• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4661 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۷ خرداد

نيك و بد كنسرت آنلاين

كيوان ساكت

كنسرت آنلاين مانند ديگر پديده‌هايي كه تكنولوژي مدرن با خود به همراه آورده است داراي خوبي‌ها و ايراداتي است. از خوبي‌هاي كنسرت‌هاي آنلاين مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه با حضور تكنولوژي، اين امكان براي مردمي كه توان حضور در كنسرت زنده را ندارند، فراهم مي‌آيد. نه تنها هنگامي كه مانند روزهاي قرنطينه كه مردم نمي‌توانند در تالارها براي كنسرت بيايند بلكه براي افرادي كه در شهرهاي‌ بسيار دور هم هستند يا به هر دليلي امكان حضور در محل برگزاري كنسرت را ندارند با بهايي بسيار كمتر يا رايگان، امكان بهره‌ بردن از كنسرت فراهم مي‌شود.
براي اجراي كنسرت آنلاين، سيستم صدا، تصوير و نور‌پردازي بايد كاملا به‌روز باشد و همه ‌چيز دقيق و حساب شده انجام شود تا اتفاقاتي مانند مشكلاتي كه اخيرا براي بعضي از برنامه‌ها اتفاق افتاد كمتر پيش بيايد و مردم از اين شكل برنامه‌ها رويگردان نشوند. اما به هر حال لطف كنسرت در اجراي زنده آن است، چراكه مردم مي‌خواهند هنرمند را از نزديك روي صحنه ببينند، حضورش را حس كنند و هنرمند هم نياز دارد كه گرماي حضور مردم را كاملا احساس كند. در غير اين صورت مانند اين است كه فيلم كنسرتي را كه سال‌ها پيش نواخته شده، ببينند. كنسرت‌ آنلاين اين خوبي را دارد كه امكان دسترسي گسترده براي جمع بسيار زيادي از مردم فراهم مي‌كند تا از كنسرت استفاده كنند. از طرف ديگر زيرساخت‌هاي مهمي مانند اينترنت پرسرعت و نيز تصوير‌برداري و صدا‌برداري با كيفيت براي كنسرت‌هاي آنلاين نخستين عنصر لازم است تا كنسرتي قابل قبول اجرا و ديده شود. 
به هر روي من با كنسرت‌هاي آنلاين موافقم چراكه مي‌تواند صداي موسيقي و صداي هنرمندان را در تمام دنيا و در دوردست‌ها به كساني كه امكان رفتن به كنسرت‌ها را بر هر دليلي ندارند، برساند. براي مثال آندريا بوچلي در ايتاليا كنسرت آنلايني را اجرا كرد و جمع بسيار زيادي از مردم جهان كنسرتش را به تماشا نشستند. كساني كه ممكن بود هرگز اين فرصت را نداشته باشند كه به كنسرت زنده بوچلي بروند و اجراي زنده او را ببينند. ولي به هر حال حضور در سالن كنسرت و همان فضا و جو حاضر در سالن، فضاي خاصي را ايجاد مي‌كند كه در كنسرت‌هاي آنلاين اين‌گونه نيست. شيوه جديد كنسرت‌هاي آنلاين خوبي‌ها و ايرادهايي دارد كه برخي از آنها را برشمرديم اما در مجموع من هنرمند با كنسرت‌هاي آنلاين موافقم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون