• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4698 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۱ تير

در جلسه با اسحاق جهانگيري مطرح شد

مطالبات بر زمين مانده كاميون‌داران

جلسه بررسي مسائل و مشكلات كاميون‌داران روز گذشته به رياست معاون اول رييس‌جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگيري در اين جلسه با بيان اينكه كاميون‌داران انسان‌هاي شريف، زحمتكش و پرتلاشي هستند كه سالانه حمل و نقل ميليون‌ها تن كالا و مايحتاج مردم بر دوش آنها و ناوگان حمل و نقل باري كشور قرار دارد، گفت: كاميون‌داران نقش پراهميتي در حمل و نقل كالاها و مايحتاج مردم ايفا مي‌كنند و دستگاه‌هاي ذي‌ربط بايد نسبت به حل مسائل و مشكلات آنها به فوريت اقدام كنند.
معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه بايد اقدامات لازم در جهت حل مشكلات كاميون‌داران براي تامين لاستيك، سوخت و قطعات و لوازم يدكي انجام شود، اظهار كرد: لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت پيش‌بيني‌هاي لازم را براي تامين اقلام و كالاهاي مورد نياز كاميون‌داران و نيز تقويت نظارت بر قيمت اين اقلام انجام دهد و بانك مركزي نيز ارز مورد نياز توليد داخل و واردات اين اقلام را با اولويت فراهم كند.
جهانگيري همچنين با اشاره به مطالبه ديگر مطرح شده در جلسه براي پرداخت يارانه بيمه تامين اجتماعي كاميون‌داران از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي خواست، برنامه‌ريزي و پيش‌بيني‌هاي لازم را براي تحت پوشش قرار گرفتن كاميون‌داران انجام دهد. در اين جلسه بيژن زنگنه، وزير نفت نيز با اشاره به برخي شايعات در خصوص افزايش نرخ گازوييل براي كاميون‌داران تاكيد كرد: وزارت نفت به هيچ عنوان برنامه‌اي براي افزايش قيمت گازوييل در سال 99 ندارد. در ادامه اين جلسه وزير راه و شهرسازي نيز گزارشي از آخرين وضعيت مطالبات رانندگان و كاميون‌داران و اقدامات اين وزارتخانه براي حل مشكلات كاميون‌داران ارايه كرد.
مهران قرباني، معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي نيز در اين نشست به تشريح آخرين وضعيت بخش حمل و نقل كالا پرداخت و گزارشي از اهم مطالبات رانندگان حمل و نقل كالاي برون‌شهري ارايه كرد كه تامين لاستيك و كنترل قيمت آن در حوزه حمل و نقل كالا و مسافر، جلوگيري از افزايش بي‌رويه قيمت قطعات يدكي و سهولت دسترسي به لوازم پرمصرف، تامين منابع پايدار جهت پرداخت يارانه بيمه تامين اجتماعي و مشكلات ناشي از عدم كفايت سهميه سوخت تخصيص يافته براي ناوگان فعال در بنادر و ساير كاميون‌داران در شرايط كرونا از جمله اين مطالبات بود.
در اين جلسه كه رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان نيز حضور داشت اهم مطالبات رانندگان حمل و نقل كالاي برون‌شهري و آخرين وضعيت رانندگان و كاميون‌داران مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميمات لازم براي پاسخ به اين مطالبات اتخاذ شد.
همچنين در اين نشست مقرر شد، وزارت راه و شهرسازي و وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگي‌هاي لازم را براي تامين لاستيك و قطعات مورد نياز كاميون‌داران انجام دهند و بانك مركزي نيز با اولويت نسبت به تامين ارز مورد نياز واردات و توليد داخل اين اقلام اقدام كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون