• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4684 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۵ تير

برخي الزامات و جرايم درباره متخلفان استفاده از ماسك و رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در مناطق قرمز كشور

   رييس‌جمهوري: « متاسفانه شاهديم برخي ابتلا به بيماري كرونا را ناپسند شمرده و آن را مخفي مي‌كنند. اگر كسي بداند كه به كرونا مبتلا شده، وظيفه شرعي و انساني دارد كه به ديگران اطلاع دهد .... از امروز، استفاده از ماسك در محيط‌هاي عمومي شلوغ بايد اجباري باشد و من از كميته امنيتي و اجتماعي و بهداشتي ستاد خواهش مي‌كنم كه ابلاغ كنند اگر كسي مي‌خواهد وارد يك اداره يا جايي كه شلوغ است بشود، بايد از ماسك استفاده كند و اگر استفاده نكرد به او خدمت ندهند. بايد ابلاغ شود كه خدمات منوط به مراعات پروتكل‌هاي بهداشتي است و حتي بايد از حضور كارمندان و كاركنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي و استفاده نكردن از ماسك، جلوگيري شود.... » 
  مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تر‌بار از شهروندان خواست هنگام مراجعه به ميادين، حتما از «ماسك» و دستكش استفاده كنند.
  مسعود مرداني، عضو كميته كشوري مقابله با كرونا: باتوجه به آماردانشگاه تهران و مركز تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درصد بالايي از مردم و حدود 20 درصد جمعيت كشور به اين بيماري مبتلا شده‌اند و در حال حاضر ايمن هستند. 
 همزمان با افزايش مبتلايان كوويد‌19 و لزوم مديريت مجدد تخت‌هاي بيمارستاني، با نامه ابلاغي معاون درمان وزارت بهداشت خطاب به روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور، انجام تمام عمل‌هاي جراحي غيردرماني و زيبايي در تمام بيمارستان‌هاي دانشگاهي تا اطلاع ثانوي ممنوع شد. 
  رييس بسيج جامعه پزشكي كشور گفت: «از ابتداي شيوع كرونا تاكنون بسيج جامعه پزشكي ۱۱۶ نقاهتگاه در سراسر كشور راه‌اندازي كرد كه باتوجه به كاهش ميزان شيوع، تعدادي از آنها به صورت معلق درآمدند اما باتوجه به افزايش شيوع كرونا و قرمز شدن وضعيت بسياري از استان‌هاي كشور ازجمله خوزستان و هرمزگان، بسياري از اين نقاهتگاه‌ها فعال شده‌اند و اعزام نيروهاي درماني بسيج به استان‌هاي موجود در وضعيت هشدار افزايش يافته و طي دو هفته گذشته ۵۰ نيرو به‌ويژه به استان خوزستان اعزام شده‌اند.» 
 مدير بخش عفوني بيمارستان مسيح‌ دانشوري گفت: «با اوج بيماري كرونا در بسياري از مناطق كشور روبه‌رو هستيم كه تهران نيز جزو آنهاست. البته اين وضعيت قابل پيش‌بيني بود و خود بنده از ۵ خرداد مكررا هشدار دادم كه مسافرت‌هاي بي‌رويه و شركت در مراسم و تجمعات باعث مي‌شود كه كرونا از كنترل خارج شود و متاسفانه اين اتفاق افتاد و همه كساني كه اين توصيه‌ها را جدي نگرفته و رعايت نكردند، امروز بايد خود را مسوول بدانند. در حال حاضر در شهر تهران تخت خالي براي بستري بيمار كرونايي وجود ندارد و همين الان بيماران زيادي در نوبت بستري در بيمارستان هستند، وضعيتي كه شايسته ما نيست. اولين قدم لغو كليه تجمعات و تعطيلي هر اتفاقي است كه باعث تجمع افراد مي‌شود و پاساژها، مراكز خريد، رستوران‌ها، كنسرت، سينما و هر چيز ديگري كه باعث تجمع مي‌شود بايد هرچه سريع‌تر تعطيل شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون