• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4724 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱ شهريور

پيدا و پنهان

چرب‌زباني علي بابا براي جلب‌حمايت ترامپ

غول تجارت الكترونيكي چيني علي بابا گروپ هولدينگ به منظور رهايي از خصومت احتمالي دونالد ترامپ، اطمينان داد كه حضورش در امريكا بي خطر است. دانيل ژانگ، مديرعامل شركت علي بابا در نشست اعلام درآمد سه ماهه گفت: علي بابا به عنوان بزرگ‌ترين پلتفرم تجارت الكترونيكي جهان توجه اصلي خود در امريكا را به حمايت از برندهاي امريكايي، خرده‌فروشان، كسب‌وكارهاي كوچك و كشاورزان براي فروش به مصرف‌كنندگان و شركاي تجاري در چين و همچنين ساير بازارهاي كليدي جهان معطوف كرده است. وي در ادامه افزود: ما بر اين باوريم كه تجارت جهاني ادامه خواهد يافت و پيگيري فعالانه ماموريت‌مان در علي بابا كه عبارت از تسهيل انجام كسب و كار در هر نقطه‌اي از جهان است، كاملا با منافع هر دو كشور چين و امريكا منطبق است.

افزايش تورم كشورهاي اروپايي

نرخ تورم هم در سطح منطقه يورو و هم در سطح اتحاديه اروپا افزايش يافت. متوسط نرخ تورم در ۱۹ كشور عضو منطقه يورو در ۱۲ماه منتهي به ژوئيه با ۰.۱ درصد ش نسبت به رقم مشابه منتهي به ماه قبل به ۰.۴ درصد رسيد اما نرخ تورم هنوز در فاصله زيادي از سطح دو درصدي هدف‌گذاري شده توسط بانك مركزي اين منطقه باقي مانده است. همچنين متوسط نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهي به ژوييه در ۲۷ كشور عضو اتحاديه اروپا ۰.۹ درصد اندازه‌گيري شده كه ۰.۱ درصد بيشتر از رقم ثبت شده ماه قبل بوده است.در ماه ژوييه، بخش كالا و خدمات صنعتي با تورم ۰.۴۲ درصدي پيشتاز گروه‌هاي مختلف بوده است و مواد غذايي و نوشيدني با ۰.۳۸ درصد در رده بعدي قرار دارد. از سوي ديگر انرژي با تورم منفي ۰.۸۳ درصدي بيشترين تاثير را در كاهش تورم داشته است.بانك مركزي اروپا براي پيشبرد اهداف خود دستيابي به تورم دو درصدي را هدف‌گذاري كرده و باقي ماندن تورم در چنين سطحي كار كريستين لاگارد، رييس جديد اين بانك را دشوار خواهد كرد.

كاهش ۱۸.۶ درصدي حمل‌ونقل نفتكش‌ها نسبت به ۲۰۱۹

حجم نفت مبادله شده توسط نفتكش‌ها در ماه جولاي سال جاري ميلادي نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش ۱۸.۶ درصدي را نشان مي‌دهد. شركت لويد ليست اينتليجنس كه با استفاده از داده‌هاي كشتي‌ها به رديابي محمولات آنها مي‌پردازد با انتشار گزارشي اعلام كرده است كه حجم نفت مبادلاتي توسط نفتكش‌ها نسبت به ماه جولاي سال ۲۰۱۹ ميلادي ۱۸.۶ درصد كاهش پيدا كرده است. اين گزارش نشان مي‌دهد كه در پي توافق كاهش عرضه اوپك، حركت نفتكش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته كمتر شده است.در اين گزارش آمده است كه انتظار مي‌رود ميزان استفاده عربستان سعودي از نفتكش‌ها ثابت باقي بماند. عربستان سعودي ماه گذشته اعلام كرده بود كه قصد دارد سطح صادرات نفت خود براي ماه آگوست را در سطح ماه جولاي حفظ كند، زيرا بخش زيادي از اين مقدار نفت را براي تامين نياز داخلي و توليد برق استفاده مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون