• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4734 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ شهريور

تراكتور يكي از قطب‌هاي

فرزاد آشوبي

فوتبال ايران است
تراكتور سال‌هاست با برنامه‌ريزي‌ و صرف هزينه‌هاي قابل توجه خودش را به يكي از قطب‌هاي فوتبال ايران تبديل كرده است. اين تيم در دو سال اخير نيز با حضور آقاي زنوزي كه به فوتبال علاقه‌مند هستند و هزينه‌هاي زيادي هم انجام مي‌دهد، شرايط بهتري را تجربه كرده است. البته بايد به اين نكته اشاره كرد كه فوتبال آذربايجان و مشخصا آذربايجان شرقي قابليت تبديل شدن به يك قطب فوتبال را داشت. اين پتانسيل سال‌ها در اين شهر وجود داشت و دليلش هم بودن هواداران پرشور و پرشماري است كه طرفدار تيم تراكتورسازي هستند. براي رسيدن به يك هدف بزرگ وجود چنين هواداراني مسير را بسيار سهل مي‌كند. تراكتور با برنامه‌ريزي‌ها و هزينه‌هايي كه در اين مدت شده، سال‌هاست جزو قطب‌هاي فوتبال ايران به حساب آمده و حالا هم با رسيدن به مقام قهرماني جام حذفي خودش را يك پله ارتقا داده است.  تراكتور هزينه‌هاي زيادي را انجام داده و موفقيت هم به دست آورده است. با اين حال جا دارد اين هزينه‌ها به شكل بهتري انجام شود. واقعيت اين است كه در فوتبال حرفه‌اي بايد اين اتفاق بيفتد. منابع مالي بخش بزرگي از موفقيت‌هاي يك تيم را مي‌تواند رقم بزند. تراكتور هم به خوبي توانسته در اين مسير حركت بكند. اين تيم بازيكنان بزرگي در اختيار دارد و حتي مي‌تواند و بايد براي موفقيت‌هاي بعدي خودش را بيشتر از اين هم تجهيز كند. با اين حال گمان مي‌كنم آن چيزي كه الان اين تيم به آن نياز دارد نگاه به فوتبال پايه است. اميدوارم حالا كه آقاي زنوزي برنامه‌ريزي بلندمدت داشته و به اين شكل هزينه مي‌كند، بخشي از نگاه‌شان را معطوف كنند به ساختن تيم‌هاي پايه. 

اين باعث مي‌شود تراكتور تبديل به تيمي شود كه خودش مي‌تواند بازيكن توليد كند و از داشته‌هاي خودش با قيمت مناسب‌تر استفاده كند. به نظرم اگر در اين مسير هم حركت كنند، مي‌توانند به يك باشگاه خصوصي كاملا حرفه‌اي تبديل شوند. 
حضور تراكتور در جمع مدعيان باعث مي‌شود فوتبال ما رشد كند. داشتن تيم‌هاي باشناسنامه و پرهوادار و مدعي براي فوتبال ما دائما باعث رشد و جذابيت اين رشته خواهد شد. اينكه تراكتور توانسته خودش را سال‌ها در قامت يك مدعي ظاهر كند اتفاق خوبي است و اميدوارم ساير باشگاه‌هاي ما هم كه توانمند و البته پرهوادار هستند همين روند را پيش بگيرند. تاكيد مي‌كنم روي پرهوادار بودن چون باشگاهي كه هوادار ندارد عملا بخش بزرگي از شرايط لازم براي تبديل شدن به يك قطب در فوتبال را ندارد. باشگاه‌هاي پرهوادار هر چقدر پرتوان‌تر در اين مسير حركت كنند و بتوانند خودشان را به استانداردهاي لازم حرفه‌اي نزديك كنند و به عنوان يك مدعي مطرح شوند براي فوتبال ما مثمرثمر خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون