اقدام پاسارگاد براي مقابله با كرونا
به گزارش پايگاه خبري نقدينه، بانكها به عنوان سازمانهايي كه با توجه به مراجعهكنندگان بسيار، ريسك بالايي در ابتلا به بيماري كرونا چه در بين مشتريان و چه در بين كارمندان را متحمل شدهاند، اقدامات درخور توجهي براي كاهش اين ريسك انجام دادهاند. از اتخاذ تمهيداتي براي ضد عفوني كردن محيط و افزايش امكانات بهداشتي تا ارايه اكثر خدمات بانكي به صورت غيرحضوري و تشويق مشتريان به كاهش رفت و آمدهاي غيرضروري به شعبهها از جمله اقدامات سيستم بانكي است. بانك پاسارگاد نيز كه همواره در عرصه ايفاي مسووليتهاي اجتماعي، نام خود را به عنوان يكي از بانكهاي پيشرو مطرح كرده است در عرصه مقابله با كرونا هم اقدامات موثري را در راستاي كمك به جامعه پزشكي، اطلاعرساني عمومي و فرهنگسازي، پيشگيري، ارايه خدمات ويژه به مشتريان انجام داده و اقدامات متعددي را نيز در دستور كار دارد. در اين راستا، بانك پاسارگاد از همان ابتداي دوران شيوع اين بيماري با تشكيل كارگروه ويژه پيشگيري از شيوع بيماري كرونا، تصميماتي را براي افزايش ايمني مشتريان و مراجعهكنندگان در نظر گرفته و اجرايي كرد. تهيه و نصب حفاظهاي جدا كننده پلكسي روي باجههاي شعبهها، استقرار تجهيزات تبسنجي و اندازهگيري دماي بدن تمامي مراجعهكنندگان به ساختمانهاي ستادي بانك، ضد عفوني مستمر محيط شعبهها و واحدهاي ستادي و تجهيزات بانكي، تغيير در چيدمان صندليهاي انتظار شعبهها و واحدهاي ستادي به جهت رعايت فاصلهگذاري اجتماعي در بين مراجعهكنندگان، در دسترس قرار دادن تجهيزات بهداشتي شامل محلول و دستمال ضد عفوني در فضاهاي مشاعي شعبهها و ساختمانهاي ستادي و... نمونهاي از اقدامات اين بانك براي جلوگيري از شيوع ويروس كروناست. بانك پاسارگاد در راستاي ايفاي مسووليتهاي اجتماعي خود علاوه بر ايجاد امكانات لازم جهت ويزيت مجازي بيماران از طريق دستگاه تلهمديسين(Telemedicine) در پايگاههاي تشخيص سيار 70 دستگاه ترمومتر، 350 هزار ماسك N95 و 10 هزار واحد لباس مخصوص بيماران كرونايي به دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور اهدا كرد. اين بانك در اقدامي ديگر براي خريد تجهيزات و ملزومات درماني، دارو و اقلام مورد نياز از دانشگاههاي علوم پزشكي كشور حمايت كرده است. اين بانك همچنين اعلام كرده كه از هر پروژه تحقيقاتي و توليدي براي ساخت واكسن بيماري كرونا همچنين توليد دارو براي اين بيماري، حمايت مادي و معنوي خواهد كرد. بانك پاسارگاد از ابتداي شيوع ويروس كرونا با گسترش خدمات بانكداري الكترونيك و تقويت ظرفيتهاي پاسخگويي به مشتريان، زمينه را براي ارايه خدمات غيرحضوري و كاهش رفت و آمدهاي غيرضروري به شعبهها و واحدهاي ستادي فراهم كرد.