• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4705 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد

خبر

تهاجم نمي‌كنيم اما در تاكتيك تهاجمي هستيم

سردار سرلشكر پاسدار حسين سلامي، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حاشيه برگزاري مرحله نهايي رزمايش پيامبر اعظم (ص) ۱۴ سپاه گفت: «سياست‌هاي ما براي صيانت از منافع حياتي ملت عزيز ايران دفاعي است به اين مفهوم كه ما از ابتدا به هيچ كشوري تهاجم نخواهيم كرد اما در تاكتيك و عمليات كاملا تهاجمي هستيم.» او با تاكيد بر اينكه فضاي عمل ما در سطح راهبردي دفاعي است اما در سطوح عمليات و تاكتيك سراسر تهاجم هستيم، ادامه داد: «در سطح عمليات و تاكتيك هجومي هستيم و ابتكار عمل را به دست مي‌گيريم، تهاجم به واحدهاي شناوري دشمن در صورتي كه بخواهند تعرضي به منافع ما داشته باشند، با تركيبي از عمليات تهاجم‌ موشكي و رزم واحد شناوري در سطح دريا همراه با مين‌ريزي آفندي توسط شناورهاي هجومي در اين رزمايش به نمايش درآمد.»

توضيحات ربيعي درباره دارايي بلوكه شده ايران در كره‌جنوبي

سخنگوي دولت به كرونا مبتلا شده است. او بر همين اساس نشست خبري‌ هفتگي را تا بهبودي كامل لغو كرده، اما روز گذشته به سوالات خبرنگاران جواب مكتوب داده است. علي ربيعي در همين راستا به سوال خبرگزاري ميزان درباره بلوكه شدن ۸ ميليارد دلار از دارايي ملت ايران از سوي كره‌جنوبي چنين پاسخ داد: «جمهوري اسلامي ايران باتوجه به وعده‌هاي داده شده از سوي طرف كره‌اي، بنا را بر آن گذاشته كه آنها خود را متعهد به پاسخ به انتظارات
به جاي طرف ايراني دانسته و در عملياتي كردن دسترسي و مكانيسم بهره‌برداري از منابع مالي ايران را تسريع مي‌كنند، ولي متاسفانه در عمل چنين اتفاقي روي نداده است.» او ادامه داد: «همواره تاكيد داشته‌ايم براي دسترسي به منابع مالي كشورمان در بانك‌هاي كره‌جنوبي، اين كشور بايد همه روش‌هاي قانوني را مورد توجه قرار دهد. لذا انتظار داريم كره‌جنوبي در رويه‌هاي غيرقانوني خود تجديدنظر و علاوه بر تسهيل در تجارت اقلام بشردوستانه، در عملياتي كردن ساير راهكارهاي مورد مذاكره تعجيل كرده تا ملت ايران بتواند هر چه سريع‌تر با دستيابي به منابع مالي خود بر مشكلات اقتصادي و بهداشتي ناشي از انتشار ويروس كرونا فائق آيد.» سخنگوي دولت گفت: «در حال حاضر دولت ايران با به ‌كارگيري همه راهكارهاي سياسي، حقوقي و بين‌المللي براي دسترسي به منابع ملت ايران تلاش خواهد كرد. علاوه بر دولت كه پيگير اين موضوع است، نمايندگان مجلس هم به ‌دليل حساسيت موضوع خواستار انجام اقدامات سريع به دليل عدم همكاري كره‌جنوبي در دستيابي به اين منابع مالي شده‌اند.» ربيعي با بيان اينكه «يقينا در صورت عدم انجام اقدامي درخور ازسوي دولت كره‌جنوبي به منظور انتقال يا بهره‌برداري از اين منابع، پيگيري جدي‌تر اقدامات حقوقي آغاز شده را به‌ دنبال خواهد داشت»، گفت كه ما از كانال‌هاي مختلف، انتقادها و انتظارات جمهوري اسلامي ايران را به كره‌جنوبي رسانده‌ايم و اين تلاش‌ها تا زمان آزاد شدن پول‌هاي ايران ادامه خواهد داشت.

حكم 3 سال زندان

كيوان صميمي تاييد شد

كيوان صميمي، سردبير ايران فردا از تاييد حكم سه سال زندان خود توسط قاضي زرگر خبر داد. به گزارش امتداد، صميمي ۱۱ ارديبهشت سال گذشته و در مراسم روز جهاني كارگر بازداشت شد. ۲۷ خرداد همان سال او با پرداخت وثيقه از زندان آزاد شد و فروردين ماه امسال به اتهام تبليغ عليه نظام و اجتماع و تباني عليه امنيت ملي از سوي شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست ايمان افشاري به پنج سال زندان محكوم شد. ديروز صميمي خبر داد كه شعبه ۳۶ تجديدنظر، حكم سه سال زندان او را تاييد كرده است. سردبير ايران فردا كه اين خبر را در كانال تلگرامي‌اش اعلام كرده، گفته است كه دادگاه تجديدنظر بدون حضور او و وكيلش برگزار شده است.

ارجاع پرونده نجفي به هيات عمومي ديوان عالي‌ كشور

حميدرضا گودرزي، وكيل مدافع محمدعلي نجفي خبر داد كه پرونده موكلش به هيات عمومي ديوان عالي كشور ارجاع شد تا توسط قضات ديوان عالي كشور مورد بررسي قرار گيرد. به گزارش ايسنا، او درباره آخرين وضعيت پرونده موكلش محمدعلي نجفي گفت: «شعبه ۴۱ ديوان‌ عالي كشور براي سومين‌بار، راي صادره مبني بر محكوميت موكلم به قتل عمدي را نپذيرفت و استدلال دادگاه را نپذيرفته و قتل را همچنان شبه‌عمدي دانسته است. درنتيجه پرونده با تهيه گزارشي به هيات عمومي ديوان عالي كشور - بخش اصراري- ارسال خواهد شد تا اين بار توسط قضات كيفري ديوان عالي مورد بررسي و اظهارنظر قرار گيرد.» به گفته گودرزي، هيات عمومي ديوان عالي در اين رسيدگي يا راي شعبه ۱۰ دادگاه كيفري استان تهران در مورد محكوميت نجفي به قتل عمدي را تاييد خواهد كرد كه براي اجرا به اجراي احكام ارسال مي‌شود يا اينكه راي را نقض كرده و نظر شعبه ۴۱ ديوان عالي كشور و شبه عمدي بودن قتل را تاييد خواهد كرد كه پرونده به شعبه هم عرض دادگاه كيفري يك استان تهران مجددا ارجاع خواهد شد و آن شعبه با توجه به استدلال ديوان عالي مبني بر شبه عمدي بودن، راي لازم را صادر خواهد كرد.

ارسال لايحه «مجازات پدر در صورت قتل عمد فرزند» به قوه قضاييه

معصومه ابتكار، معاون امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري با ارايه توضيحاتي درباره آخرين وضعيت لايحه‌ «مجازات پدر در صورت قتل عمد فرزند» گفت: «اين لايحه در كميسيون لوايح دولت مطرح شده، اما به دليل جنبه قضايي بنا بر اين شد تا قوه قضاييه نيز نسبت به اين لايحه اظهارنظر كند.» به گزارش ايسنا، او با بيان اينكه لعيا جنيدي، معاون حقوقي رييس‌جمهوري هم نظر خود را نسبت به اين لايحه اعلام كرده است، ادامه داد: «به زودي اين لايحه به قوه قضاييه ارسال مي‌شود و پس از دريافت نظر قوه قضاييه اين موضوع را دنبال خواهيم كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون