• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4700 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ مرداد

ويژه

در گفت‌وگو با ايلنا اعلام شد

مذاكره با وزارت صمت و وزارت دفاع براي تهيه تبلت دانش‌آموزي

مشاور وزير آموزش و پرورش در اپليكيشن شاد خاطرنشان كرد: با وزارت صمت، وزارت دفاع، شركت همراه اول و شركت‌هاي پرقدرتي كه توان توليد داخلي دستگاه‌هاي هوشمند را دارند، براي تهيه تبلت دانش‌آموزي مذاكره شده است‌. «سيد حسن الحسيني» مشاور وزير آموزش و پرورش در اپليكيشن شاد در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در رابطه با رايگان شدن اينترنت در سال تحصيلي جديد براي دانش‌آموزان و معلمان گفت: اينترنت اپليكيشن شاد از 25 ارديبهشت رايگان شده و هنوز هم بنا بر نظر مسوول اپراتور همراه اول رايگان است. الحسيني با بيان اينكه مسائل مربوط به شاد بسيار حائز اهميت است و از اين رو مدام رصد مي‌شود، گفت: از آنجا كه اين موضوع حاكميتي است توسط آموزش و پرورش، وزارت ICT و شوراي عالي فضاي مجازي مرتب رصد مي‌شود. پيگير آن هستيم كه اينترنت حتما براي سال تحصيلي جديد به خصوص در شرايط شيوع كرونا رايگان باشد. مشاور وزير آموزش و پرورش در اپليكيشن شاد در خصوص جزييات اين اقدام و مذاكرات با وزارت ارتباطات توضيح داد و گفت: با مساعدت دولت از 25 ارديبهشت ترافيك شاد رايگان شده است و اين همكاري‌هاي بين وزارتي ادامه خواهد داشت. وي با اشاره به اينكه رايگان بودن برنامه شاد ادامه خواهد داشت، گفت: در حال رايزني با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از طريق شوراي عالي فضاي مجازي هستيم كه اين ترافيك براي سال تحصيلي جديد نيز همچنان رايگان بماند. در اين رابطه ما از مصوبات ستاد مبارزه ملي مبارزه با كرونا استفاده مي‌كنيم. الحسيني در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به افزايش قيمت تلفن همراه برنامه‌اي براي در دسترس قرار گرفتن تلفن همراه براي دانش‌آموزاني كه قدرت خريد گوشي هوشمند را ندارند، در نظر گرفته شده است، گفت: اين يكي از موضوعات مهم و مشكلات اساسي آموزش مجازي است، دانش‌آموزان بسياري هستند كه نمي‌توانند از طريق فضاي مجازي با ما مرتبط شوند؛ چه افرادي كه به اينترنت دسترسي دارند و چه افرادي كه ابزار اتصال به اينترنت را ندارند. مشاور وزير آموزش و پرورش در اپليكيشن شاد خاطرنشان كرد: با وزارت صمت، وزارت دفاع، شركت همراه اول و شركت‌هاي پرقدرتي كه توان توليد داخلي دستگاه هوشمند را دارند جهت تهيه تبلت دانش‌آموزي مذاكره شده است‌. آموزش و پرورش در نظر دارد با استفاده از ظرفيت كشور هرچه سريع‌تر مشكلات دانش‌آموزان برطرف شود. الحسيني در خصوص وظيفه آموزش و پرورش در زمينه پوشش تحصيلي دانش‌آموزان گفت: در مجموع، بحث پوشش تحصيلي در اجراي قانون اساسي را از سه طريق پيگيري مي‌كنيم كه شامل آموزش در فضاي مجازي، آموزش تلويزيوني و مكلف شدن استان‌ها به توزيع بسته‌هاي آموزشي خودآموز به دانش‌آموزاني است كه به سامانه شاد دسترسي ندارند تا آموزش در شرايط بحران براي هيچ يك از دانش‌آموزان تعطيل نباشد.

پيشبرد پروژه‌هاي بزرگ ميان درياي ناآرام و بادهاي مخالف

رييس كميسيون فرهنگي و ورزشي شوراي اسلامي شهر اصفهان در برنامه اين هفته «هر يكشنبه، يك افتتاح» مربوط به بهره‌برداري و آغاز پروژه‌هاي عمراني- خدماتي منطقه سيزده گفت: در شرايطي كه علاوه بر شلاق آمار هر روزه جانباختگان بيماري كرونا بر ذهن مردم، شلاق تورم، شلاق عدد دلار، شلاق عدد مسكن و .... بر مردم وارد مي‌شود، شاهد اين هستيم مديريت شهري اصفهان به نقطه‌اي از خدمت‌رساني رسيده كه هر روز مشعل اميد را با افتخار از منطقه‌اي به منطقه ديگر مي‌برد تا ثابت كند نبض توسعه و حركت رو به جلو به همت زنان و مرداني خستگي‌ناپذير از جنبش نمي‌‌ايستد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، مهدي مزروعي در آيين بهره‌برداري و كلنگ‌زني پروژه‌هاي عمراني و خدماتي منطقه ۱۳ ضمن ابراز تاسف از ابتلا و جان باختن هر روزه مردم بر اثر كرونا، اظهار كرد: افرادي كه بر اثر اين بيماري از دست مي‌روند هر يك صاحب خانواده بوده و سرمايه‌هايي هستند كه روزانه از دست مي‌روند.

وي با بيان اينكه مديريت شهري در شرايطي كشتي شهر را به پيش مي‌راند كه دريا ناآرام و بادها مخالف است، اظهار داشت: در اين شرايط پروژه‌هاي بزرگي همچون حلقه چهارم ترافيكي، پروژه اجلاس سران، خط دو قطار شهري، نمايشگاه بزرگ اصفهان و مجموعه‌هاي متعدد پل‌‌ها و تقاطع‌هاي غيرهمسطح به عنوان پروژه‌هاي كلان با سرعت در حال پيشرفت است. وي افزود: نزديك به ۳۴۰ پروژه عمراني در بخش‌هاي مختلف شهر در حال اجرا است. در بودجه سال 99 حدود 160 رديف اعتباري فقط به پروژه‌هايي كه ماهيت فرهنگي يا ورزشي دارند اختصاص پيدا كرده است كه همه آنها حاوي هزينه‌هاي آزادسازي و تملك هستند كه هزينه‌هاي بسيار گزاف و زيادي است.

سهم بازار همراه اول صعودي ماند

گزارش جديد وزارت ارتباطات نشان مي‌دهد سهم بازار اپراتورهاي ايرانسل و رايتل در بهار سال «جهش توليد» با ركورد و ريزش مشترك مواجه شده، اما همراه اول روندي صعودي داشته است. سهم بازار همراه اول از 52.43 به 53.72 درصد در بهار سال جاري رسيده، در حالي كه ايرانسل از سهم 43.08 به 42.72 درصد افت كرده است. سهم بازار رايتل هم همچنان كاهشي مانده و از 4.46 به 3.57 درصد در سال جديد رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون