• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۲ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4725 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۲ شهريور

خبر

كرونا حراج تهران را  به پاييز موكول كرد

سيزدهمين دوره از «حراج تهران» به دليل جلوگيري از شيوع ويروس كرونا در كشور، در فصل پاييز برگزار مي‌شود. به گزارش ايسنا و به نقل از روابط عمومي «حراج تهران» در اطلاعيه اين حراجي آمده است: «سيزدهمين دوره «حراج تهران» كه قرار بود در تاريخ ۲۷ تيرماه برگزار شود به دليل اوج‌گيري شيوع بيماري كرونا در اين زمان با دو ماه تاخير به جمعه ۲۸ شهريور ماه موكول شد اما باتوجه به تداوم وضعيت نامساعد و نگران‌كننده شيوع بيماري كرونا امكان برگزاري آن در شهريورماه نيز وجود ندارد. 
در نتيجه تصميم فعلي «حراج تهران» برگزاري حراج «هنر معاصر و مدرن» در فصل پاييز است. «حراج تهران» ضمن اداي احترام به جامعه پزشكي و خدمتگزاران حوزه سلامت، درگذشت جمعي از هموطنان عزيزمان بر اثر بيماري كرونا را به همه ايرانيان تسليت عرض مي‌كند.»


«عارف‌البكا» مستند شد

مهدي نادري، كارگردان سينماي ايران با اشاره به پخش مستند «عارف‌البكا» از شبكه مستند سيما، به تشريح فرآيند توليد و ويژگي‌هاي اين مستند پرداخت. مهدي نادري در گفت‌وگو با مهر درباره پخش مستند «عارف‌البكا» با محوريت تعزيه‌خواني كه شب اول شهريور از شبكه مستند روي آنتن رفت، بيان كرد: هنر تعزيه يك هنر آييني در فرهنگ ما ايرانيان است و به دليل استقبال گسترده مردم از اين هنر يكي از دغدغه‌هاي مهم درباره آن فراهم‌آوري مكان براي اجراست. درواقع گونه‌هاي مختلف هنري دغدغه مخاطب دارند اما تعزيه دغدغه مكان هم دارد.  وي با اشاره به ويژگي‌هاي مستند خود گفت: واقعيت اين است كه ما با نوعي فقدان منابع تصويري در زمينه شيوه نسخه‌نويسي و قرائت تعزيه‌خوان‌هاي بزرگ مواجه هستيم كه من تلاش كردم در اين مستند به اين منابع بپردازم. نادري ادامه داد: بيشتر فيلم‌هاي مستندي كه درباره تعزيه ساخته مي‌شود به خود اجراي تعزيه مي‌پردازد، اما اين مستند درباره شيوه تعزيه‌نويسي و تعزيه‌خواني است. براي اين منظور هم با پيشكسوتان و بزرگان اين حرفه مثل رضا حيدري يا ابوالفضل صابري همراه شده‌ايم و تفاوت ديدگاه‌ها در اين زمينه را به نمايش درآورديم. اين مستندساز با اشاره به محل تصويربرداري و ساخت اين مستند عنوان كرد: ما براي توليد و تصويربرداري اين مستند به شهر تفرش رفتيم و پژوهش‌ها در آنجا انجام شد، چراكه بزرگ‌ترين تعزيه‌خوان‌هاي ايران در تفرش سكونت دارند. اين كارگردان درباره مدت زمان توليد اين مستند نيز توضيح داد: ما حدود چند ماه درگير ساخت اين مستند بوديم تا بتوانيم زوايايي از تعزيه‌خواني را نمايش دهيم كه ماحصل آن در ۴۵ دقيقه آماده نمايش شده است و شب (شنبه اول شهريور) ساعت ۲۲ از شبكه مستند پخش شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون