• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4681 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۱ تير

هفته بيست‌ودوم رقابت‌هاي فوتبال ليگ برتر برگزار شد

برد سپاهان و فولاد در شب تساوي استقلال

هفته بيست‌ودوم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال دوشنبه شب به پايان رسيد و تيم‌هاي سپاهان و فولاد از سد رقباي خود گذشتند و استقلال مقابل سايپا متوقف شد. رقابت‌هاي اين هفته كه روز يكشنبه آغاز شده بود و با برد پرسپوليس صدرنشين ادامه پيدا كرد، دوشنبه شب با برگزاري 4 ديدار به پايان رسيد. 
از ساعت 20:45 سپاهان در نقش جهان اصفهان از گل‌گهر سيرجان پذيرايي كرد. شاگردان امير قلعه‌نويي در اين بازي با يك نمايش عالي و در حالي كه موقعيت جدي به شاگردان مجيد جلالي ندادند، موفق شدند با دو گل محمدرضا حسيني و محمد كريمي كه از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد 3 امتياز بازي را به حساب خودشان واريز كنند. زردپوشان با اين پيروزي 40 امتيازي شدند و دوباره به رتبه دوم جدول برگشتند تا همچنان نزديك‌ترين تعقيب‌كننده پرسپوليس باقي بمانند. امير قلعه‌نويي درباره پيروزي تيمش برابر تيم گل‌گهر سيرجان گفت: «خدا را شكر بازي خوبي را بعد از ۱۰۰ روز و اتفاقات ناگوار گذشته انجام داديم. ما ۲ گل به تيم گل‌گهر زديم، اما حريف موقعيت گلزني روي دروازه ما ايجاد نكرد و از چند فرصت ديگر هم استفاده نكرديم. به جلالي و تيم خوبش هم تبريك مي‌گويم و به‌طور حتم گل‌گهر يكي از تيم‌هاي خوب ماست. همچنين از اين بابت خوشحالم كه با كسب ۳ امتياز بازي توانستيم در صدر جدول بمانيم و از لحاظ روحي و رواني شرايط بهتري به دست آوريم. به هر حال بازيكنان خود را ستايش مي‌كنم كه با وجود داستان‌هاي پيش آمده بازي خوبي انجام دادند.» او ادامه داد: «فوتبال خوب، منطقي و با برنامه‌اي را بازي كرديم و مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري هم بزنيم. همچنين همه بازي‌ها را ديدم و به نظرم اين ديدار بهترين بازي باكيفيت ما بوده است»
از ساعت 21 نيز دو بازي به صورت همزمان در اهواز و تهران انجام شد. در يكي از اين ديدارها فولاد خوزستان بعد از پيروزي جنجالي مقابل استقلال، مقابل ماشين‌سازي تبريز قرار گرفت. شاگردان جواد نكونام كه با 4 پيروزي پياپي به اين ديدار پا گذاشته بودند خيلي زود مقابل حريف تبريزي غافلگير شدند. در دقيقه 4 بابك مرادي مهمان را پيش انداخت، اما فولادي‌ها درست مثل بازي با استقلال موفق شدند كامبك بزنند. ابتدا در دقيقه 16 فرشاد احمدزاده بازي را به تساوي كشاند و در ادامه و در نيمه دوم لوسيانو پريرا توانست گل پيروزي‌بخش شاگردان نكو را وارد دروازه حريف كند. نكته جالب بازي اين بود كه در دقيقه 88 شهاب گردان دروازه‌بان فولاد با دريافت كارت زرد دوم اخراج شد و نكونام كه همه 5 تعويض خودش را انجام داده بود، مجبور شد در چند دقيقه آخر بازي لوسيانو، مهاجم تيمش را درون دروازه قرار دهد تا اين گلزن كهنه‌كار در يك بازي همزمان طعم گلزني و گلري را بچشد.
فولاد با اين برد 39 امتيازي شد و توانست با توجه به امتياز از دست دادن تيم‌هاي استقلال و تراكتور به رده سوم جدول صعود كند. 5 پيروزي پياپي نكونام و تيمش كه از قبل تعطيلي مسابقات آغاز شده بود و همچنان ادامه دارد، نشان مي‌دهد آنها بدون شك يكي از تيم‌هاي سرحال ليگ به حساب مي‌آيند و حتي مي‌توانند براي پرسپوليس و سپاهان هم در ادامه فصل دردسرساز شوند. نكونام بعد از اين پيروزي مهم گفت: «به مجموعه باشگاه فولاد و هواداران كه جاي‌شان پيش ما خالي بود، تبريك مي‌گويم. ما در هر بازي به عشق هواداران بازي مي‌كنيم. به بازيكنانم خسته ‌نباشيد مي‌گويم. واقعا روز سنگيني را پشت سر گذاشتند. بعد از بازي سنگين مقابل استقلال نياز داشتيم كه اين بازي را ببريم. بازيكنانم در اين بازي شاهكار كردند.» وي ادامه داد: «ما شرايط سختي در اين بازي داشتيم و نظم دفاعي‌مان خوب نبود. تيم حريف در دقايق ابتدايي به گل رسيد و زحمت كشيديم كه به گل برسيم و اگر دقت مي‌كرديم، مي‌توانستيم با گل‌هاي بيشتري به پيروزي برسيم. شايد اگر شرايط بازي عادي بود، راحت‌تر بازي مي‌كرديم. ما هيچ موقعيت و ضربه‌اي در چارچوب به ماشين‌سازي نداديم و با توجه به اينكه آنها ۱۱ نفره دفاع مي‌كردند بردن ماشين‌سازي كار سختي بود، ولي توانستيم اين كار بزرگ را انجام دهيم.»
در ديگر ديدار ساعت 21 استقلال بعد از چند روز پرحاشيه در ورزشگاه آزادي مقابل سايپا قرار گرفت. هواداران اين تيم اميدوار بودند استقلال با يك برد راحت مقابل تيم پايين جدولي سايپا همه اتفاقات بد چند روز قبل را فراموش كند و دوباره روي مسير موفقيت قرار بگيرد. شاگردان فرهاد مجيدي كه مجبور بود به خاطر اخراج در بازي قبل از روي نيمكت شاهد بازي تيمش باشد، بازي را همانند بازي مقابل فولاد خوب شروع كردند و در دقيقه 16 مسعود ريگي با شوتي تماشايي از پشت محوطه جريمه دروازه سايپا را گشود تا استقلال پيش بيفتد. با توجه به اينكه استقلال بازي مالكانه‌اي به نمايش مي‌گذاشت و سايپا نمي‌توانست موقعيت خاصي روي دروازه حسيني ايجاد كند، به نظر مي‌رسيد برد آبي‌هاي پايتخت بسيار محتمل است. اما در دقيقه 45 و روي يك حركت غافلگيرانه فرشيد باقري به اشتباه دروازه خودي را باز كرد تا همه‌ چيز بحراني شود. استقلال در نيمه دوم نه تنها نتوانست موقعيت‌سازي كند، بلكه چند بار اسير ضدحملات نارنجي‌پوشان شد. بازي در نهايت با تساوي يك بر يك به اتمام رسيد تا استقلال در دو بازي آغازين خود پس از كرونا 5 امتياز از دست داده باشد. با اين نتايج استقلال حتي در كسب سهميه هم دچار مشكل شده است و بايد با تيم‌هاي آماده سپاهان و فولاد و شهرخودرو رقابت كند. 
شكست استقلال موجي از نارضايتي را در بين هواداران و پيشكسوتان اين تيم به وجود آورد. عمده اين انتقادات نيز متوجه فرهاد مجيدي سرمربي تيم بود. نكته اولي كه منتقدان به آن اشاره مي‌كنند، ضعف بدني استقلالي‌ها بعد از دقيقه 70 است كه در هر دو بازي اين تيم مقابل فولاد و سايپا مشهود بود. ديگر سوالي كه از مجيدي پرسيده مي‌شود، اين است كه چرا تيمش نمي‌تواند از گل زده خود دفاع كند و با اينكه در هر دو بازي چند روز گذشته‌اش ابتدا از حريف پيش افتاده، در نهايت نتوانسته 3 امتياز بازي را نگه دارد. همچنين استقلالي‌ها از سبك بازي تيم‌شان نيز راضي نيستند و معتقدند آبي‌پوشان در خلق موقعيت ناكام هستند. البته كه بايد در مورد اين انتقاد به غيبت بسياري از چهره‌هاي تاثيرگذار تيم از جمله شيخ دياباته و ارسلان مطهري اشاره كرد. 
فرهاد مجيدي بعد از بازي در كنفرانس خبري حاضر نشد و طبق شنيده‌ها به هيچ يك از اعضاي كادرفني استقلال نيز اجازه حضور در كنفرانس را نداد. با اين حال گفته مي‌شود او بعد از بازي با حضور در جمع بازيكنان به ‌شدت از بازي آنها انتقاد كرده است. اين در حالي است كه مجيدي همواره سياست حمايت از بازيكنان را مدنظر قرار مي‌داد. استقلال با اين تساوي 37 امتيازي شد و در رده پنجم جدول قرار گرفت. هفته بيست‌وسوم رقابت‌ها روزهاي شنبه و يكشنبه هفته بعد برگزار مي‌شود كه در حساس‌ترين بازي‌ها پرسپوليس در آزادي ميزبان شاهين شهرداري بوشهر خواهد بود،‌ استقلال در جم مهمان پارس‌جنوبي اين شهر مي‌شود. همچنين تراكتور با صنعت نفت آبادان مصاف مي‌دهد و سپاهان در تهران مهمان سايپا خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون