• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4689 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۱ تير

خبر

قدرت دفاع از ملت خود را در هر شرايطي داريم

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري با انتشار ويديويي در صفحه اينستاگرامش نوشت: «در اطراف كشور حوادث و رخدادهايي به وقوع پيوست كه بيشتر آنها با هدف ايجاد ناامني در ايران شكل گرفت.» به گزارش ايسنا، او در ادامه تاكيد كرد: «اما به فضل الهي امروز ايران اسلامي در منطقه جزو امن‌ترين كشورهاست و ما قدرت دفاع از ملت خود را در هر شرايطي داريم.»

استعفاهاي «اتحاد ملت» اختلاف‌نظر درون‌تشكيلاتي است

حسين كاشفي، عضو شوراي مركزي و رييس كميته تشكيلات حزب اتحاد ملت درخصوص آخرين وضعيت استعفاي تعدادي از اعضاي اين حزب در استان همدان گفت: «برخي موضوعات و مباحث داخلي مطرح بود و به نظر من دوستان مقداري عجله كردند، اينكه در هر خانواده‌اي اختلاف‌نظرهايي ايجاد شود طبيعي است، اما وقتي ما به عضويت يك حزب درمي‌آييم به اين معناست كه مرامنامه، اساسنامه و راهبردهاي آن را قبول داريم. حتي اگر اختلاف و مشكلي باشد كه با مذكرات قابل حل نباشد.» كاشفي با تاكيد بر اينكه «اين استعفا شكل گسترده‌اي ندارد، تعدادي از دوستان ما در استان همدان نظرات و انتقادهايي داشتند» به ايلنا گفت: «برخي دوستان هم براي اختلاف‌نظرها در حال رايزني با آنها هستند، البته بايد اين را هم درنظر داشته باشيم كه فعاليت در حزب داوطلبانه است و فرد بايد با علاقه وارد فعاليت در احزاب شود.»

فرمانده گردان دژ خرمشهر در دوران دفاع مقدس درگذشت

سرهنگ جانباز علي قمري، فرمانده گردان دژ خرمشهر در دوران دفاع مقدس از جمله دلاورمردان آزادسازي خرمشهر پنجشنبه شب بر اثر بيماري به جمع همرزمان شهيدش پيوست. به گزارش «مهر»، او كه دوره‌هاي آموزشي نظامي از‌جمله تكاوري، كوهستان، رنجر، چترباز، چريك، گريلا، جنگ‌هاي نامنظم را در بالاترين سطح حرفه‌اي گذرانده بود، به عنوان استادي مجرب به هزاران نفر از نيروهاي جوان و انقلابي آموزش‌هاي نظامي را ارايه داد.

در برجام فقط ظريف تصميم‌گير نبود

عباس سليمي‌نمين، تحليلگر سياسي اصولگرا درباره اتفاقاتي كه هفته گذشته در جريان حضور وزير امور خارجه در مجلس رخ داد، به تعاريف رهبر انقلاب مبني بر شجاعت و قابل اعتماد بودن ظريف اشاره كرد و درباره مقصر دانستن ظريف در قضيه برجام از سوي نمايندگان خاطرنشان كرد: «ضعف‌هايي در برجام ديده مي‌شود، اما اينها نبايد اولويت‌هاي ما را تحت‌تاثير قرار دهد و منازعه‌اي به وجود آيد كه دشمن را فراموش كنيم.» به گزارش ايرنا، مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران، تصميم‌گيري در مورد برجام را برآيند فعل و انفعالات نظام سياسي در ايران دانست و اظهار كرد: «اين‌گونه نبود كه فقط وزير امور خارجه در اين قضيه تصميم‌گير باشد. مسائلي هم وجود داشت كه وزير امور خارجه تا حدي ناگزير از توجه به آن بود.»

به روحاني گفتند از راه خود برگرد

علي صوفي، دبيركل حزب پيشرو اصلاحات با تاكيد بر اينكه با فشارهاي بي‌دليل و رويكردهاي جناحي كاري از پيش نمي‌رود، گفت: «فكر مي‌كنم روحاني هر آنچه در توان داشت انجام داد و در اين شرايط نبايد انتظار زيادي از دولت داشت. بايد واقع‌بين بود و در سطح كلان درپي حل ريشه‌اي مشكلات بود.» به گزارش ايرنا، صوفي در واكنش به نامه اخير روساي كميسيون‌هاي مجلس به رييس‌جمهوري اظهار كرد: اينكه آنها به روحاني گفتند از راه خود برگردد، منظورشان را متوجه نمي‌شوم! آقاي روحاني بايد به كجا برگردد؟ بايد روشن كنند منظورشان سياست‌ داخلي و خارجي است يا اقتصاد و برجام؟ آنها اول بايد موضوع را مشخص كنند سپس برنامه و ابزار در اختيار دولت قرار دهند.

معاونت خواهر تاجگردون جرم است، رياست همسر زاكاني نيست؟

نماينده سابق مردم گچساران با انتشار چند كليپ در فضاي مجازي محتواي نامه وزارت اطلاعات در‌خصوص خود را رسانه‌اي كرد. غلامرضا تاجگردون در اين فيلم گفت: «بنده در آن زمان به آقاي زاكاني گفتم كه از نامه‌هايي كه وزارت اطلاعات به شوراي نگهبان ارسال مي‌كند موارد زيادي حتي در مورد شما وجود دارد، چرا تنها به موضوع بنده مي‌پردازيد. ضمن اينكه بنده در‌خصوص موارد مطرح شده در اين نامه به شوراي نگهبان توضيح داده بودم و اين شورا نيز بر‌اساس همين نامه و پاسخ‌هاي من موضوع صلاحيت بنده را تاييد كرده بود.» به گزارش خبرآنلاين، او با تاكيد به اين موضوع كه «محتواي نامه محرمانه را معترضان به اعتبارنامه من پخش كرده‌اند و به همين دليل نيز من در‌خصوص موارد مطرح شده در اين نامه صحبت مي‌كنم»، بيان كرد: «اولين موضوعي كه در اين نامه مطرح شده، اين است كه بنده در سال ۸۲ زماني كه در سمت معاون سازمان برنامه و بودجه بودم، براي حمايت از نمايندگان افراطي مجلس ششم استعفا داده‌ام. علاوه بر اين به موضوع حمايت من از رهبران جنبش سبز و همچنين تلاش براي رفع حصر در قالب عضويت در كميته رفع حصر اشاره شده است.» تاجگردون ادامه داد: «تذكر بنده به رييس‌جمهوري جهت اعمال محدوديت‌ها براي سيدمحمدخاتمي و همچنين تلاش براي انتصابات وسيع در وزارتخانه‌هاي مختلف و حتي سطح استان از‌جمله مواردي است كه در اين نامه وجود دارد. البته در اين بخش از نامه تاكيد شده كه مرتبطان با من از موقعيت بنده براي موضوعات مختلف سوءاستفاده كرده‌اند.» او گفت: «آقاي زاكاني به موضوع نفوذ بنده در 2 استان فارس و لرستان اشاره مي‌كردند و مي‌گفتند چرا بنده در جريان انتصاب يك فرماندار و استاندار دخالت داشته‌ام. آقاي زاكاني مدعي بود كه همشيره بنده معاون يك اداره‌كل در يك شهرستان است، اگر اين مساله جرم است، چرا همسر آقاي زاكاني رياست يك دانشگاه و موسسه را بر‌عهده دارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون