• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3116 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر

از 24 آذر «مردم امروز» روي دكه‌هاست

انتشار بيانيه مطبوعاتي مدير مسوول روزنامه مردم امروز

 

احمد ستاري، مديرمسوول روزنامه مردم امروز با انتشار بيانيه‌يي مطبوعاتي خبر انتشار اين روزنامه را با سردبيري محمدقوچاني رسما اعلام كرد و در اين بيانيه اصول و قوانين مردم امروز را منتشر كرد. در اين بيانيه نوشته شده كه تاريخ انتشار نخستين شماره اين روزنامه 24 آذرماه است. در ابتداي اين بيانيه ستاري درباره سابقه كار مطبوعاتي خود از ابتدا تا امروز نوشته است: «يك بار در24 آذر 22 سال پيش فرصتي پيش آمد تا متكي بر آن تجربه و در قالب آسيب‌شناسي از فضاي خسته و به‌شدت سياست‌زده آن روزگار، تجربه انتشار روزنامه‌يي شاد و با نشاط را ذيل عنوان همشهري با رويكرد توجه به زندگي جاري مردم و مبتني بر انگاره‌هاي لازم براي انتشار رسانه‌يي مردمي، فراگير و تاثيرگذار تجربه كنم. خوشحالم آن تجربه، از «همشهري» درخت تنومند و باروري ساخت كه نقشي تاثيرگذار و ماندگار در تاريخ مطبوعات از خود به جاي گذاشت كه تجربه شيرين حضورش به عنوان پرتيراژترين روزنامه دو‌دهه اخير هنوز هم دركام مردم، دل چسب و گواراست.» مدير مسوول روزنامه مردم امروز همچنين درباره انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 اظهار كرد: «بيست و چهار خرداد سال 92 كه از پس يك دوره طولاني از پژمردگي و بداخلاقي‌هاي سياسي و سياست ورزي‌هاي نه چندان مهربانانه، با پيروزي گفتمان اعتدال، بارقه‌هاي اميد در دل مردم جوانه زد، تصميم گرفتم كه از خلوت خويش خارج شوم و به اداي دين، به آنچه با سرمايه مردم، در ايران اسلامي آموخته‌ام بپردازم.
ستاري درباره اصول و چارچوب‌هاي روزنامه مردم امروز نوشته است: «باورهاي ما و مصالح جامعه اقتضا مي‌كند تا هوشمندانه براي گسترش و ژرفا بخشيدن به دانش‌ها، باورها، گرايش‌ها و رفتارهاي ديني بكوشيم. اگر چه به دليل واكنش‌هاي موجود در جامعه و احساس اشــباع كاذب موجود، اين كار بايد به صورت «غيرمســتقيم» و از خلال «بحث و گفت‌وگوهاي انتقادي» انجام گيرد. هر گونه «تبليغ مستقيم و كــم محتوا» و «تك‌گويي» ممكن است در شرايط كنوني نتايج نامطلوب به بار آورد.
مطالبات مردم و انعكاس نظريات مشروع آنان، از وجوه ذاتي و جدا ناشدني ارزش‌هاي نظام و منويات و دغدغه‌هاي حاكميت قلمداد مي‌شود. هدف اصلي ما در ارايه گزارش رقابت‌ها و منازعات سياسي، تحرير محل نزاع و توضيح ديدگاه‌ها و علايق طرف‌هاي درگير در منازعه و رقابت است نه جانبداري از اين يا آن سوي منازعه. رسانه‌ها بايد حقوق مردم را به صورت مستوفا رعايت كنند. هيچ شهروندي نبايد در رسانه و مطبوعه، حقوقش تضييع شود. رسانه‌ها بايد، گزارش وقايع ايران و جهان را در هر زمينه‌يي، مستند به واقعيات تاييد شده و منابع معتبر منتشر كنند. رسانه‌ها بايد، اطلاع‌رساني به شهروندان را براي تسهيل در تصميم‌گيري آگاهانه در عرصه عمومي جزو دغدغه‌هاي كار خويش قرار دهند. رسانه‌ها بايد، از تحريك احساسات مردم، نفرت پراكني، دشمني قومي و نژادي و تهمت و افترا بپرهيزند.
رسانه‌ها بايد، به ترويج همبستگي اجتماعي و وحدت ملي اهتمام ورزند. رسانه‌ها بايد، كمك به رشد آگاهي عمومي و مقابله با فساد ســياســي، سوءاستفاده از قدرت، ثروت و اعمال نفوذ را در حوزه منافع عمومي، مورد توجه فعاليت رسانه‌يي خود قرار دهند. با ادب و احترام به پيشگاه همه مردم ايران زمين كه «مردم امروز»، روزنامه همه آنها خواهد بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون