• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4724 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱ شهريور

حداد عادل به عذرخواهي پرويز فتاح واكنش نشان داد

بهتر است حرفي نزنم

«خطا كردم؛ عذرخواهي مي‌كنم» پاسخ پرويز فتاح بود به واكنش‌هايي كه برخي مسوولان برابر اظهارات او درباره آنچه تصرف اموال بنياد مستضعفان عنوان شد از خود نشان دادند. رييس بنياد مستضعفان كه در آستانه دومين سالگرد حضورش در اين نهاد، مقابل دوربين شبكه يك سيما نشست و از اصلاح‌طلب و اصولگرا تا سياسي و نظامي نام برد و گفت بايد اموالي كه بنياد در اختيارشان قرار داده را پس بدهند، آخرين روز كاري هفته‌اي كه گذشت در موقعيتي متفاوت، اين ‌بار روبه‌روي دوربين شبكه خبر از آنچه گفته بود، عقب ‌نشست.
 فتاح كه در حاشيه بازديد از ساختمان پلاسكو اولين‌بار پس از آن سخنان جنجالي به تكذيبيه‌هاي متعدد اظهاراتش پاسخ مي‌داد، بابت آنچه گفته بود و بسياري آن را تلاشي براي كانديداتوري انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ ارزيابي كردند، عذرخواهي كرد. پرويز فتاح كه ابتدا برابر واكنش‌هاي مسوولاني چون معصومه ابتكار، شهيندخت مولاوردي و جواد امام سكوت پيشه كرده بود پس از انتشار ويديوي انتقادي غلامعلي حدادعادل با نام بردن از برخي از آنها دست به عذرخواهي زد و گفت:«افراد و سازمان‌هايي كه اسم بردم از املاك استفاده شخصي نداشته‌اند. خطاي بنده بود كه خيلي كوتاه و تيتروار نام بردم.» او در جملاتي كوتاه اما صريح توضيح داد:«فرصت باز كردن مساله نبود. اطلاعات بنده ناقص اعلام شد. جانب انصاف را رعايت نكردم. در محضر خدا و مردم از همه آن بزرگواران، مخصوصا برادر عزيزم حدادعادل، سركار خانم ابتكار، مولاوردي و همه سازمان‌ها و نهادهايي كه از آنها نام بردم، عذرخواهي مي‌كنم و حلاليت مي‌طلبم!» 
فتاح كه درباره مدارس فرهنگ و املاك تحت اختيار غلامعلي حدادعادل گفته بود:«اجاره زميني كه آقاي حدادعادل در منطقه فرشته براي مدرسه گرفته‌اند به‌روز نيست!» از اين ادعا نيز عقب نشست. آن ‌هم در حالي كه اين ملك به قيمت حدودي ۲۰۰ ميليارد تومان تنها يكي از املاكي است كه پاي حدادعادل را به اين افشاگري باز كرد؛ چراكه فتاح همچنين گفته بود كه «حدادعادل علاوه بر مدرسه فرهنگ، زمين ديگري براي ساخت مدرسه دريافت كرده كه موفق به دريافت مجوز نشد؛ زيرا اين زمين به متراژ ۸۰۰۰ متر و منطقه هروي و روي گسل قرار دارد و به همين دليل، آقاي حدادعادل اين ملك ۴۰۰ ميليارد توماني را به ما تحويل داد.» همين اظهارات او اما واكنش تند حدادعادل را دنبال داشت و رييس اسبق مجلس در پيامي ويديويي، پرويز فتاح را با لحني كنايي «فرشته نجات» خواند. حدادعادل با اشاره به اينكه واگذاري اين اموال از سوي رهبري و با اجازه و توصيه ايشان انجام شده، فتاح را متهم كرد كه بي‌ آنكه به مردم بگويد چرا و از سوي چه مرجعي و باتوجه به چه واقعيت‌هايي آن ملك و زمين در اختيار مدرسه فرهنگ قرار گرفته با «بيان تبليغاتي» و «تحريك‌آميز» و براي «خوشنام كردن خود»، او را بدنام و متهم به تصرف در بيت‌المال كرده است. اگرچه فتاح يك روز پس از اين توضيحات ويديويي حدادعادل عذرخواهي كرد اما ظاهرا حلاليت‌طلبي او از همفكر سياسي‌اش، چندان براي حدادعادل مقبول نيفتاده؛ چراكه اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، عذرخواهي فتاح را صرفا بيان مطالبي براي پايان دادن به حواشي اخير توصيف كرد. اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌گويد حالا كه فتاح خواسته به حواشي پايان دهد او هم صحبتي نمي‌كند. حدادعادل همچنين ابراز اميدواري كرده كه حواس مردم باتوجه به شروع محرم بيشتر به اصل انقلاب و امام حسين (ع) باشد. او تاكيد كرده كه «بهتر است من هم مطلبي نگويم و حاشيه‌سازي‌ها به پايان برسد!» 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون