• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3242 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

چهارمين جلسه از دادگاه مرتضوي با محوريت «كهريزك» برگزار شد


چهارمين جلسه رسيدگي به اتهام‌هاي دادستان سابق تهران روز گذشته برگزار شد. به گزارش ايلنا، چهارمين جلسه از دور دوم بررسي اتهام‌هاي سعيد مرتضوي در مورد پرونده سازمان تامين اجتماعي و پرونده كهريزك و نقض راي ديوان روز گذشته برگزار شد. جلسه ديروز اين دادگاه كه در شعبه ۷۹ دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدي كشكولي برگزار شد، به علت طولاني بودن بررسي‌ها در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد كه به گفته وكيل سازمان تامين اجتماعي بيشترين وقت دادگاه مربوط به بررسي پرونده كهريزك بوده است.

مرتضوي: دفاعياتم تمام شد
همچنين دادستان سابق تهران گفت: شعبه ۷۹ احكام صادره در دادگاه كيفري و دادسرا و دادگاه نظامي و دادگاه انتظامي قضات را در مورد كهريزك استعلام مي‌كند. سعيد مرتضوي، دادستان سابق تهران و رييس سازمان تامين اجتماعي سابق بعد از برگزاري دادگاه بررسي اتهام‌هاي خود كه ديروز در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره جزييات اين جلسه گفت: دادگاه امروز به لحاظ اينكه مشغول پرونده ديگري بود با يك ساعت تاخير جلسه بررسي پرونده‌هاي ما آغاز شد و به خاطر همين تاخير رييس دادگاه وقت بعداز ظهر را براي رسيدگي نيز تعيين كرد. وي گفت: موضوع جلسات امروز دفاعيات من در بحث معاونت در ارايه گزارش خلاف واقع بود كه من تمام لايحه دفاعيه خود را قرائت كردم و دفاعيات من در اين بخش به اتمام رسيد.
 مرتضوي افزود: علاوه بر اين موضوع، نسبت به شكايت جديدي مبني بر معاونت در قتل نيز دفاعيات من آغاز شد كه به پنج مورد رسيدگي سابق به اين موضوع اشاره كردم و به صورت مستند و مستدل آنها را به دادگاه ارايه كردم. دادستان سابق تهران بيان كرد: در موضوع راي ديوان عالي كشور، استعلام‌ها از دادگاه كيفري استان تهران، دادگاه نظامي تهران و دادگاه انتظامي قضات بود. مرتضوي گفت: در طول شش سال گذشته شكايتي نيز مبني بر عدم نظارت بر بازداشتگاه كهريزك عنوان شده بود كه بخشي از آن در دادسرا رسيدگي شد كه قرار منع تعقيب صادر شد. بخش ديگر در دادگاه كيفري استان رسيدگي شد كه براي آن حكم برائت صادر شد و در واقع اين مساله اعتبار امر مختومه دارد. دادگاه و دادسرا نبايد جواز رسيدگي ديگري را صادر مي‌كردند و قرار است اين دادگاه (شعبه ۷۹) احكام صادره در دادگاه كيفري و دادسرا و دادگاه نظامي و دادگاه انتظامي قضات را استعلام كند. وي در پاسخ به اين سوال كه امروز آيا به پرونده كهريزك نيز رسيدگي شد يا نه، گفت: امروز بيشترين وقت مختص پرونده كهريزك بود و قرار است در مورد پرونده تامين اجتماعي استعلام‌هايي را از وزير كار وصول كنند كه هنوز وزير به آنها پاسخ نداده و بعد از دريافت اين استعلام‌ها، تاريخ بررسي بعدي اعلام خواهد شد. مرتضوي در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است  برخي مسوولان مطلع پيرامون پرونده كهريزك به دادگاه دعوت شوند، گفت: از اين موضوع اطلاعي ندارم و چيزي به ما اعلام نكردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون