• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4673 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲ تير

افزايش 30 درصدي سود خالص وپاسار

نبض بورس: بانك پاسارگاد صورت‌هاي مالي حسابرسي نشده براي سال مالي منتهي به 29/12/1398 را منتشر كرد.  به گزارش نبض بورس، سود هر سهم (EPS) بانك با افزايش 30 درصدي مواجه و از 380 ريال در دوره مشابه قبلي به 491 ريال رسيده و بيشتر در حوزه درآمدهاي عملياتي محقق شده است.
همچنين بر اساس ترازنامه منتشر شده مجموع دارايي‌هاي تلفيقي «وپاسار» با رشد34 درصدي 166هزار و 26 ميليارد تومان گزارش شده كه حاكي از تلاش مداوم بانك و شركت‌هاي گروه در جهت ارتقاي ارزش افزوده دارايي‌هاي در دسترس خود است. افزايش 30 درصدي سود خالص بانك پاسارگاد به ميزان 555 ميليارد تومان در شرايطي كه اكثر كسب و كارها به دليل شيوع ويروس كرونا تحت تاثير قرار گرفته‌اند، نقطه عطفي در صنعت بانكداري است. هزينه مطالبات مشكوك‌الوصول بانك با كاهش چشمگير 43 درصدي مواجه و 1072.6 ميليارد تومان گزارش شده كه نشان از استحكام تسهيلات اعطا شده در بخش‌هاي مختلف دارد، اين رقم در دوره مشابه قبلي رقم 1878 ميليارد تومان بوده است. سود حاصل از سرمايه‌گذاري‌هاي بانك به مبلغ 632 ميليارد تومان افزايش داشته كه بيانگر اقدامات بانك در راستاي كسب بازدهي مناسب از سرمايه‌گذاري‌هاست.
درآمد كارمزدي بانك با افزايش 36درصدي 983.5 ميليارد تومان گزارش شده كه نشان مي‌دهد بانك در حوزه فعاليت غيرمشاع به خصوص كارمزدهاي دريافتي ضمانتنامه به نحو مطلوب عمل كرده است.
افزايش 293 هزار ميلياردي در حقوق صاحبان سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري نسبت به سال قبل كه به‌رغم وجود جذابيت در ساير بازارهاي موازي، كماكان قريب به اتفاق سپرده‌گذاران، سپرده‌گذاري در بانك را ترجيح داده‌اند. افزايش 40 درصدي مانده سرفصل سپرده قانوني بانك به ميزان 34.000 ميليارد ريال است كه باعث اطمينان خاطر كليه سپرده‌گذاران در بانك پاسارگاد خواهد شد.افزايش 33 درصدي در بخش سپرده‌هاي مشتريان (غيرهزينه‌زا) كه باعث كاهش بهاي تمام شده و به تبع آن سودآوري بانك خواهد شد.
افزايش قابل توجه قيمت سهام بانك پاسارگاد در بازار بورس و اوراق بهادار نسبت به سال قبل و نيز استقبال سهامداران به سرمايه‌گذاري در سهام بانك پاسارگاد، همواره برند بانك پاسارگاد را بيش از پيش در بازار‌هاي داخلي و بين‌المللي در سطح مطلوبي نمايان مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون