كرونا و شاد
اما سوي ديگري هم اين تغيير دارد. حالا همه ما كه تا ديروز به فكر جمع كردن و بسيج امكاناتي براي دانشآموزان بوديم با مطالبه جديد و البته بحقي مواجه ميشويم. حالا اگر يك دانشآموز در مناطق كمبرخوردار تلفن همراه هوشمند يا تبلت داشته باشد، ميتواند به محتواي آموزشي مدرني دسترسي پيدا كند كه در مدرسهاي در منطقه مرفهنشين پايتخت هم در دسترس است. بنابراين خيران و فعالان ميتوانند در فرصتي برنامهريزي كرده و كمكهاي مردمي را به سوي تهيه تلفن همراه هوشمند براي دانشآموزان مناطق كمبرخوردار يا خانوادههايي با بنيه اقتصادي ضعيف هدايت كنند. شايد باز هم انتقاد كنيد مدارس ما با بخاريهاي نفتي حادثهساز و نبود ايمني با كمك خيران ايمن نشد حالا تلفن هوشمند را كجاي دلمان بگذاريم. واقعيت اين است كه كرونا سازه سنتي آموزش در كشور را شكست و از اين به بعد با راهاندازي شبكه شاد مطالبههاي جديدي پيش روي ماست كه بايد براي پاسخ به آنها برنامهريزي كنيم. اين بستر جديد مطالبه جديد و عصري جديد در آموزش و آموختن رقم زده است.