• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4652 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت

تنها مركز تخصصي بازپروري حيات وحش در آستانه تعطيلي

يك فعال محيط زيست با اشاره به قوت گرفتن گمانه‌زني‌ها درباره تعطيلي مركز بازپروري حيات وحش پرديسان اظهار كرد: حذف تنها مركز تخصصي بازپروري حيات وحش به قاچاق حيات وحش دامن مي‌زند.
به گزارش مهر، در ماه‌هاي پاياني سال گذشته كه در عين ناباوري خبر رسيد، سازمان حفاظت محيط زيست تهران تعدادي از حيوانات كلينيك پرديسان را به باغ وحش‌ها و باغ پرندگان كشور پيشكش كرد و داد از نهاد فعالان محيط زيست بلند شد، موضوعي كه خشم دوستداران طبيعت را بيشتر بر مي‌انگيخت، اين بود كه بسياري از اين حيوانات قابليت بازگشت به طبيعت را داشتند اما سازمان ترجيح داد آنها را در اختيار باغ وحش‌داران قرار دهد تا باقي عمر غم‌انگيز و دردناك خود را در قفس‌هاي تنگ و تاريك سپري كنند.
فرزاد عليزاده، فعال حقوق حيوانات در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه شواهد و قرائن حاكي از اين بود كه كلينيك پرديسان در آينده‌اي نه چندان دور تعطيل شود و چندي پيش‌تر نيز با دامپزشك اين مركز قطع همكاري شده بود، گفت: همان زمان مسوولان مربوطه هرگونه تعطيلي تنها كلينيك تخصصي حيات وحش سازمان را صراحتا رد كردند و دليل انتقال حيوانات را ساخت و ساز و عمليات عمراني عنوان كردند، عملياتي كه هيچ‌گاه اجرا نشد.
او در ادامه گفت: با شروع سال جديد درست هنگامي كه تمامي افكار عمومي درگير بيماري كرونا بود، در سكوت كامل خبري با انتقال 3 يوز در اسارت به سمنان (مهم‌ترين گونه‌هاي جانوري موجود در پرديسان) مشخص شد كه تصميم سازمان براي تعطيلي كلينيك جدي است. انتقالي كه حرف و حديث‌هاي فراواني را به همراه داشت و سازمان هيچ‌گاه نتوانست اشتباهات و قصور انجام شده در اين انتقال را توجيه كند.
اين فعال حقوق حيوانات با اشاره به اينكه به تازگي به كارمندان كلينيك پارك پرديسان اطلاع داده شده كه روزهاي پاياني كار خود را در اين مركز سپري مي‌كنند، ابراز كرد: به اين ترتيب تنها كلينيك تخصصي دولتي حيات وحش براي هميشه تعطيل خواهد شد.
او در ادامه اظهار كرد: با توجه به سكوت محيط زيست در اين زمينه مشخص نيست چرا مديران حوزه محيط طبيعي اين سازمان اصرار بر تعطيلي و حذف اين مركز دارند و وضعيت حيواناتي كه پس از تعطيلي اين مركز نياز به رسيدگي پزشكي و تيمار دارند، چيست و دوران نقاهت خود را چگونه و در كجا بايد سپري كنند؟
عليزاده با اشاره به اينكه نبود تنها مركز تخصصي دولتي حيات وحش به قاچاق حيات وحش دامن مي‌زند، گفت: وقتي مجموعه‌اي كه وظيفه ذاتي‌اش حفظ و صيانت از حيات وحش و محيط زيست كشور است با حيات وحش اين كشور اين‌گونه رفتار مي‌كند، آيا شكارچيان را مستعد تخلفات شكار نمي‌كند؟ اساسا رسالت سازمان حفاظت محيط زيست چيست؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون