• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4691 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۳ تير

شايعه خصومت شخصي سرمربي برايتون با ستاره ايراني

جهانبخش يا پاتر؛ كدام يك رفتني است؟

برايتون با 36 امتياز در رده پانزدهم ليگ برتر انگليس حضور دارد. بعيد است اين تيم در سه هفته پاياني فانوس به دست شود و به چمپيونشيپ سقوط كند. گرچه نتايج اين تيم مخصوصا خوردن يازده گل در سه بازي اخير مقابل تيم‌هاي يونايتد و ليورپول و منچسترسيتي وضعيت را پيچيده كرده است. اما آنچه براي ما اهميت دارد لجبازي سرمربي برايتون با عليرضا جهانبخش گران‌ترين بازيكن تيمش است. گراهام پاتر سرمربي برايتون در 6 هفته‌اي كه از شروع مجدد مسابقات پس از كرونا گذشته، تنها 20 دقيقه به ستاره ايراني تيمش بازي داده. عجيب‌تر اينكه جهانبخش در چهار بازي ابتدايي يعني از هفته سي‌ام تا سي‌وسوم حتي در ليست تيم هم قرار نمي‌گرفت و تازه در بازي هفته سي‌وچهارم و بازي مقابل ليورپول توانست به نيمكت تيم برسد. اين در حالي است كه تيم‌ها در دوران پساكرونا اجازه 5 تعويض دارند و مربيان بعضا از بازيكنان رده‌هاي اميد نيز استفاده مي‌كنند تا به اعضاي تيم فشار زيادي وارد نشود. در چنين شرايطي به نظر مي‌رسد آنچه در شبكه‌هاي مجازي هواداران فوتبال در ايران جريان دارد مبني بر اينكه پاتر با جهانبخش خصومت شخصي دارد، درست است! البته پاتر اين مساله را تكذيب كرده و بازي ندادن به جهانبخش را صرفا مربوط به مسائل فني مي‌داند.
جهانبخش در هفته‌هاي پاياني قبل از تعطيلي مسابقات عملكرد مناسبي ارايه داده بود و حتي با گل قيچي برگردانش به هايلايت‌هاي ليگ برتر هم رسيده بود. با اين حال دقيقا مشخص نيست در ايام تعطيلات چه اتفاقي رخ داده كه جهانبخش بايد چنين شرايطي را متحمل شود. در هفته‌هاي گذشته از اطراف باشگاه برايتون خبر رسيد كه جهانبخش در انتهاي فصل راهي آژاكس آمستردام يا تيم ديگري از ليگ هلند خواهد شد. اتفاقي كه اگر رخ بدهد به نوعي يك پسرفت براي عليرضا به حساب مي‌آيد. جهانبخش دو سال پيش با درخشش در همان ليگ هلند توجه تيم‌هاي 5 ليگ معتبر اروپا را به خود جلب كرد و به ليگ برتر انگليس رسيد. 
با اين حال يك سناريوي ديگر نيز ممكن است اتفاق بيفتد. گراهام پاتر در ابتداي فصل جاري جانشين كريس هيتني شده بود كه به دليل نتايج ضعيف و ايستادن در رتبه هفدهم مجبور به قطع همكاري شد. هيتن نيز مانند پاتر چندان به جهانبخش بازي نمي‌داد. پاتر هم شرايطي مشابه هيتن را تجربه مي‌كند. او امسال چيز جديدي به برايتون نداده و احتمالا فصل را در همان رتبه‌هاي پانزدهم يا شانزدهم به پايان مي‌رساند و اين احتمالا چيزي نيست كه مسوولان باشگاه برايتون را راضي كند. پاتر قراردادي چهار ساله با برايتون امضا كرده است و بايد ديد با توجه به وضعيت فعلي چه سرنوشتي در انتظار اين مربي 44 ساله است. پاتر پيش از پيوستن به برايتون تنها يك سال مربيگري در ليگ برتر انگليس را در تيم سوانزي تجربه كرده بود. 
اگر پاتر در برايتون ماندني شود جهانبخش احتمالا اين تيم را ترك خواهد كرد. مهاجم تيم ملي كشورمان در حال حاضر 25 ساله است و مسلما بازي كردن براي او در اولويت اول قرار دارد. اگر جهانبخش بخواهد همين مسير را ادامه دهد و به نيمكت‌نشيني در برايتون عادت كند، در سال‌هاي پاياني قراردادش احتمالا شانس حضور در يك تيم سطح بالا را از دست خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون