• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4676 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۵ تير

خبر

سردار هاشمي در دلنوشته شمخاني

دبير شوراي عالي امنيت ملي به مناسبت چهارم تيرماه سالروز شهادت فرمانده قرارگاه نصرت سردار شهيد علي ‌هاشمي دلنوشته‌اي منتشر كرد. دريابان علي شمخاني در اين يادداشت سردار شهيد علي هاشمي را «فرزند محله فقيرنشين حصيرآباد اهواز كه در نبرد عاشورايي جزاير مجنون در سال ۶۷ آسماني شد و اجر شهادت و مظلوميت را توامان كسب كرد» معرفي كرده است. او كساني كه بعد از مفقود شدن علي ‌هاشمي در نبردي كه تراكم گازهاي سيانور و سيانيد تمام حيات انساني، حيواني و نباتي جزاير مجنون را نابود كرده بود، زمزمه‌اي تلخ و جانسوز سر دادند كه او با ارتش عراق همكاري و به آنان پيوسته است را انساني‌هايي كوتاه‌بين و سطحي‌نگر دانست. به گزارش آنا، دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين يادداشت آورده است: «همان زمان فرياد زدم علي‌ هاشمي، جوان انقلابي و سلحشور عرب شيعه‌ خوزستاني و پيوستن به ارتش صدام؟! رجعت پيكر مطهر و استخوان‌هاي خرد شده علي ‌هاشمي به وطن در سال ۸۹ فرصتي بود براي بازگشت همه آنهايي كه شهامت، شجاعت، تسليم‌ناپذيري و وفاداري علي ‌هاشمي‌ها را با تيغ حسادت و عافيت‌جويي خود به مسلخ برده و مي‌برند و درسي است براي ما كه سرمايه‌هاي تكرارنشدني انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را چنانكه شايسته مقام بلند آنان است، ارج بنهيم.»

استوارنامه سفراي پاكستان

و مجارستان در دستان روحاني

رييس‌جمهوري روز چهارشنبه استوارنامه «رحيم حيات‌قريشي» سفير جديد پاكستان در ايران همچنين استوارنامه «زولتان وارگا هاسونيتس» سفير جديد مجارستان را دريافت كرد. حسن روحاني در اين مراسم‌ها كه به صورت جداگانه برگزار شد بر توسعه و تعميق مناسبات دوجانبه و روابط با پاكستان در همه زمينه‌ها تاكيد و ابراز اميدواري كرد كه همكاري دو كشور در تامين امنيت مرزهاي مشترك تداوم و گسترش يابد. او همچنين بر توسعه روابط با مجارستان در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، تجاري و فرهنگي تاكيد كرد و از آمادگي كامل ايران براي تعميق روابط دوجانبه در همه زمينه‌ها خبر داد.

زنده‌باد شعار «مرگ بر امريكا»

 

دبير شوراي نگهبان در جلسه ديروز شوراي نگهبان با حضور فقها و حقوقدانان دشمني امريكا با ملت ايران را تاريخچه‌اي ۷۰ ساله عنوان كرد و گفت: «از كودتاي ۱۳۳۲ تا ترور سردار سليماني شاهد موارد متعددي از دشمني و نقض عهد دولت‌هاي امريكايي بوديم كه هدف آن فشار به ملت و تسليم مردم ايران بوده است كه به لطف خدا و هدايت رهبري و مقاومت ملت در اين هدف شكست خورده‌اند.» به گزارش ايسنا، آيت‌الله جنتي ادامه داد: «شعار مرگ بر امريكاي ملت ايران كه از ابتداي انقلاب تاكنون همواره استمرار داشته مايه افتخار مردم و نشانه استقلال و عزت ملت است و بايد زنده نگه داشته شود و اميدواريم كه هر چه سريع‌تر از شر جنايات امريكا در اين منطقه و سراسر جهان خلاص شويم.»

اعتبارنامه تاجگردون

و دوراهي راي‌گيري - قرائت

سخنگوي كميسيون تحقيق مجلس گفت كه گزارش كميسيون تحقيق درباره اعتبارنامه منتخب گچساران احتمالا در دستوركار جلسه روز يكشنبه (۱۵تيرماه) مجلس قرار خواهد گرفت. اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در شعبه ۱۲ مجلس به تاييد رسيده بود اما پس از طرح آن در صحن علني با اخطار يك نماينده و راي مجلس اين اعتبارنامه به كميسيون تحقيق ارجاع شد و نهايتا اين كميسيون بعد از دو هفته روز سه‌شنبه اعتبارنامه منتخب گچساران را تاييد كرد. به گزارش ايسنا، حجت‌الله فيروزي درباره وجود اختلاف‌نظرهايي در مورد اينكه آيا اين اعتبارنامه بايد در صحن مجلس به راي نمايندگان گذاشته شود يا نه، چنين توضيح داد: «دو برداشت متفاوت وجود دارد، در آيين‌نامه مجلس لفظ تصميم‌گيري در اين باره آمده و برداشت برخي حقوقدان‌ها اين است كه اين تصميم‌گيري به معني اخذ نظر است و آنچه در مجلس از آن برداشت مي‌شود، راي‌گيري است.» او ادامه داد:«در مورد اعتبارنامه نمايندگان صومعه‌سرا و فريدن كه پيش از اين در مجلس مطرح شد و به راي گذاشته نشد، بحث اين بود كه معترضان به اعتراض خود باقي نبودند اما در مورد منتخب گچساران از توييت‌هاي معترضان اين طور برمي‌آيد كه آنها بر اعتراض خود باقي هستند.»

مرگ منصوري؛ گره‌ در پرونده طبري

عضو كانون ‌وكلاي دادگستري مركز از مرگ قاضي منصوري به عنوان گره ‌كوري براي پرونده طبري ياد كرده است. او دليل اين موضوع را ادعاي منصوري مبني بر نگرفتن رشوه مي‌داند و بر همين اساس نتيجه مي‌گيرد كه شايد حضور او در دادگاه به روشن شدن ابعاد پرونده كمك مي‌كرد. به گزارش ايلنا، محمود عليزاده‌طباطبايي معتقد است كه در مورد مرگ قاضي منصوري اظهارات مسوولان تعارض داشت، اگر قاضي منصوري توسط پليس بين‌الملل بازداشت شده باشد و پليس روماني ايشان را آزاد كرده باشد و تعهد عدم خروج از او گرفته باشد، مسووليت حفظ جان ايشان با پليس روماني بوده است اما اگر چنين نباشد، مسووليت به عهده كسي نيست و علت مرگ بايد بررسي شود. او با اشاره به اينكه پرونده طبري از چند ماه گذشته در حال رسيدگي بوده است، سوال مي‌كند كه چگونه منصوري در معرض اتهام بوده اما ممنوع‌الخروج نشده و توانسته به صورت قانوني از كشور خارج شود؟ و از اينها به عنوان مسائلي ياد مي‌كند كه نماينده دادستان بايد به آن پاسخ دهد. اين عضو كانون وكلاي دادگستري مركز در واكنش به اظهارات اخير نماينده دادستان مبني بر اينكه تحقيقات و بررسي‌هاي اين پرونده انجام شده و اين مساله خللي در پرونده ايجاد نمي‌كند، گفت: «نكته ديگر اين است كه وقتي متهم حضور ندارد، از چه كساني تحقيق شده است، از مدعيان متهم تحقيق شده؛ تحقيقات بايد از خود متهم انجام شود و از شخص ديگري نمي‌توان تحقيق كرد.» به عقيده او، پرونده كيفري قاضي منصوري با فوت او متوقف خواهد شد اما از نظر حقوقي اگر ادعايي هست، دادخواست به ورثه داده خواهد‌ شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون