• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4669 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

روزهاي خوب فوتبال از راه رسيده

پيروزي پرگل بارسلونا و ناكامي ميلاني‌ها

اين روزها تنور فوتبال در اروپا داغ شده است. بعد از شروع خوب بوندسليگا، مسابقات فوتبال ايتاليا با برگزاري ديدارهاي برگشت نيمه‌نهايي جام حذفي و فوتبال اسپانيا با برگزاري هفته 28 ادامه پيدا كرد و در ابتداي هفته آتي سوت شروع مجدد فوتبال در انگلستان نيز زده خواهد شد. 

ميلاني‌ها حذف شدند
در نخستين مسابقه فوتبال در كشور ايتاليا كه جزو بدترين كشورهاي جهان از لحاظ آمار ابتلا و فوت به خاطر شيوع كرونا به حساب مي‌آيد، يكي از قديمي‌ترين و حساس‌ترين بازي‌هاي فوتبال اين كشور برگزار شد. در استاديوم آليانز و بعد از يك دقيقه سكوت به خاطر احترام به كادر درمان بازي تيم‌هاي يوونتوس و ميلان در ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي كوپا ايتاليا آغاز شد. بازي رفت دو تيم كه با نتيجه مساوي يك - يك به اتمام رسيده بود، پيش از تعطيلي رقابت‌ها در ورزشگاه سن‌سيرو برگزار شده بود و مدت زماني نزديك به 4 ماه از آن مي‌گذشت.  بازي با برتري يووه آغاز شد اما آثار سنگيني و دوري طولاني‌مدت بازيكنان از ميادين فوتبال در كيفيت بازي مشهود بود. يووه بعد از چند موقعيت صاحب ضربه پنالتي شد و رونالدو پشت توپ قرار گرفت. او در حالي كه مي‌توانست نخستين گل پساكروناي فوتبال ايتاليا را به ثمر برساند، اين فرصت عالي را از دست داد و توپش با برخورد به تيرك دروازه به زمين بازي برگشت. چند ثانيه بعد و روي همان توپ برگشتي مدافعان ميلان به مركز زمين يوويچ مهاجم ميلاني‌ها با حركتي شبيه به ضربه بروسلي با استوك روي سينه بازيكن حريف رفتند و با كارت قرمز مستقيم داور مواجه شدند. همين يك دقيقه از بازي ميلان نشان داد كه چرا اين تيم در فصول اخير نتوانسته جايگاه قابل قبولي به دست بياورد. بعد از ده نفره شدن ميلان عملا آنها شانس رسيدن به دروازه بوفون را از دست دادند. ميزبان نيز نتوانست موقعيت جدي روي دروازه دوناروما ايجاد كند و در نهايت بازي با تساوي بدون گل پايان يافت. با اين نتيجه يوونتوس با قانون گل زده در خانه حريف نخستين فيناليست كوپا ايتاليا لقب گرفت. در ديگر ديدار مرحله نيمه‌نهايي شنبه شب در سن‌پائولوي شهر ناپل، ناپولي از تيم اينتر پذيرايي كرد. بازي رفت دو تيم قبل از شيوع كرونا با پيروزي يك بر صفر شاگردان گتوزو به پايان رسيده بود. اينتر خيلي زود با گل تماشايي كريستين اريكسن كه مستقيما از روي نقطه كرنر وارد دروازه اوسپينا شد، يك بر صفر پيش افتاد. اما در حالي كه بازي بيشتر در اختيار شاگردان كونته بود، ناپولي روي يك شروع مجدد تماشايي توسط اوسپينا و فرار اينسينه و پاس توي عرض او به مرتنس به گل تساوي دست پيدا كرد. گل مرتنس از اين نظر جالب بود كه اينتر مدت‌هاست به دنبال جذب اين بازيكن بوده است. در ادامه باز هم افعي‌ها دروازه ناپولي را بارها و بارها تهديد كردند، اما اوسپينا كه در نهايت بهترين بازيكن زمين نيز لقب گرفت، مانع از فروپاشي دروازه تيمش شد. بازي در نهايت با تساوي يك بر يك پايان يافت تا ناپولي در مجموع با حساب دو بر يك به فينال برسد. صعود بندرنشينان به فينال با مربيگري گتوزو كه به اعتقاد برخي بدترين انتخاب براي نشستن روي نيمكت ناپولي به جاي آنچلوتي به حساب مي‌آمد، از اتفاقات جالب اين فصل فوتبال ايتالياست. 

بارسلونا با توپ پر آمد
در دومين شب از هفته بيست‌وهشتم لاليگا تيم بارسلونا صدرنشين ليگ اسپانيا در زمين مايوركا به ميدان رفت. پيش از اين و در سه ديدار ديگه روز دوم والنسيا مقابل لوانته با يك گل به تساوي رسيده بود و اسپانيول و ويارئال به ترتيب از سد تيم‌هاي آلاوس و سلتاويگو گذشته بودند. بازي بارسلونا مقابل مايورما طبق انتظار با برتري ياران مسي آغاز شد. فوق ستاره آرژانتيني كه به دليل دوري از سلماني شمايلش شبيه به روزهاي اول حضورش در بارسلونا شده بود، نشان داد دوري چند ماهه از مسابقات هم نتوانسته تاثيري روي نبوغش بگذارد. بارسلونا خيلي زود در دقيقه دو توسط ويدال به گل رسيد و در دقيقه 37 با پاس هوشمندانه مسي و ضربه برايت‌وايت به گل دوم دست پيدا كرد. در نيمه دوم بارسلونا دو بار ديگر دروازه مهمانش را گشود. ابتدا آلبا باز هم روي پاس مسي موفق شد گل سوم تيمش را بزند و در دقيقه 93 خود مسي با حركت توي عرض و ضربه‌اي تماشايي گل چهارم بارسلونا را به ثمر رساند. به اين ترتيب بارسلونا با يك برد پرگل و لئو مسي با ثبت يك گل و دو پاس گل در نخستين مسابقه پساكرونايي خود خط و نشان محكمي براي ساير رقبا كشيدند. بارسا با اين برد 61 امتيازي شد و در صدر جدول جايگاهش را مستحكم كرد. از نكات جالب و عجيب اين بازي حضور يك جيمي‌جامپ در زمين بازي با پيراهن تيم ملي آرژانتين و شماره مسي بود كه در حين نزديك شدن به كاپيتان بارسلونا توسط نيروهاي امنيتي دستگير شد. البته او پيش از اين توانست ارتباط نزديكي با آلبا برقرار كند و از آنجايي كه اين جيمي‌جامپ ماسك نزده بود نگراني‌هايي از بابت ابتلاي آلبا به بيماري كرونا به وجود آمده است. اين جيمي‌جامپ در حالي توانسته بود خودش را به زمين بازي برساند كه بازي بدون تماشاگر برگزار مي‌شد و باشگاه مايوركا فقط به 170 نفر اجازه حضور در استاديوم را داده بود كه اين جيمي‌جامپ جزو هيچ‌ يك از اين افراد نبود!

كمك بايرن به رقبا
در هفته سي‌ويكم فوتبال آلمان كه حالا با آغاز دوباره مسابقات در ايتاليا و اسپانيا دوباره كمي به حاشيه رانده شده است، در مهم‌ترين بازي بايرن صدرنشين در خانه به مصاف تيم چهارم جدول يعني مونشن‌گلادباخ رفت كه اين فصل نتايجي عالي كسب كرده است. بايرن كه تقريبا قهرماني خود را قطعي كرده است در اين ديدار در دقيقه 26 توسط جاشوا زيركزي مهاجم هلندي و 19 ساله خود به گل اول دست يافت. با اين وجود گلادباخ در دقيقه 37 با گل به خودي پاوارد بازي را به تساوي كشاند. در حالي كه به نظر مي‌رسيد بالاخره يك تيم پيدا شده كه مي‌تواند بايرن را در اين هفته‌ها متوقف كند، گورتزكا موفق شد در فاصله 4 دقيقه تا پايان بازي گل برتري تيمش را به ثمر برساند. پاس اين گل را پاوارد ارسال كرد تا به نوعي اشتباهش را جبران كرده باشد. در ديگر ديدار مهم اين هفته دورتموند در زمين دوسلدورف با گل دقيقه 95 ارلينگ هالند سه امتياز حساس را به دست آورد تا 66 امتيازي شود. لايپزيش تيم سوم جدول نيز روز جمعه توانسته بود با دو گل از سد هافنهايم بگذرد و 62 امتيازي شود. به اين ترتيب با پيروزي دو تيم دورتموند و لايپزيش و شكست تيم چهارم مقابل بايرن، تيم‌هاي دوم و سوم جدول فاصله خوبي با گلادباخ ايجاد كردند تا به نوعي خيال‌شان بابت قرار گرفتن پشت سر بايرن راحت شود. گلادباخ با 56 امتياز در جايگاه چهارم قرار گرفت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون