• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4663 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد

ويژه

بهره‌مندي صندوق گسترش فرداي ايرانيان از طرح «آينده‌داران»

بانك آينده، امكان خريد اعتباري سرمايه‌گذاران صندوق گسترش فرداي ايرانيان از فروشگاه‌هاي ايران‌مال را فراهم ساخته است. در همين راستا، دارندگان واحدهاي سرمايه‌گذاري ‌اين صندوق، با پشتوانه سرمايه خود، مي‌توانند درخواست بهره‌مندي از اعتبار پيش‌بيني شده در اين طرح را با حضور در يكي از شعب بانك ارايه كنند.
طرح اعتباري «آينده‌داران» بانك آينده، از ابتداي خرداد ماه امسال در فروشگاه‌هاي مجموعه ايران‌مال، آغاز شده است. در طرح «آينده‌داران» همه مشتريان بانك آينده مي‌توانند با دريافت اعتبار حداقل،  ۱۰ (ده) ميليون ريال و حداكثر ۵۰ (پنجاه) ميليون ريال، از فروشگاه‌هاي ايران‌مال با نشان «آينده‌داران» خريد كرده، سه ماه بعد (13 شهريور ماه) به صورت قرض‌الحسنه پرداخت كنند.


جلوگيري از ريخت و پاش‌هاي اشراف‌گونه در شستا

انتخاب يك مدير جوان براي شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي موجب رشد سهام اين شركت و جلوگيري از ريخت و پاش‌هاي اشراف‌گونه در آن شد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي منسوب به شستا اين روز‌ها در وضعيت خوبي به دليل عرضه سهامش در بورس به‌سر مي‌برد. يكي از دلايل رشد سهام شستا و وضعيت خوب فعلي‌اش مرهون مديريت درست و برنامه‌ريزي شده مديرعامل جوانش است. بيش از دو سال از حضور يك نيروي جوان متخصص در صدر شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي موسوم به شستا مي‌گذرد؛ شركت‌هاي وسيع و متعددي كه اگر نگوييم سه سال پيش در آستانه تحليل رفتن و نابودي بودند، اما دست‌كم دخل و خرج‌شان به زور به هم مي‌رسيد چه رسد به سود و شكوفايي. مقايسه وضعيت شستا در سال‌هاي گذشته با وضعيت فعلي‌اش نشان مي‌دهد سود خالص شستا در سال ۹۷ به زور به ۱۲۰۰ ميليارد مي‌رسيد، اما در سال اول حضور محمد رضواني‌فر در پست مديرعاملي شستا، سود شركت به ۴۵۰۰ ميليارد رسيد و در سال مالي ۹۹ به حدود ۲۰ هزار ميليارد رسيده كه در نوع خود ركوردي بي‌سابقه است. دلايل اينكه چطور در طول اين مدت كوتاه شستا به اين وضعيت رسيده، مختلف است. به عنوان نمونه رضواني‌فر بعد از آنكه مديرعامل شستا شد از ريخت و پاش‌هاي اشراف‌گونه در شستا جلوگيري كرد و دفاتر لوكس شركت‌هاي زيرمجموعه در نقاط گران‌قيمت تهران را به فروش رساند و از درآمد فروش اين دفاتر، اقدام به خريد مواد اوليه با حجم زياد كرد كه اين اقدام باعث تاب‌آوري بالاي شركت‌هاي توليدي شستا در ايام تحريم شد. يكي ديگر از اقداماتي كه مديرعامل جوان شستا انجام داد، استفاده از مديران بومي در شركت‌هاي زيرمجموعه سراسر كشور بود تا هزينه‌هاي رفت و آمد مديران غيربومي از بين برود و در خود شركت‌ها هزينه شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون