با حضور ساكت و عليرضا مجابي
دوئت بوم و تار برگزار ميشود
اعتماد| دومين پرفورمنس رنگاهنگ، اينبار اختصاص به دوئت بداهه بوم و تار دارد كه اول خردادماه سال جاري در تالار وحدت در حضور مردم اجرا خواهد شد. عليرضا مجابي (م. آذرفر) و كيوان ساكت ميخواهند مرز ميان هنرها را بردارند؛ آن هم در حضور مردم. آنها اجرايي را تدارك ديدهاند كه تاكيدش بينامتنيت دو هنر و آفرينشي متفاوت است؛ خلق بداهه و توامان در حضور مخاطب. هر كدام تاكنون بهصورت جداگانه در آتليه و استوديوي خود، در خلوت خويش به آفرينش ميپرداختند اما اينبار مخاطب را به خلوت خود دعوت ميكنند. مجابي دليل دعوت از كيوان ساكت را به اين اتفاق متفاوت و چالش بينامتني چنين عنوان ميكند: «كيوان ساكت يكي از نوازندگان چيرهدست تار ايرانياست كه در موسيقي نگاهي ساختارشكن دارد و از توانايي بالاي فني و منحصر به فردي برخوردار است.»او ميگويد كه اين اتفاق تاكنون در اين سطح و به صورت خلق بداهه در لحظه در هيچ جاي جهان نيفتاده است. عليرضا مجابي شاعر است و نقاش و پژوهشگر او در ادامه سالها پيگيري و فعاليتهاي پژوهشيدر زمينه بينامتني و برداشتن مرز ميان هنرها و دعوت كردن از مديومهاي مختلف هنري و همنشيني و همراهي و خلق لحظه در كنار هم حالا آماده اجراي متفاوتي در تهران است. اين شاعر و نقاش ميگويد: «سالها در آتليه من، شبهاي شعري با عنوان رنگواژه برگزار ميشد كه رفت و آمدي بين ادبيات و نقاشي بهشمار ميرفت. در اجراي پرفورمنس رنگاهنگ مخاطب در خلوت آفرينشگري ما حضور دارد و اتفاق امر بينامتني است كه شكل ميگيرد؛ مردم ميبينند كه نقاش بهصورت بداهه شروع به نقاشي ميكند و موسيقيدان هم بداهه مينوازد. اگر در طول اجرا مخاطب دستكم در لحظاتي احساس كند اين دو با آثارشان در حال گفتوگو و بدهبستان با هم هستند، يعني آن پژوهش بينامتنيت شكل گرفته است.»توسط اين هنرمند ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۲ نخستين پرفورمنس رنگاهنگ با دوئت نقاشي و پيانو در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد. پيانو را هانيبال يوسف مينواخت. برنامهاي كه با استقبال چشمگير و بينظيري از جانب مردم مواجه شد. اين همه برنامه عليرضا مجابي نيست. پاييز سال جاري ميخواهد در خانه زرگر يزدي، با اجراي كاري پست مدرن ميكس مديايي اجرا كند كه دو جهان معماري و نقاشي را به هم نزديكتر كرده باشد. پرفورمنس رنگاهنگ، دوئت بداهه بوم و تار شامگاه اول خرداد ماه ۱۳۹۴ ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار ميشود.