• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4660 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ خرداد

مخالفان برگزاري ليگ ابداع كردند

راوي نامطمئن در يك روايت كمدي

علي ولي‌اللهي

 

انگار يك راوي نامطمئن در حال روايت تست كرونا دادن تيم‌هاست. اين تكنيك، يعني استفاده از راوي نامطمئن، معمولا در فيلم‌ها و داستان‌هاي جنايي استفاده مي‌شود تا مخاطب را به وقتش شگفت‌زده كند. البته فقط ژانر جنايي نيست كه از راوي نامطمئن استفاده مي‌كند. باقي ژانرها نيز بنا بر فراخور حال‌شان از اين تكنيك استفاده مي‌كنند اما چيزي كه مي‌توان با قطعيت گفت اين است كه كمتر ديده شده در ژانر كمدي، مولفي از راوي نامطمئن استفاده كند. اما مي‌توان از اين به بعد اتفاقاتي كه در چند روز گذشته در مورد ماجراي تست دادن بازيكنان ليگ برتر و اعلام نتايج‌شان افتاد را به عنوان سرآغازي بر استفاده از آن نوع خاص از راوي در ژانر كمدي عنوان كرد. 
خنده‌دار نيست؟ چهار روز قبل بنا بر آماري كه برخي تيم‌ها از مثبت شدن نتايج بازيكنان‌شان اعلام مي‌كردند، بر اساس قياس جز به كل مي‌توانستيم به اين نتيجه برسيم كه احتمالا بيش از 50 درصد مردم ايران هم مبتلا هستند و خودشان نمي‌دانند. درصد مبتلايان در ميان تيم‌هاي ليگ برتر نسبت به مجموع كل بازيكنان و كادرفني و اعضاي تداركات بسيار بيشتر از درصد مبتلايان در كل كشور بود. البته حتي بر اساس فرضيه برخي از مردم كه در مورد آمار ارايه شده توسط وزارت بهداشت و ستاد مقابله با كرونا تشكيك مي‌كنند و معتقدند آمار خيلي بالاتر از اينهاست هم به هيچ عنوان نمي‌شد اين حجم بالاي مبتلايان در ميان بازيكنان را منطقي دانست. خنده‌دارتر اينجا بود كه چرا بيشتر اين مبتلايان از ميان تيم‌هايي بيرون مي‌آيند كه مديران‌شان مخالف ادامه ليگ هستند؟
از روزي كه تست‌گيري آغاز شد تا همين روز قبل، گل‌گهر بيش از 6 مورد مبتلا گزارش كرده بود. ماشين‌سازي نيز اعلام كرد تست 6 بازيكنش مثبت شده است. تراكتور و فولاد و شهر خودرو نيز از مثبت شدن تست چند تن از بازيكنان و برخي از اعضاي كادر فني و تداركات‌شان گفتند. اميد نورافكن استوري كرد كرونا گرفته. شايع شد پيام نيازمند نيز مبتلا شده است كه اين بازيكن بلافاصله در مصاحبه‌اي اين خبر را جعلي دانست. كار به جايي رسيد كه خيلي‌ها به كيت‌هاي تشخيصي و آزمايشگاه‌ها مظنون شدند. محمد علوي سرپرست فولاد خوزستان در مصاحبه‌اي ادعا كرد كه تست‌هاي كرونا ايراد دارد و از فدراسيون و سازمان ليگ خواست آزمايشگاه‌هاي مشخصي را براي تست معرفي كند. 
اما در شرايطي كه آمار فوتباليست‌هاي مبتلا روز به روز در حال افزايش بود و راويان نامطمئن مدام با جو‌سازي و استفاده از عبارت «فووووري، تست چند بازيكن از فلان تيم مثبت اعلام شد» در كانال‌هاي تلگرامي و صفحات اينستاگرامي ترس را به جان همه انداخته بودند، هنگامي كه ستاد مقابله با كرونا از باشگاه‌ها مدارك آزمايش‌هاي بازيكنان را درخواست كرد، مشخص شد كه همه ما اسير يك تكنيك ساده روايي شده بوديم. همين ديروز باشگاه گل‌گهر اعلام كرد هيچ مورد مبتلايي در تيمش وجود ندارد! حتي گادوين منشأ كه جزو اولين نفراتي بود كه نامش به عنوان فوتباليست كرونايي مطرح شد نيز دو روز قبل اعلام كرد داستان مبتلا شدنش سوءتفاهمي بيش نبوده. بعد از آن باشگاه فولاد نيز از صحت كامل تمام بازيكنانش خبر داد و تيم‌هاي تراكتور و ماشين‌سازي و شهر خودرو نيز فعلا اقدامي براي ارسال مدارك‌شان نكرده‌اند. 
 حال بعد از رو شدن اصل داستان بايد منتظر ماند و ديد، صحنه‌گردانان مخالف با برگزاري ليگ، چه آس ديگري مي‌توانند رو كنند تا مخاطبان را شگفت‌زده كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون