• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۲ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4725 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲ شهريور

يك جشنواره سينمايي ديگر به ‌صورت مجازي برگزار مي‌شود

ادامه جدال دي‌كاپريو با نخست‌وزير برزيل

مراسم جوايز «توني» مجازي برگزار مي‌شود

برگزاركنندگان مراسم جوايز «توني» معروف به اسكار دنياي تئاتر اعلام كردند كه مراسم امسال به صورت مجازي برگزار خواهد شد. به گزارش ايسنا و به نقل از ددلاين، طبق بيانيه روز جمعه برگزاركنندكان جوايز «توني»، هفتاد و چهارمين دوره از اين مراسم پاييز امسال به صورت مجازي برگزار خواهد شد. هنوز تاريخ و جزييات بيشتري از نحوه برگزاري اين مراسم اعلام نشده است. در ابتدا قرار بود اين مراسم در هفتم ژوئن در سالن «راديو سيتي» واقع در نيويورك برگزار و به صورت زنده پخش شود، اما شيوع ويروس كرونا و تعطيلي‌هاي ناشي از آن برنامه‌هاي پيشين را لغو كرد. تئاترهاي «برادوي» از دوازدهم مارس به دليل بحران ويروس كرونا تعطيل شدند. پيش‌تر اعلام شده بود آغاز فعاليت اين سالن‌ها تا ژانويه ۲۰۲۱ نامشخص است. جوايز توني نخستين‌بار در سال ۱۹۴۷ برگزار شد و از سال ۱۹۷۸ به صورت زنده از شيكه «سي‌بي‌اس» پخش شده است. جوايز «توني» در دنياي تئاتر، همپاي «اسكار» در سينما، «گرمي» در موسيقي و «امي» در عرصه تلويزيون است. همتايان انگليسي و فرانسوي اين مجموعه جوايز هم «اوليوير» و «مولير» هستند.

محمدرضا شجريان از بيمارستان ترخيص شد

هيات‌مديره بيمارستان جم روز شنبه اول شهريور ماه با انتشار اطلاعيه شماره ۸ تازه‌ترين وضعيت درماني محمدرضا شجريان در اين مركز درماني را تشريح كرد.

به گزارش مهر، هيات‌مديره بيمارستان جم با انتشار اطلاعيه شماره ۸ كه ساعت 13:45 روز شنبه اول شهريور ماه منتشر شده، تازه‌ترين وضعيت درماني محمدرضا شجريان در اين مركز درماني را تشريح كرد. در متن اين اطلاعيه آمده است: «در راستاي اطلاع‌رساني به مردم هنردوست و هم‌ميهنان عزيز به استحضار مي‌رساند امروز شرايط عمومي، قلبي و ريوي استاد پايدار و بهتر از روز قبل است و اقدامات لازم در خصوص ترخيص ايشان از مجموعه بيمارستان جم و انجام ادامه درمان در منزل در حال انجام است.» در همين حال بابك حيدري‌اقدم، مديرعامل بيمارستان جم نيز با انتشار يك فيلم ويديوي يك دقيقه‌اي در صفحه بيمارستان گفت: «اوضاع جسماني استاد شجريان نسبت به روزهاي قبل و شرايط وي به لحاظ باليني، قلبي، عروقي و تنفسي خيلي بهتر شده و در عين حال كنترل خون نيز به‌طور كامل انجام گرفته است. ضمن اينكه ما علايمي از عفونت نداريم و هوشياري هم به قبل از بستري شدن در بيمارستان برگشته و الان شرايط پايداري داريم. اگر اين روند به اين خوبي ادامه پيدا كند، طي روزهاي نزديك استاد را به منزل ترخيص مي‌كنيم.»

چالش طعنه‌آميز نخست‌وزير برزيل

براي «دي‌كاپريو»

«هميلتون مورائو» نخست‌وزير برزيل، «لئوناردو دي‌كاپريو» بازيگر و فعال محيط زيست را به يك پياده‌روي هشت ساعته در جنگل‌هاي آمازون دعوت كرد. به گزارش ايسنا و به نقل از مركوپرس، پس از آنكه «لئوناردو دي‌كاپريو» بازيگر سرشناس و فعال محيط زيست ويديويي از آتش‌سوزي بزرگ در جنگل‌هاي آمازون در صفحه اجتماعي خود منتشر كرد، «هميلتون مورائو» نخست‌وزير برزيل نيز از اين ستاره هاليوودي دعوت كرد براي يك پياده‌روي هشت ساعته به آمازون بيايد تا از نزديك ببيند كه جنگل‌هاي آمازون در حال سوختن نيستند. «مورائو» در جريان يك كنفرانس درباره توسعه پايدار آمازون گفت: «مي‌خواهم از «دي‌كاپريو» به عنوان جديدترين منتقدمان دعوت كنم تا به شمال برزيل سفر كند و با هم هشت ساعت در دل جنگل پياده‌روي كنيم تا او متوجه شود شرايط واقعا در اين منطقه بسيار بزرگ، چگونه است.» «دي‌كاپريو» در ويديو و مطلبي كه در صفحه اجتماعي خود منتشر كرده بود ضمن اشاره به افزايش ۲۸ درصدي آتش‌سوزي‌ها در جنگل آمازون در يك‌سال گذشته عنوان كرده «ژايير بولسونارو» رييس‌جمهور برزيل براي كنترل آتش‌سوزي‌ها تحت فشار بين‌المللي است اما او به صورت عمومي شدت و اهميت اين آتش‌سوزي‌ها را مورد ترديد قرار مي‌دهد و مخالفان و بوميان را مسوول آن مي‌داند. «ژايير بولسونارو» رييس‌جمهور برزيل سال گذشته نيز مدعي شد «لئوناردو دي‌كاپريو» براي ايجاد آتش‌سوزي عمدي در جنگل‌هاي آمازون ۳۰۰ هزار دلار هزينه كرده است.

اگر اين تابلو را مي‌شناسيد، اطلاع دهيد!

يك تابلو نقاشي ربوده شده در دوران جنگ جهاني دوم با هدف كشف صاحبان حقيقي اين اثر در فرانسه به نمايش گذاشته شده است. به گزارش ايسنا و به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك تابلو نقاشي رنگ روغن متعلق به قرن نوزدهم كه در جريان اشغال فرانسه در جنگ جهاني دوم ربوده شده بود با هدف پيدا شدن صاحب حقيقي آن به نمايش گذاشته شده است. پسر سرباز آلماني كه اين تابلو را در اطاعت از مقامات بالاتر از محل برداشته بود، اين اثر را بازگردانده است. حالا اين تابلو كوچك بي‌نام كه توسط «نيكولاس روسو» نقاش فرانسوي خلق، پس از ۷۶ سال به فرانسه بازگردانده و اكنون در نمايشگاهي واقع در «وردن» به نمايش گذاشته شده است. در اين نمايشگاه در كنار اين تابلو نقاشي، تابلويي نصب شده كه روي آن نوشته شده است: «اگر اين منظره را مي‌شناسيد يا هرگونه اطلاعاتي از اين تابلو نقاشي داريد خوشحال مي‌شويم ما را مطلع كنيد.» برگزاركنندگان بهترين سالن مركز جهاني صلح (محل برگزاري نمايشگاه) كه سالانه ۶۰ هزار نفر از آن بازديد مي‌كنند را به نصب اين تابلو نقاشي اختصاص داده‌اند. اين تابلو نقاشي فردي را در كنار يك رودخانه، زير آسمان ابري و مكاني مملو از درختان بلند كه در نزديكي يك دهكده قرار دارد، نشان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون