• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4700 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ مرداد

خبر كوتاه

توليد و توزيع ماسك تحت نظارت سامانه

رييس مركز اصناف و بازرگانان وزارت صمت از تكميل سامانه نظارتي بر چرخه توليد تا توزيع ماسك در كشور خبر داد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه عرضه خارج از شبكه توزيع، ضمن قطع سهميه مواد اوليه شركت خاطي، پرونده به دستگاه قضا ارسال مي‌شود. دبير كارگروه مقابله با كرونا (ستاد لجستيك كرونا وزارت صمت) با اشاره به استقبال بخش خصوصي در مشاركت توليد ماسك افزود: خوشبختانه به دليل افزايش توليدكنندگان داخلي ماسك، جاي هيچ‌گونه نگراني كمبود ماسك وجود ندارد و كارگروه در راستاي مديريت شبكه توزيع با اولويت براي شبكه درمان كشور و مردم، كليه فرآيندهاي توليد تا توزيع را در سامانه ثبت و رصد مي‌كند. گلپور تاكيد كرد: مردم شريف ايران جهت خريد ماسك استاندارد از مكان‌هاي معتبر اقدام كنند و در صورت مشاهده گرانفروشي در داروخانه‌ها به تلفن‌هاي 190 وزارت بهداشت و در صنوف به 124 وزارت صمت اطلاع دهند.

 

جزييات سرمايه‌گذاري هندي‌ها در بندر چابهار

فرهاد منتصر كوهساري، معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي گفت: براساس قراردادهايي كه با هندي‌ها امضا كرديم مقرر شده با همكاري يكي از كشورهاي اروپايي و برخي ديگر از كشورها، ساخت، خريد و تامين تجهيزات بندري چابهار با سرمايه‌گذاري ۸۵ ميليون يورويي انجام شود و تا دي ماه امسال اولين سري از تجهيزات اين قرارداد به چابهار وارد مي‌شود. او افزود: مشكلي در قرارداد هندي‌ها و سرمايه‌گذاري آنها در بندر چابهار نداريم اما تحريم‌ها باعث ايجاد برخي محدوديت‌ها شده و نياز به مجوزهاي خاص دارد كه به همين دليل اجراي اين قرارداد قدري زمان‌بر شده است و بر اين اساس مقرر شده تا

دي ماه امسال سري تجهيزات موردنظر براي سرمايه‌گذاري، به اين بندر وارد شود.

 

همسان‌سازي حقوق بازنشستگان و شاغلين از مهر اجرايي مي‌شود

محمدباقر نوبخت، رييس سازمان برنامه و بودجه از اجراي طرح همسان‌سازي حقوق بازنشستگان و شاغلين از مهر ۹۹ خبر داد. محمدباقر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه در حاشيه جلسه صبح چهارشنبه هيات وزيران در جمع خبرنگاران گفت: از اول مهر ماه اصلاح احكام را اجرايي خواهيم كرد بنابراين همسان‌سازي در حد ۹۰درصد حقوق شاغلين براي بازنشستگان انجام خواهد شد، بنابراين اين ماه‌هاي مرداد و شهريور روزهاي سختي براي سازمان برنامه و بودجه خواهد بود تا بتوانند اعتبارات لازم براي همسان‌سازي حقوق شاغلين و بازنشستگان را تامين كند. او افزود: همچنين از فاصله ماه جاري تا ماه آتي اقدام ديگري از سوي سازمان برنامه و بودجه بايد انجام شود به‌گونه‌اي كه پيش از فرا رسيدن مهر ماه پاداش بازنشستگي همه افرادي كه در سال ۹۸ بازنشسته شدند و ما نتوانستيم پاداش آنها را پرداخت كنيم، پرداخت نماييم. در اين فاصله اقدام ديگري براي آنچه به عنوان مطالبات ايثارگران و به‌ويژه كادر درماني و پرستاران گرانقدر مطرح است را بايد نهايي كنيم و بر خود فرض مي‌دانيم كه در اين زمينه نيز اقداماتي انجام دهيم.

 

حق مسكن كارگران به نقل و انتقالات تابستان رسيد

در حالي كه در هفته‌هاي اخير بسياري از فعالان حوزه كار و مقامات كارگري تصويب هر چه سريع‌تر افزايش حق مسكن كارگري را خواستار شده و بر ضرورت پرداخت معوقات آن از ابتداي سال تاكيد داشتند، اين امر تا به امروز محقق نشده و مصوبه شوراي عالي كار در افزايش ۲۰۰ هزار توماني حق مسكن سال ۱۳۹۹ به تصويب هيات وزيران نرسيده است.

 

تصويب كليات اختصاص يك ميليون تن قير رايگان براي روستاها

نمايندگان مجلس با كليات اختصاص يك ميليون تن قير رايگان به روستاها و راه‌هاي شهري موافقت كردند. محمدمهدي مفتح، سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس در توضيح اين طرح گفت: يكي از روش‌هايي كه در طول چند سال اخير براي كمك به اجراي طرح‌هاي عمراني به ويژه روستاها و شهرهاي كوچك انجام شد، تامين قير براي انجام كارهاي عمراني بود، چون كارهاي عمراني آن‌گونه كه بايد توسط دولت پيگيري نمي‌شود و معمولا در روستاها از لحاظ آسفالت راه‌ها با مشكلات مواجه هستيم. او افزود: باتوجه به مشكلات دولت در تامين اعتبارات عمراني با مصوبه مجلس در تامين قير مي‌توان بخشي از مشكلات را حل كرد. ما در اين طرح شركت ملي نفت را موظف به دادن يك ميليون تن قير رايگان با منبع مالي ۴۰۰۰ ميليارد تومان كرديم. اين ميزان در طرح ابتدايي دو ميليون تن بود كه كميسيون برنامه براي اجرايي شدن آن ميزان را به يك ميليون تن كاهش داد. مفتح درباره نحوه توزيع اين ميزان قير گفت: ۵۰درصد براي راه‌هاي فرعي و آسفالت روستايي و بازآفريني طرح‌هاي شهري و مسكن مهر، ۲۱درصد براي بنياد مسكن جهت آسفالت معابر و بهسازي روستاها و محوطه مساجد در روستاها، ۱۷درصد براي معابر شهرهاي كمتر از ۵۰ هزار نفر، ۵درصد به سازمان نوسازي براي مدارس و دانشگاه فرهنگيان، ۴درصد به وزارت كشاورزي براي اجراي عمليات خاك و ۳درصد به سازمان بسيج سازندگي براي آسفالت بين مزارع، محوطه پايگاه بسيج و پاسگاه نيروي انتظامي اختصاص مي‌يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون