• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4676 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۵ تير

نگاهي به مسابقات فوتبال اروپا

راكيتيچ بارسلونا را زنده نگه داشت

رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي در ليگ‌هاي معتبر اروپا روز سه‌شنبه در كشورهاي ايتاليا، انگلستان و اسپانيا ادامه پيدا كرد و در مهم‌ترين ديدارها تيم‌هاي تاتنهام، ناپولي و بارسلونا موفق به شكست دادن رقباي‌شان شدند. 

گتوزو  مي‌تازد
در ادامه هفته بيست‌وهفتم رقابت‌هاي سري آ ايتاليا، ناپولي كه همين چند روز قبل قهرماني جام حذفي را با پيروزي مقابل يوونتوس به دست آورده بود، با دو گل در زمين ورونا به برتري دست يافت. با اين برد روند فوق‌العاده شاگردان گتوزو در ناپولي ادامه پيدا كرد و اين تيم به رده ششم صعود كرد و بالاتر از ميلان ايستاد. براي ناپولي‌ها در اين بازي آركاديوش مليك و لوزانو موفق به گلزني شدند. همچنين پارما نيز در خانه جنوا با نتيجه پر گل 4 بر يك به پيروزي دست پيدا كرد. برد اين دو تيم باعث شد ميلان كه با يك پيروزي پرگل موقتا به رده ششم صعود كرده بود دوباره به رتبه هشتم بازگردد و از منطقه كسب سهميه دور شود. در دو بازي ديگر كالياري و تورينو به ترتيب اسپال و اودينزه را شكست دادند. 

روباه‌ها شيرهاي لندن را اميدوار كردند
در ليگ برتر انگليس و در آغاز هفته سي‌ويكم رقابت‌ها در نخستين ديدار لسترسيتي تيم سوم جدول مقابل برايتون قرار گرفت. لستر تيم سوم جدول كه از رسيدن به مقام‌هاي اول و دوم نااميد شده است، در اين بازي نيز نمايش قابل قبولي نداشت و مقابل مهمانش بدون گل متوقف شد. شاگردان برندان راجرز با اين تساوي 51 امتيازي شدند و اين شانس را براي تيم‌هاي چلسي و منچستر يونايتد فراهم كردند كه در ادامه بتوانند جايگاه سوم را تصاحب كنند. در سمت مقابل برايتون با برد هفته قبل مقابل آرسنال و تساوي مقابل تيم سوم جدول نشان داد تعطيلات خوبي را سپري كرده و بايد آنها را از جمع مدعيان سقوط خط زد. در اين بازي عليرضا جهانبخش مهاجم ايراني برايتون باز هم در ليست 21 نفره تيمش جايي پيدا نكرد. با اين وضعيت به نظر مي‌رسد بايد شاهد خداحافظي ستاره تيم ملي فوتبال ايران با برايتون در انتهاي فصل باشيم. در ديگر ديدار تاتنهام موفق شد نخستين بردش را پس از شيوع كرونا به دست آورد. شاگردان ژوزه مورينيو كه در خانه از وستهام پذيرايي مي‌كردند با دو گل از سد حريف گذشتند تا خودشان اميدوار به سهميه بمانند و حريف را بيشتر از قبل به منطقه سقوط نزديك كرده باشند. براي اسپرز در اين بازي مدافع حريف به اشتباه و هري كين در دقيقه 82 گلزني كردند. گلزني كين بعد از مدت‌ها مصدوميت مي‌تواند بهترين خبر ممكن براي آقاي خاص در اين روزها باشد. مهم‌ترين ديدار اين هفته را امروز دو تيم چلسي و منچسترسيتي در ورزشگاه خانگي شيرهاي لندن برگزار مي‌كنند. 

مسي هيجان‌زده شد
در آغاز هفته سي‌ويكم لاليگا بارسلونا كه هفته پيش با تساوي مقابل سويا صدر را به رئال تقديم كرده بود مقابل اتلتيك بيلبائو قرار گرفت. آبي‌اناري‌ها در شرايطي ميزبان تيم ايالت باسك در نيوكمپ بودند كه به خوبي مي‌دانستند هر نتيجه‌اي جز پيروزي به معناي قهرماني قطعي دشمن ديرينه است. با اين حال تيم چغر بيلبائو در طول بازي به خوبي راه را روي ستاره‌هاي بارسلونا بست. اين در حالي بود كه بعد از مدت‌ها مثلث خط آتش بارسا با حضور مسي، سوارز و گريزمان تكميل بود اما آنها نتوانستند دروازه حريف را باز كنند. در دقيقه 65 با مصدوميت بوسكتس، ايوان راكيتيچ راهي زمين شد. هافبكي كه در چند وقت اخير حواشي زيادي پيرامون دلخوري‌اش از نيمكت‌نشيني و احتمال جدايي‌اش از بارسلونا به گوش رسيده است. اما اين هافبك كروات در دقيقه 71 روي پاس گل مسي موفق شد قفل دروازه حريف را باز كند. اين گل به قدري براي بارسا مهم بود كه مسي به شكلي هيجان‌زده بدون در نظر گرفتن مسائل بهداشتي در بغل راكيتيچ پريد. البته اين در آغوش كشيدن از يك جبنه ديگر نيز حايز اهميت است، چراكه گفته مي‌شود مسي چندان علاقه‌اي به راكيتيچ ندارد و دلش نمي‌خواهد او در نيوكمپ بماند. در نهايت بارسلونا با كسب يك پيروزي سخت 68 امتيازي شد و موقتا به صدر جدول رفت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون