• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4671 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد

باواريايي‌ها سيني نقره‌اي را بالاي سر بردند

سند بوندسليگا به نام بايرن خورد

هفته سي‌ودوم رقابت‌هاي بوندسليگاي آلمان روز‌هاي سه‌شنبه و چهارشنبه در حالي برگزار شد كه بايرن در صورت كسب پيروزي مي‌توانست براي هشتمين بار پياپي عنوان قهرماني مسابقات را به دست آورد. آنها براي تصاحب اين عنوان بايد از سد وردربرمني مي‌گذشتند كه در 21 بازي اخير نتوانسته بودند مونيخي‌ها را شكست دهند. بايرن در اين بازي كه در ورزشگاه خانگي حريف برگزار مي‌شد، موفق شد با تك‌گل لواندوفسكي كه در دقيقه 44 به ثمر رسيد مجموع امتيازاتش را به عدد 76 برساند و در فاصله دو هفته مانده به پايان مسابقات، قهرماني‌اش را مسجل كند. 
بايرن با اين قهرماني سي‌امين بار به عنوان فاتح بوندسليگا معرفي شد و بيست‌ونهمين قهرماني‌اش را از سال 1963 يعني از زماني كه رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي آلمان به عنوان بوندسليگا نامگذاري شده است، به دست آورد. بايرن در حالي از سال 1968 به اين سو 29 بار فاتح فوتبال آلمان شده است كه از زمان تاسيس در سال 1900 تا سال 1968 فقط يك‌بار در سال 1932 قهرمان شده بود. نكته جالب توجه ديگر اين است كه تمام تيم‌هاي آلماني از سال 1963 به اين سو در مجموع 28 بار فاتح بوندسليگا شده‌اند و اين در حالي است كه بايرن به تنهايي 29 قهرماني به دست آورده است. 
همچنين اين هشتمين قهرماني پياپي آنها در بوندسليگا به حساب مي‌آيد كه باعث شد آنها در اروپا به همراه يوونتوس از اين حيث ركورددار شوند. 5 بازيكن بايرن در اين هشت قهرماني متوالي حضور داشتند؛ توماس مولر، داويد آلابا، ژروم بواتنگ، خاوي مارتينز و مانوئل نوير. ضمن اينكه مولر و آلابا موفق شدند به نهمين قهرماني خود با بايرن دست پيدا كنند تا به همراه ريبري پرافتخارترين بازيكنان تيم لقب بگيرند. 
از ديگر نكات جالب قهرماني بايرن مي‌توان به ركورد هانسي فليك سرمربي جوان اين تيم اشاره كرد. فليك در حالي بايرن را قهرمان كرد كه در ميانه راه تيم را تحويل گرفته بود و كار واقعا سختي براي قهرماني داشت. او با انجام اين ماموريت تبديل به سومين مربي تاريخ بوندسليگا شد كه تيمي را در ميانه راه تحويل مي‌گيرند و به قهرماني مي‌رسانند. پيش از او بكن باور و يوپ هاينكس باز هم با بايرن اين كار را كرده بودند. همچنين او بعد از بكن باور تبديل به دومين مربي شد كه در نخستين تجربه مربيگري‌اش موفق به فتح جام مي‌شود. 
بايرن در حال حاضر با 92 گل زده بهترين خط حمله مسابقات را در اختيار دارد و مي‌تواند در دو بازي بعدي براي رسيدن به 100 گل در يك فصل خودش را به چالش بكشد. در اين بين لواندوفسكي با به ثمر رساندن 31 گل ركورد بهترين گلزني در يك فصل بوندسليگا را از آن خود كرده است و مي‌تواند در دو بازي آتي به تعداد گل‌هايش اضافه كند. بايرن در دو بازي آخر بايد با تيم‌هاي فرايبورگ و وولفسبورگ ديدار كند. در ديگر ديدارهاي مهم هفته سي‌ودوم فوتبال آلمان تيم رده دومي دورتموند مقابل ماينتس با دو گل شكست خورد و لايپزيگ تيم سوم جدول مقابل دوسلدورف به تساوي دو بر دو رسيد. تيم‌هاي دورتموند و لايپزيگ به ترتيب با 66 و 63 امتياز پشت سر بايرن قرار دارند و لوركوزن با 60 امتياز در تعقيب آنهاست. اين نشان مي‌دهد گرچه رقابت قهرماني به اتمام رسيده ولي جنگ بزرگ براي رسيدن به سهميه اروپا همچنان ادامه دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون