• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4683 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۴ تير

خبرخوان

افزايش قاچاق دام به عراق

علي‌اصغر ملكي، رييس اتحاديه گوشت گوسفندي از افزايش قاچاق دام زنده از مرزهاي غربي كشور به بازار عراق خبر داد و به «تسنيم» گفت: وقتي اختلاف ۵۰ هزار توماني در دو بازار وجود داشته باشد، طبيعي است كه دامدار با پذيرش ريسك آن اقدام به فروش دام در بازار عراق مي‌كند.

به گفته او در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم گوسفند زنده در بازار تهران 40 هزار تومان است كه اگر وارد بازار عراق شود به 90 هزار تومان مي‌رسد. اين عامل باعث شده همه شاهد خروج غيرمجاز دام زنده از شهرهاي اشنويه و پيرانشهر به بازار سليمانيه عراق باشند. اين دو شهر از حيث مسافت با مرز سليمانيه عراق خيلي نزديك هستند و افراد پياده مي‌توانند دام زنده را به آن طرف مرز گسيل دهند.

امريكا تحريم‌ها عليه ۴ شركت كشتيراني را لغو كرد

وزارت خزانه‌داري امريكا تحريم‌ها عليه چند شركت كشتيراني مرتبط با يونان و چندين نفتكش را به شرط قطع تجارت نفت با ونزوئلا برداشت. اين لغو تحريم‌ها مربوط مي‌شود به: شركت كشتيراني آدامانت مريتايم و نفتكش سي هيرو با پرچم باهاما، شركت دلوس ووييجر و نفتكش آن با پرچم پاناما، شركت رومينا مريتايم و نفتكش يوروفورس با پرچم ليبريا و درنهايت شركت سانيبل شيپتريد و نفتكش وويجر1 با پرچم جزاير مارشال. اتحاديه شركت‌هاي كشتيراني يونان در اواسط ژوئن متعهد شد، فعاليت‌هاي تجاري خود با ونزوئلا را متوقف كند. نفتكش‌هايي كه تحت مديريت شركت‌هاي يوناني بودند به خاطر تسهيل صادرات نفت ونزوئلا تحريم شده بودند. اين گروه قول داد، تجارت با اين كشور امريكاي‌جنوبي را تا زماني كه رژيم مادورو بر سر قدرت باشد، متوقف كند.

سونامي در قيمت مسكن نداشتيم

نايب‌رييس اتحاديه مشاوران املاك با بيان اينكه ميزان افزايش حقوق امسال با ميزان تورم و رشد اجاره مسكن همخواني ندارد، گفت: در بخش مسكن سونامي قيمت نداشتيم.

حسام عقبايي درخصوص وضعيت بازار مسكن به‌خصوص بخش اجاره كشور اظهار كرد: يكي از موارد مهم در بازار اجاراه مسكن اين است كه طي ماه‌هاي اخير رشد نرخ اجاره‌بها بسيار بالا بوده است. او ادامه داد: اين درحالي است كه افزايش حقوق امسال براي كارمندان كشوري، لشكري و تامين اجتماعي 20 تا 22درصد است. او بيان كرد: بايد به اين نكته توجه شود كه تورم فروردين امسال كه كشور تعطيل بوده، ملاك و معيار تورم نيست. با همه اين تفاسير تورم اعلامي بانك مركزي براي اولين ماه سال 30.2درصد است يعني 8 تا 9درصد افزايش حقوق از تورم عقب‌تر است. نايب‌رييس اتحاديه مشاوران املاك با بيان اينكه تامين پرداخت اجاره‌بهاي مسكن به‌خصوص براي اقشار متوسط و پايين جامعه مشكل است، گفت: قيمت مسكن در شهرهاي بزرگ به سطح تورم نزديك شده و در شهرهاي كوچك و متوسط زير نرخ تورم رشد كرده است.

از ماليات خانه‌هاي خالي چه خبر؟

با وجود آنكه دولت رسما سامانه اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي را به سازمان امور مالياتي تحويل داده، نمايندگان مجلس مي‌گويند كه اين سامانه در دو ماهه اخير بين سازمان امور مالياتي و وزارت راه و شهرسازي پاسكاري مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون