• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4679 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير

پيدا و پنهان

بسته حمايت از صادرات غيرنفتي سال ۹۹ ابلاغ شد

معاون وزير و رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران از ابلاغ بسته حمايت از صادرات غيرنفتي سال ۱۳۹۹ توسط معاون اول رييس‌جمهوري و رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي خبر داد. حميد زادبوم با اعلام اين خبر اظهار كرد: توجه به سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي همچنين صادرات به ۱۵ كشور همسايه و اعضاي اتحاديه اوراسيا در بسته فوق‌الذكر مورد تاكيد قرار گرفته و تمام تسهيلات و مشوق‌ها با توجه به اين مساله تدوين شده است. دبير شوراي عالي توسعه صادرات غيرنفتي منابع بسته حمايتي سال جاري را شامل منابع صندوق توسعه ملي به ميزان ۲۰ هزار ميليارد ريال، منابع پيش‌بيني شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور براي حمايت از صادرات غيرنفتي به ميزان 6 هزار ميليارد ريال، بخشي از درآمدهاي حاصل از وضع عوارض صادراتي همچنين افزايش سرمايه دولت در صندوق ضمانت صادرات ايران تا سقف ۱۰۰ ميليون يورو اعلام كرده و ابراز اميدواري كرد با تخصيص بودجه‌هاي فوق‌الذكر، نيل به اهداف از پيش تعيين شده جهت توسعه صادرات غيرنفتي در سال ۱۳۹۹ تسهيل شود.

 

بخشي از درآمد نفتي با تامين سبزي و صيفي روسيه جبران مي‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدرضا تقوي، نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد با اشاره به بازار صادراتي روسيه گفت: اگر بتوانيم فقط سبزي و صيفي اين كشور را تامين كنيم، بخشي از درآمد نفتي كشورمان جبران خواهد شد.

 

تسهيلات كرونايي مرحله دوم صحت ندارد

 

حسين ميرزايي، سخنگوي ستاد تسهيلات حمايتي كرونا با بيان اينكه پرداخت مرحله دوم تسهيلات يك ميليوني صحت ندارد، گفت: براي ۹۱۰ هزار سرپرست خانواري كه كد ملي خود را به اشتباه فرستاده بودند، مجددا پيامك ارسال شد.

 

هشدار سازمان تعزيرات به محتكران و گران‌فروشان لاستيك

 

محمدعلي اسفناني، مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران با تاكيد بر لزوم برخورد با گراني و احتكار تاير در بازار گفت: سازمان تعزيرات با هر گونه گران‌فروشي، عدم عرضه، احتكار و مخفي كردن تاير مقابله كرده و در صورت لزوم با توليدكنندگان و فروشندگان متخلف برخورد خواهد كرد. اسفناني معيار گران‌فروشي را قيمت اعلام شده از سوي سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و مصوبات ستاد تنظيم بازار اعلام كرد و گفت: در صورت فروش تاير با قيمتي بالاتر از قيمت مصوب در مغازه‌ها، فضاي مجازي و فروشگاه‌هاي اينترنتي، سازمان تعزيرات قطعا با متخلفان برخورد خواهد كرد.

 

ابلاغ بخشنامه ارايه گزارش عملكرد 3 ماهه اول اعتبارات هزينه‌اي

معاون اقتصادي سازمان برنامه و بودجه كشور در بخشنامه‌اي لزوم ارايه گزارش عملكرد 3 ‌ماهه اول اعتبارات هزينه‌اي دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني را ابلاغ كرد. در اين بخشنامه آمده است در اجراي قانون بودجه سال 1399 كل كشور و پيرو بخشنامه اول تير ماه به اطلاع مي‌رساند هر گونه تخصيص اعتبارات هزينه‌اي در 3 ماهه دوم سال جاري پس از تاييد گزارش عملكرد آن دستگاه براي دستيابي به اهداف مصوب از سوي امور بخشي ذي‌ربط مربوطه در اين سازمان قابل اقدام مي‌باشد؛لذا كليه دستگاه‌هاي اجراي موظفند گزارش عملكرد 3 ‌ماهه اول اعتبارات هزينه‌اي خود را حداكثر تا نيمه تير ماه به امور بخشي سازمان ارايه كنند.

 

بازار لوازم خانگي ركورددار تخلفات شد

 

سعيد محمدي، سرپرست نظارت و بازرسي سازمان صنعت استان تهران در خصوص آمار بازرسي‌هاي 3 ماهه از استان تهران اظهار كرد: ‌طي 3 ماهه اول سال جاري بيش از 167 هزار بازرسي از واحدهاي صنفي استان تهران انجام شد كه بيش از 15 هزار و 900 پرونده به ارزش بيش از 345 ميليارد و 683 ميليون تومان تشكيل شده است. او گفت: در بازرسي‌هاي بخش مبارزه با قاچاق كالا نيز 14 هزار بازرسي انجام و 100 پرونده به ارزش 10 ميليارد و 959 ميليون تومان تشكيل شده است. سرپرست نظارت و بازرسي سازمان صنعت استان تهران با اشاره به شكايات ثبت شده در سامانه 124 خاطرنشان كرد: طي 3 ماهه نخست سال جاري 10 هزار و 162 مورد شكايت كه 3862 مورد آن حضوري و 6300 مورد نيز به صورت تلفني به ثبت رسيده است. يشترين تخلفات مربوط به بازار لوازم خانگي و انبارهاي اين كالا بوده است.

 

واردات مبلمان صفر شد

 

رييس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان مبلمان ايران با اشاره به خالي بودن نيمي از ظرفيت صنعت مبلمان در ايران گفت اين امكان وجود دارد كه با فعال كردن ظرفيت‌هاي خالي طي 4 تا 5 سال صادرات مبلمان بيش از 6 برابر شود. به گفته او واردات مبلمان تقريبا به صفر رسيده است. حسن احمديان سهم كنوني ايران از بازار بين‌المللي با ارزش حدود ۷۵ ميليون دلار را معادل ۰.۴ درصد دانست و تصريح كرد: بالغ بر ۵۰ درصد ظرفيت توليد مبل خالي است اما اين امكان وجود دارد كه طي 4 تا 5 سال ظرفيت‌هاي خالي فعال شود و صادرات محصولات اين بخش به ۵۰۰ ميليون دلار برسد. او همچنين با بيان اينكه ارزش سالانه واردات مواد اوليه و ماشين‌آلات و يراق‌آلات ۱.۵ ميليارد دلار است از مشكل تامين ارز براي واردات مواد اوليه در اين بخش خبر داد و گفت كه در صورت ادامه اين مشكل ظرفيت خالي توليد مبلمان بيشتر خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون