• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 4706 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد

مدير تيم فراري بعد از شروع نااميدكننده در فصل جديد فرمول يك:

از ما انتظار رقابت نداشته باشيد

جان الكان رييس تيم فراري مي‌گويد: «اين تيم نمي‌تواند انتظار داشته باشد تا قبل از سال 2022 با تيم‌هاي قدرتمند رقابت داشته باشد.» البته الكان بعد از شروع فصل جديد كه براي فراري بسيار دشوار آغاز شده، اعتماد كامل خود را به ماتيا بينوتو مدير تيم ابراز كرده است.
الكان گفت: «امروز ما پايه‌هاي رقابتي بودن تيم را مي‌گذاريم و كارهاي لازم براي شروع چرخه جديد پيروزي را انجام مي‌دهيم. اميدواريم از سال 2022 همه‌ چيز تغيير كند. من به آن اطمينان دارم.» او در ادامه در مورد مدير تيم گفت: «بينوتو از ويژگي‌ها و مهارت‌هاي لازم براي شروع فصل جديد برخوردار است.» الكان كه در مصاحبه‌اي با گاتزا دلو اسپرت در ايتاليا صحبت كرده است، خاطرنشان كرد كه بينوتو بخشي از فرار بود زماني كه تيم تا اوايل دهه اول قرن بيست و يكم بر دنياي فرمول يك حكمراني مي‌كرد. زماني كه مايكل شوماخر راننده تيم بود و ژان تاد سرمربي‌اش. تيمي كه راس براون را به عنوان مدير فني كنارش داشت.  الكان گفت: «مسيري طولاني در انتظار ماست. وقتي تاد آن چرخه تاريخي پنج عنوان پياپي در سال 2000 را شروع كرد، ما از ناكامي طولاني‌اي مي‌آمديم؛ يعني از سال 1979. زمان لازم بود. از زمان ورود او در سال 1993 تا زماني كه فراري را روي دور پيروزي برگرداند، مهم‌ترين چيز اين بود كه روي جاده درست حركت كنيم و از آن خارج نشويم. انسجام و ثبات ايجاد كنيم. ساختن فراري آن چيزي است كه مي‌خواهيم و بايد گام به گام انجام شود.»  فراري رقابت‌هاي فصل جديد فرمول يك را با اتومبيلي آغاز كرده است كه يك ثانيه در هر دور از مرسدس عقب مي‌افتد. مرسدس در هر سه گرندپري نخست فصل به پيروزي رسيده و پيشتاز است. فراري اما بعد از اين سه رقابت در جايگاه نازل پنجم به چشم مي‌خورد. بهترين نتيجه رانندگان اين تيم رتبه دوم چارلز لكلرك در مسابقه افتتاحيه فصل بوده است. لكلرك و هم‌تيمي‌اش سباستين فتل در ابتداي گرندپري دوم طي يك اتفاق عجيب با هم تصادف كردند و از دور رقابت كنار رفتند. اين در حالي است كه در رقابت سوم و در پيست مجارستان فتل به رتبه ششم قناعت كرد و لكلرك در جايگاه يازدهم ايستاد و امتيازي به دست نياورد. الكان گفت: «امسال به خاطر خطاهاي زيادي در طراحي خودرو توان رقابت را نداريم. ما يك سري نقاط ضعف ساختاري داشتيم كه مدتي است گريبانگير تيم شده. از مشكلات آيروديناميكي تا موتور خودرو. ما قدرت موتور خود را از دست داده‌ايم. واقعيت اين است كه ماشين ما با ماشين رقبا قابل رقابت نيست. شما اين را در پيست ديده‌ايد و دوباره هم خواهيد ديد.» الكان در ادامه اظهار داشت: «فراري از تصميم گرفته شده مبني بر به تعويق انداختن تدوين قوانين جديد تا سال 2022 به خاطر همه‌گيري ويروس كرونا پشتيباني مي‌كند.» در عين حال او اعتراف كرد اين تصميم كه باعث مي‌شود تيم‌ها تا پايان سال 2021 مجبور شوند از همين اتومبيل‌ها استفاده كنند، باعث مي‌شود فراري دچار مشكلات زيادي شود. او گفت: «با توجه به اينكه بسيار ضعيف شروع كرده‌ايم بايد واقع‌بين باشيم و از نقاط ضعف ساختاري خود آگاه باشيم. ما بايد ماشيني كه يك دهه با آن زندگي كرده‌ايم را به‌خوبي بشناسيم.» الكان در ادامه اظهاراتش به عدم تمديد قرارداد سباستين فتل آلماني و جايگزيني‌اش با كارلوس ساينز اسپانيايي پرداخت. الكان گفت: «در 10 سال گذشته ما قهرماناني نظير فرناندو آلونسو و سباستين فتل را داشتيم كه قهرمان جهان شده‌اند. اما بدون شك بازسازي تيم و جابه‌جايي كساني كه قبلا قهرمان جهان شده‌اند با كساني كه آينده را پيش‌رو دارند مساله بسيار مهمي است. داشتن صبر در اين چرخه مساله‌اي بسيار دشوار است. ما پايه‌هاي يك بناي محكم را ايجاد كرده‌ايم و قراردادي كه با چارلز امضا كرده‌ايم اين را به خوبي اثبات مي‌كند. قرارداد 5 ساله در تاريخ باشگاه فراري بي‌سابقه بوده است.» او در پايان گفت: «لكلرك و ساينز فراري را به خانه خود تبديل مي‌كنند. نزد مهندسان ما خواهند بود. ماشين جديد با آنها متولد مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون