‌اند و مايه افتخار هستند. مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان بوشهر با اشاره به ۵ تن از شهداي حادثه شناور كنارك كه مربوط به استان بوشهر است، افزود: پيكر مطهر ۵ شهيد حادثه شناور كنارك پس از شناسايي به بوشهر منتقل مي‌شوند. حجت‌الاسلام تشكري از برگزاري مراسم تشييع شهداي ياد شده به صورت خودرويي و موتوري خبر داد و گفت: اين شهدا پس از انتقال به بوشهر به سبب جلوگيري از انتشار ويروس كرونا به صورت خودرويي و موتوري تشييع مي‌شوند. او با اشاره به اينكه پيكر مطهر شهدا در گلزارهاي شهدا به خاك سپرده مي‌شوند، خاطرنشان كرد: مراسم تشييع ابتدا در پايگاه دريايي بوشهر با حضور مسوولان ارشد نظامي و خانواده‌هاي شهدا برگزار و پس از بدرقه در خيابان امام رضا (ع) بوشهر و براي خاكسپاري به شهرستان‌ها منتقل مي‌شوند. بر پايه اين گزارش از ۱۹ شهيد حادثه شناور كنارك، ۵ شهيد مهدي رازي، مصطفي پويانفر، رضا دهقاني، سيدمنصور موسوي‌نژاد و حسين سپهري‌اهرمي در نقاط مختلف استان بوشهر تشييع و خاكسپاري مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون