• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4663 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد

« بدنام» باز هم اعلام بازنشستگي كرد

مبارزه سال منتفي است

مبارز هنرهاي رزمي تركيبي كانر مك‌گرگور روز يكشنبه خبر بازنشستگي‌اش را در اين رشته در صفحه توييترش منتشر كرد.  قهرمان سابق جهان در دو وزن UFC اظهار كرد كه دوران مبارزه‌اش به اتمام رسيده است. او متن خداحافظي‌اش را زير عكسي از خودش به همراه مادرش منتشر كرد.  او در توييتر نوشت:«سلام رفقا. من تصميم گرفتم از مبارزه كردن بازنشسته شوم. از همه شما به خاطر خاطرت شگفت‌انگيزي كه برايم ساختيد، سپاسگزارم. عجب ماجراجويي‌اي بود! در اينجا تصويري از خودم و مادرم در لاس‌وگاس ارسال شده. اين عكس بعد از يكي از عنوان‌هاي جهاني من گرفته شده است. خانه روياهاي خود را انتخاب كنيد. بهترين‌ها براي شما.» اين براي نخستين ‌بار نيست كه ستاره هنرهاي رزمي تركيبي MMA بازنشستگي خودش را در شبكه‌هاي اجتماعي اعلام مي‌كند. اين فايتر جنجالي ايرلندي كه با نام مستعار «بدنام» شناخته مي‌شود، پيش از اين در مارس 2019 بازنشستگي‌اش را اعلام كرده بود اما در اوايل سال جاري دوباره به رقابت‌ها بازگشت تا با دونالد ملقب به كابوي در لاس‌وگاس ديدار كند. او 15 ماه بعد از بازنشستگي موفق شد، كابوي را در نخستين مسابقه‌اش ضربه فني كند. او در سال 2016 توييت كرده بود:«من تصميم گرفتم در جواني بازنشسته شوم». اين جنگنده كه در گذشته كار لوله‌كشي مي‌كرده يكي از بهترين‌هاي UFC محسوب مي‌شود. او حتي از 8 ضلعي قفس مبارزه هنرهاي رزمي به رينگ رفت تا با اسطوره بوكس فلويد ميودر هم مبارزه كند. مك گرگور موفق شد 10 راند مقابل قهرمان جهان استقامت كند و اين بسيار فراتر از چيزي بود كه بسياري تصور مي‌كردند. 
اين جنگنده در مصاحبه‌اي با سي‌ان‌ان گفته بود:«بخشي از موفقيت من به دليل ميراث خانوادگي‌ام است.» او با افتخار مي‌گويد:«نام مك‌گرگور يك نام تاريخي است و از مبارزه مي‌آيد. نام خانوادگي مرا مطالعه كنيد. ما يك طايفه نترس بوديم.» او افزود:«در برهه‌اي نام مك‌گرگور هم‌رديف مجازات مرگ بود. جنگيدن در خون من است. اين همان كاري است كه اجداد من مدت‌ها قبل انجام مي‌دادند.»
در سال 2019 روحيه مبارزه‌جويي مك‌گرگور به دنبال چهارمين دور از مبارزات مقابل مبارز معروف روسي يعني حبيب نورماگدوف وارد يك نزاع بزرگ شد.  هر دو جنگجو بعد از آن درگيري تنبيه شدند و كانر به مدت 6 ماه از رقابت تعليق شد و مجبور شد 50 هزار دلار نيز جريمه نقدي پرداخت كند. حريف او با جريمه 500 هزار دلاري روبه‌رو شد و به دليل رفتارش 9 ماه از مسابقات محروم شد.  مك‌گرگور در حالي بازنشستگي‌اش را اعلام كرد كه قرار بود او در يك ديدار انتقامي با حبيب روبه‌رو شود و اين مسابقه‌اي بود كه علاقه‌مندان به UFC را به وجد آورده بود. با اين حال به نظر مي‌رسد ديگر شاهد رقابت اين دو غول MMA نخواهيم بود. همچنين مك‌گرگور قرار بود با اندرسون سيلوا و خورخه واسميدال نيز مبارزه كند. اين دو مبارز نيز جرو بهترين مبارزهاي چند سال اخير UFC هستند كه مبارزه‌شان با بدنام ايرلندي مي‌توانست يك اتفاق ويژه باشد. حال بايد ديد آيا كانر مثل دو بار قبل بعد از مدتي دوباره به رينگ بازخواهد گشت يا تصميم او در سن 31 سالگي كاملا جدي است؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون