• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4663 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد

اخبار

ارزش  مبادلات تجارت  خارجي پارسال  ۸۵  ميليارد  دلار بود

رييس كل گمرك درباره عملكرد سال گذشته، گفت: ارزش مبادلات تجارت خارجي ۸۵ ميليارد دلار بود و اين عملكرد بهترين جواب بدخواهان كشور است. سيدمهدي ميراشرفي در صحن علني مجلس شوراي اسلامي افزود: سال گذشته ۱۳۵ ميليون تن صادرات و ۳۵ ميليون تن واردات داشتيم، همچنين وزن تجارت خارجي ۱۷۰ ميليون تن بود كه ركورد خوبي براي كشور است. وي درباره اقدامات گمرك در حمايت از توليد، تسهيل تجارت و ارتقاي سلامت، گفت: در بحث واردات بيش از ۸۰ درصد كالاهاي وارداتي كالاهاي حد واسط توليد، ماشين‌آلات خط توليد و مواد اوليه بود و چنانچه تسهيلاتي براي ورود آنها ارايه دهيم به كاهش قيمت توليد كمك كرديم.  رييس كل گمرك گفت: سال گذشته فعالان اقتصادي مجاز را شناسايي كرديم و در مسير سبز قرار داديم و بدون اينكه معطلي در زمان اظهار باشد كالا ترخيص شد. وي افزود: از ۳۵ درصد مسير سبز در سال ۹۷ به ۵۱ درصد در سال ۹۸ رسيد و اين تسهيل تجارت در خصوص كالاهاي مورد نياز كشور است. ميراشرفي اظهار داشت: در قرن ۲۱ سه توصيه در بحث ارتقاي سلامت و تسهيل تجارت مي‌شود و آن اين است كه فعاليت الكترونيكي، مجازي و هوشمند شود. گمرك در سنوات گذشته در اقدامي منسجم، فعاليت‌هاي الكترونيكي كرد و در اين بحث جزو سازمان‌هاي پيشرو بوديم. وي افزود: در بحث فعاليت‌هاي مجازي نيز فعاليت‌ها را به گوشي تلفن همراه انتقال داديم تا افراد بتوانند فعاليت‌هاي خود را از طريق گوشي‌هاي تلفن همراه انجام دهند همچنين در بحث هوشمند‌سازي نيز اقدامات خوبي انجام داديم تا فعاليت‌هاي تجاري تسهيل شود.


قيمت خريد دلار وارد كانال  ۱۵ هزار توماني شد 

آخرين نرخ ارز در سامانه نيما مربوط به ۱۷ خردادماه است كه بر اين اساس قيمت خريد دلار نيمايي با كاهش ۴۵۹ توماني وارد كانال ۱۵ هزار توماني شد و به رقم ۱۵ هزار و ۵۴۷ تومان رسيد، اين در حالي است كه روز شنبه دلار در صرافي ملي ۱۶ هزار و ۹۸۰ تومان فروخته شد. 
جديدترين نرخ ارز در سامانه نيما مربوط به هفدهم خردادماه است كه بر اين اساس نرخ فروش دلار، با افت ۷۳ توماني به ۱۶ هزار و ۱۷۳ تومان رسيد، همچنين نرخ خريد دلار ۱۵ هزار و ۵۴۷ تومان اعلام شد كه نسبت به آخرين رقم اعلام شده، ۴۵۹ تومان كاهش داشت.  اين در حالي است كه آخرين رقم اعلام شده نرخ دلار در صرافي ملي براي فروش ۱۶ هزار و ۹۸۰ تومان بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون