• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4671 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد

ليگ برتر انگليس هم شروع شد

لوييز نيروهاي خودي را هدف قرار داد

دوشنبه نوزدهم اسفند بعد از ديدار دو تيم لسترسيتي و استون‌ويلا كه با برتري چهار گله روباه‌ها به اتمام رسيد، ليگ برتر انگليس تعطيل شد. اين اتفاق در حالي رخ داد كه ليورپول بعد از سال‌ها در آستانه قهرماني ليگ جزيره قرار داشت و مي‌توانست حداكثر طي سه بازي آينده خود عنوانش را قطعي كند. تعطيلي جذاب‌ترين و پرمخاطب‌ترين ليگ فوتبال دنيا حرف و حديث‌هاي زيادي به همراه داشت. در اين مدت دست‌اندركاران ليگ تمام تلاش خود را كردند تا بتوانند هر چه سريع‌تر رقابت‌ها را به هر نحوي كه شده بازگشايي كنند. موافقين و مخالفين دلايل خود را مطرح كردند تا درنهايت تصميم بر اين شد كه بازي‌ها با اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي و بدون حضور تماشاچيان آغاز شود. چهارشنبه 28 خرداد بعد از بيش از 100 روز تعطيلي، بالاخره مسابقات فوتبال ليگ برتر با دو ديدار معوقه رسما بازگشايي شد. 
استون‌ويلا كه در آخرين رقابت بيش از تعطيلي به ميدان رفته بود، در نخستين مسابقه پساكرونا نيز به ميدان رفت. آنها مقابل شفيلد يونايتد قرار گرفتند؛ ديداري معوقه از هفته بيست‌وهشتم ليگ برتر انگليس. در اين بازي كه حكم افتتاحيه را داشت دو تيم درنهايت به تساوي صفر- صفر رضايت دادند. نكته جالب بازي جايي رخ داد كه بازيكنان شفيلد توپ را از خط دروازه حريف عبور دادند و در حالي كه تصاوير تلويزيوني به وضوح نشان مي‌داد داور بايد گل اعلام مي‌كرده، تكنولوژي خط دروازه به شكل عجيبي نشان داد توپ از خط دروازه عبور نكرده است. به اين ترتيب شفيلد كه در كورس سنگيني براي رسيدن به سهميه يوسي‌ال قرار دارد، دو امتياز بسيار حساس را از دست داد. بعد از بازي تيم متضرر و بسياري از هواداران فوتبال به كمپاني سازنده تكنولوژي خط دروازه حمله كردند كه درنهايت باعث شد سخنگوي اين كمپاني مجبور به عذرخواهي شود.  در دومين ديدار روز چهارشنبه و در يك بازي حساس دو تيم منچسترسيتي و آرسنال به مصاف هم رفتند. آرسنال براي نزديك شدن به منطقه كسب سهميه‌هاي اروپايي به ميدان رفت و سيتي براي اذيت كردن ليورپول در صدر جدول. پيش از بازي هواداران فوتبال در شبكه‌هاي مجازي نشان دادند چقدر از تماشاي چنين مسابقه‌اي بعد از مدت‌ها هيجان‌زده هستند. اين بازي علاوه بر حساسيت‌هاي هميشگي يك تقابل جذاب ديگر هم داشت؛ رويارويي پپ گوارديولا با دستيار چند ماه قبلش يعني ميكل آرتتا كه مدتي است هدايت آرسنال را برعهده گرفته است. 
بازي با برتري سيتيزن‌ها آغاز شد. در همان ابتداي كار دو بدشانسي گريبانگير آرتتا و توپچي‌ها شد. ابتدا در دقيقه 7 ژاكا مصدوم شد و جاي خودش را به سبايوس داد و در دقيقه 24 نوبت به پابلو ماري رسيد كه به خاطر مصدوميت زمين بازي را ترك كند. دو مصدوميت بازيكنان آرسنال در 25 دقيقه اول بازي نشان داد نگراني پزشكان تيم‌ها از مصدوميت‌هاي احتمالي بازيكنان در بازگشت مسابقات بيراه نبوده است. بعد از مصدوميت ماري، داويد لوييز جانشين او شد تا به نوعي سرنوشت بازي تغيير كند. در دقيقه 47 لوييز با دفع توپ اشتباه استرلينگ را در موقعيت گلزني قرار داد و اين بازيكن نيز با ضربه‌اي محكم نخستين گل ليگ جزيره پس از تعطيلي را به ثمر رساند. نيمه اول با برد يك بر صفر آبي‌پوشان تمام شد. در آغاز نيمه دوم و در دقيقه 49 لوييز بار ديگر تيمش را به مسلخ برد و با جا ماندن مقابل محرز و خطا روي او در محوطه جريمه هم يك پنالتي به حريف تقديم كرد و هم تيمش را 10 نفره. پنالتي توسط كوين ديبروينه به گل تبديل شد تا كار توپچي‌ها خيلي زود در اين بازي تمام شود. در ادامه سيتي يك بار ديگر توسط فيل فودن به گل رسيد تا با برد پرگل شروع روحيه‌بخشي در مسابقات داشته باشد. 
بعد از شكست آرسنال داويد لوييز كه اين روزها درگير بحث‌هايي براي ماندن در آرسنال يا جدايي از اين تيم است، زير شديدترين انتقادات قرار گرفت. او مسوول مستقيم شكست تيمش معرفي شد در حالي كه خودش نيز بعد از مسابقه تمام تقصيرهاي باخت را متوجه خودش دانست اما ابراز اميدواري كرد بتواند در آرسنال بماند. ميكل آرتتا اما در مصاحبه‌اي عنوان كرد كه احتمالا ديگر شاهد حضور اين مدافع برزيلي در تركيب تيمش نخواهيم بود.  با انجام اين دو بازي تمام تيم‌ها به تعداد 29 بازي رسيدند. هفته سي‌ام مسابقات ديروز جمعه آغاز شد و در ادامه روز يكشنبه ليورپول براي يك گام نزديك‌تر شدن به قهرماني در ردبي مرسي‌سايد با اورتون مصاف خواهد داد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون