اعتراض گسترده با التماس به وزير
سعيد ميرزاپور| بسياري از مردم و مشتركان تلفن همراه، همچنان با گذشت چند سال از اجراي طرح مقابله با مزاحمتهاي تلفني، اسير پيامهاي تبليغاتي ايرانسل هستند و اعتراضشان را به شبكههاي اجتماعي نيز كشاندهاند؛ همراه موبايلستان باشيد تا به بررسي اين موضوع بپردازيم. اگر از كاربران ايرانسل باشيد حتما متوجه شدهايد كه در طول روز پيامكهاي تبليغاتي آزاردهندهاي از سوي اين اپراتور ارسال ميشود. پيامكهايي كه صرفا جهت اطلاعرساني بستههاي پيامك يا اينترنت هستند يا كدهاي دستوري را يادآوري ميكنند. اما مشكل اصلي اينجاست كه همان پيام هر روز مجددا ارسال ميشود. خود ما نيز در موبايلستان با اين مشكل دست و پنجه نرم ميكنيم.
امروز با مروري در توييتر متوجه شديم كه كاربران بسيار زيادي از اين مشكل ناراضي هستند و اعلام ميكنند كه پيامكهاي مزاحم ايرانسل امانشان را بريده است و براي اينكه به حرفشان رسيدگي شود، آيدي محمدجواد آذريجهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات را نيز تگ ميكنند. در زير اغلب اين توييتها نيز پشتيباني ايرانسل پاسخي نوشته و مدعي شده كه با شمارهگيري كد دستوري خاصي ميتوان از شر اين پيامكها خلاص شد. اما ما نيز اين كد دستوري را روي سيمكارت خود ارسال كرديم و با پيام «شماره شما قبلا در فهرست درخواستي ثبت شده است» مواجه شديم. اما با اين وجود همچنان هر روز شاهد پيامكهاي مذكور هستيم. ما در موبايلستان براي پيگيري موضوع با اپراتور ايرانسل تماس گرفتيم و مشكل را گزارش داديم. بعد از دريافت شماره پيگيري و گذشت حدود دو هفته از ماجرا، همچنان مشكل پابرجاست. اما سوال اينجاست كه چرا بايد چنين پيامكهايي ارسال شوند؟ پيامكهايي كه جز مزاحمت هيچ نتيجه ديگري ندارند. از سوي ديگر رگولاتوري و وزارت ارتباطات توجه ويژهاي به پيامكهاي تبليغاتي دارند و طيف وسيعي از سيمكارتهايي كه از آنها پيامهاي تبليغاتي ارسال ميشد را مسدود كردند. اما با اين وجود ايرانسل همچنان چنين پيامكهايي را براي كاربرانش ارسال ميكند. اينكه ايرانسل چرا از بستري كه در اختيار دارد، سوءاستفاده ميكند و پيامكهاي تبليغاتي آزاردهنده براي كاربرانش ميفرستد خود جاي سوال دارد و اينكه چرا وزارت ارتباطات به اين موضوع ورود نكرده خود سوال ديگر است. هر چه كه باشد اين پيامها جز آزار كاربران چيزي به همراه ندارد و حتي اگر استدلال ايرانسل از ارسال اين حجم پيام تبليغاتي، دسترسپذيري بيشتر به مشتركانش است، بايد گفت مشتركي كه متقاضي دريافت سرگيسهاي خاص باشد با وجود بسترهاي تبليغاتي گسترده اين اپراتور اعم از راديو و تلويزيون، فضاي مجازي و... قطعا راهي براي پاسخ به نيازش خواهد يافت يا در بدترين حالت وارد سايت اپراتور خواهد شد و خدمت را سرچ خواهد كرد.