• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4726 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۳ شهريور

نمايندگان مجلس خواستار لغو توقيف روزنامه «جهان صنعت» شدند

تنها دو روز پس از روز خبرنگار، هيات نظارت بر مطبوعات روزنامه جهان صنعت را به دليل مصاحبه‌اي درباره كرونا با عنوان «به آمار دولتي اعتماد نيست» با يك كارشناس كه بيش از ۶ ماه با عنوان عضو ستاد ملي كرونا با رسانه‌هاي مختلف گفت‌وگو داشته است، مجرم شناخته و دستور به توقيف موقت آن داده است. به گزارش جهان صنعت نيوز: تنها دو روز پس از روز خبرنگار، هيات نظارت بر مطبوعات روزنامه «جهان صنعت» را به دليل مصاحبه‌اي درباره كرونا با عنوان «به آمار دولتي اعتماد نيست» با يك كارشناس كه بيش از ۶ ماه با عنوان عضو ستاد ملي كرونا با رسانه‌هاي مختلف گفت‌وگو داشته است، مجرم شناخته و دستور به توقيف موقت آن داده است. اقدامي كه طي ۶ ماه گذشته تاكنون هيچ واكنشي از سوي محبوب‌فر (مصاحبه‌شونده) و ستاد ملي كرونا نداشته است ولي اين بار منجر به برخورد و توقيف روزنامه جهان صنعت شده است. توقيفي كه بيكاري ۷۰ نفر به‌طور مستقيم و بيش از ۲۵۰ نفر به‌طور غير مستقيم را به همراه خواهد داشت. بنابراين اعضاي تحريريه روزنامه جهان صنعت به منظور حل مشكل و با اميد رفع توقيف هر چه سريع‌تر روزنامه، به اين دليل كه در جلسه هيات نظارت بر مطبوعات نماينده مجلس حضور نداشته است؛ از وكلاي ملت خواستند تا در اين باره آنها را حمايت و همراهي كنند.
متن نامه به شرح زير است: 
«نمايندگان محترم مجلس يازدهم شوراي اسلامي»
با سلام و احترام
همان‌طوركه مستحضريد وظيفه روزنامه و خبرنگار، آگاهي‌بخشي و شفاف‌سازي است و از اين بابت دريافت و انتشار اخبار و اطلاعات مهم‌ترين وظيفه و عملكرد رسانه‌ها است. در مقابل اين عملكرد، وظيفه جامعه متمدن رعايت آزادي بيان و البته تضارب آرا است. بر اين مبنا رسانه‌ها و نشريات، بزرگراه‌هاي انديشه، بيان و فهم هستند؛ مصداقي روشن براي فعاليت كساني كه خداوند در آيه مباركه ۱۸ سوره كريمه زمر، آنان را هدايت شده مي‌داند.
اما گاهي تنگ‌نظري و بي‌سليقگي مقامات و تصميم‌گيران مسدود شدن اين بزرگراه‌هاي انديشه را رقم مي‌زند؛ همان اتفاقي كه طي روزهاي گذشته براي روزنامه «جهان صنعت» رخ داد و هيات نظارت بر مطبوعات به خاطر يك مصاحبه آن‌هم با كارشناسي كه بارها با رسانه‌هاي فراگير گفت‌وگو كرده بود، تصميم به توقيف اين روزنامه گرفت.
در ادامه اين نامه آمده است: «به نظر ما آنچه در روزنامه جهان صنعت به چاپ رسيد مصداق اقدام حرفه‌اي و روزنامه‌نگاري انتقادي است كه تنبيه و توقيف روزنامه مذكور به اين علت كاري خطا و نادرست است. بنابراين اهالي روزنامه جهان صنعت تقاضاي همراهي و همكاري آن حضرات جهت رفع توقيف هر چه زودتر روزنامه خود را داريم تا سريع‌تر به دكه‌هاي مطبوعاتي بازگردد.»
 نمايندگان امضاكننده درخواست رفع توقيف روزنامه «جهان صنعت» به دليل چاپ مصاحبه درباره آمار كرونا
   شهباز حسن‌پور بيگلري
   عبداله ايزدپناه
   رضا تقي‌پور
   حسن نوروزي
   علي اصغر عنابستاني
   محمدعلي محسني
   روح‌الله عباسپور
   علي اصغر باقرزاده
    احمد عليرضا بيگي
   عبدالحسين روح‌الاميني
   احسان اركاني
   سيد شمس‌الدين حسيني
   علي رضايي
   سيد علي حدادي
   وحيد جلال‌زاده
   محسن زنگنه
   سيدمحمدرضا ميرتاج الديني

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون