• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4705 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد

قهرمان خداحافظي كرد

ابتداي همين هفته بود كه يك رسانه روس اعلام كرد حبيب نورماگمدوف، قهرمان دسته سبك‌وزن، يو‌اف‌سي، در تورنمنت UFC ۲۵۳ در امارات شركت نخواهد كرد. اتفاقي كه دنياي ورزش‌هاي رزمي را شوكه كرد. اين خبر با تاييد رضوان ماگمدوف، مدير برنامه حبيب همراه شد تا شايعاتي در خصوص خداحافظي حبيب از دنياي ام‌ام‌اي شكل بگيرد. اما اين شايعات از كجا نشات گرفت؟ 13 تيرماه، عبدالرحمن نورماگمدوف، پدر و مربي جبيب نورماگمدوف پس از 2 ماه و نيم مبارزه با بيماري كرونا از دنيا رفت تا شرايط براي حبيب سخت شود.

واكنش حبيب به از دست دادن پدرش

حبيب با ابراز تاسف به خاطر از دست دادن پدرش به خاطر ويروس كرونا گفت: «پدرم همه‌ چيز را در زندگي به من آموخته است. پدرم جاي خالي تو را احساس خواهم كرد. پدرم، دوست، برادر و مربي‌ام بودي. تقريبا همه‌ چيزهايي را كه مي‌توانستم انجام دهم او به من آموخت. اميدوارم كه او از من راضي بوده باشد.»

واكنش دانا وايت به خداحافظي حبيب

دانا وايت رييس سازمان UFC كه پيش از اين اعلام كرده بود ممكن است حبيب به زودي از مبارزه كردن دست بكشد، اين اقدام مبارز روس را بار ديگر تاييد كرده است. او درباره تصميم حبيب به خداحافظي از مسابقات يو‌اف‌سي گفت: «نمي‌‌دانم چه كسي حريف حبيب در مبارزه بعدي خواهد بود. فقط مي‌دانم كه كانر هميشه مي‌خواست در چنين مبارزه‌اي باشد. شايد هم مبارزه با جورج سنت‌پير آخرين مبارزه دوران حرفه‌اي حبيب باشد. هر دوي آنها مبارزان عالي هستند. من حبيب را دوست دارم و آماده‌ام هر كاري كه بخواهد برايش انجام دهم.»

قهرماني كه هرگز نباخت

حبيب عبدالمنافويچ نورماگمدوف، يا همان مبارز شكست‌ناپذير، فعاليت حرفه‌اي خودش در رشته رزمي را از سال 2008 ميلادي آغاز كرد. او كه در رشته‌هاي سامبو، كشتي آزاد، جودو و كيك‌بوكسينگ مهارت دارد؛ تاكنون 2 بار قهرمان سامبو جهان شده و در يواف‌سي هم با خلق يك ركورد جاودانه، 28 پيروزي به دست آورده و تاكنون هيچ رقابتي را واگذار نكرده است. يكي از جنجالي‌ترين مسابقات حبيب در سال 2018 و برابر، كانر مك‌گرگور ايرلندي اتفاق افتاد. جايي كه حبيب توانست از عنوان قهرماني خودش دفاع كند و كانر را شكست دهد. اما پايان اين مبارزه، آغازي بود بر درگيري تيم حبيب با مربيان كانر مك‌گرگور. داستان از اين قرار بود كه پس از اعلام رسمي مسابقه ميان حبيب نورماگمدوف و كانر مك‌گرگور در رويداد يواف‌سي ۲۲۹، حبيب و تيمش قبل از مسابقه با يكي از اعضاي تيم مك‌گرگور مشاجره‌اي داشتند. كانر مك‌گرگور اين اتفاق را اقدامي عليه خودش تعبير كرد. او به اتوبوسي كه حبيب و همراهانش در آن حضور داشتند، حمله كرد و شيشه‌هاي اتوبوس را شكست. در اين اتفاق چند نفر از ورزشكاران يواف‌سي مصدوم شدند. مك‌گرگور پس از اين حادثه دستگير و در دادگاه محكوم شد. حبيب مبارزه برابر مك‌گرگور را برد و بعد از پيروزي هم به سمت مربي او درگير شد. او با پريدن به بيرون از قفس مبارزه، به مربي مك‌گرگور، ديلان دنيس حمله كرد. در همين‌ حال مك‌گرگور در داخل قفس با پرتاب مشت به سمت هم‌تيمي حبيب باعث شد تا چندنفر از دوستان نورماگمدوف نيز از آشوب به وجود آمده سوءاستفاده كنند و با ضربات مشت مك‌گرگور را مورد ضرب و شتم قرار دهند. حبيب ساعتي بعد از اين مبارزه، از كانر و تيمش عذرخواهي كرد و دليل اين اتفاقات را توهين مربي كانر به پدر و مذهبش عنوان كرد.

مبارزه‌اي كه نفرين شد

حبيب در يو‌اف‌سي 249 قرار بود برابر توني فرگوسن امريكايي مبارزه كند. مسابقه‌اي كه به مبارزه سال معروف شده بود. اما شيوع ويروس كرونا باعث شد تا اين ورزشكار مسلمان، از حضور در اين رقابت انصراف دهد. اتفاقي كه براي پنجمين بار در تاريخ يو‌اف‌سي رخ داد و باعث شد خيلي از مفسران اين رشته ورزشي، رقابت حبيب و توني فرگوسن را نفرين شده بنامند. يو‌اف‌سي، يكي از مهم‌ترين ورزشكاران خودش را از دست داده است. ركوردي كه حبيب از خودش به جاي گذاشت ركوردي افسانه‌اي است و شايد به اين زودي‌ها شكسته نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون