• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4755 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

يكشنبه عجيب فوتبال اروپا

هوفنهايم و واردي غول كش

هر چقدر بازي‌هاي روز شنبه اروپا هيجان‌انگيز بود، بازي‌هاي روز يكشنبه با نتايجي غيرقابل پيش‌بيني به پايان رسيد. در آلمان، بايرن مونيخ به عنوان فاتح ليگ قهرمانان اروپا و مدافع عنوان قهرماني بوندس‌ليگا و تيمي كه همين چند روز پيش فاتح سوپركاپ اروپا شد در زمين هوفنهايم به زمين رفت و با نتيجه عجيب ۴ بر يك شكست خورد. در انگلستان هم لسترسيتي توانست در ورزشگاه اتحاد دست به كار بزرگي بزند و شاگردان گوارديولا را پنج تايي كند.

 

هوفنهايم! چه كسي فكرش را مي‌كرد؟

در چند ماه گذشته بايرن تبديل به ترسناك‌ترين تيم اروپا شده است. آنها در اروپا يكي يكي رقباي خود را شكست دادند و فاتح چمپيونزليگ شدند. ۸ بار دروازه بارسا را گشودند و ليگ جديد را با برد 8 بر صفر مقابل شالكه آغاز كردند. بيشتر كارشناسان فوتبال دنيا معتقدند، بايرن بهترين تيم اروپاست و شايد بتوان گفت، آرزوي همه رقباي بزرگ اين بود كه بتوانند مقابل مونيخي‌ها نتيجه‌اي قابل قبول به دست آورند و اين تيم را شكست دهند. حال چه كسي فكرش را مي‌كرد چنين كاري را هوفنهايم به انجام برساند و آرزوي دشمنان بايرن را تحقق ببخشد؟ اما اين اتفاق افتاد و تيم نه چندان مطرح آلمان كه هفته نخست بوندس‌ليگا را هم با يك برد معمولي ۳ بر 2 مقابل كلن به پايان رسانده بود در هفته دوم توانست دور از انتظارترين نتيجه چند وقت اخير فوتبال اروپا را رقم بزند و بايرن هانسي فليك را بعد از ۲۳ بازي بدون شكست با نتيجه پرگل ۴ بر يك در هم بكوبد. اين شكست آن قدر عجيب بود كه صفحه رسمي بايرن در اينستاگرام در كپشن پست مربوط به نتيجه بازي فقط از يك اموجي «دو نقطه خط» استفاده كرد. خيلي‌ها تا پيش از اين مسابقه از خودشان مي‌پرسيدند چطور مي‌توان بايرن را متوقف كرد؟ آيا اصلا اين تيم شكست مي‌خورد؟ آيا قرار است شاهد يك قهرماني بدون شكست در بوندس‌ليگا باشيم؟ جواب اين سوالات را سباستين هونس، سرمربي فعلي هوفنهايم و قبلي تيم بايرن مونيخ به خوبي دارد. اينكه بايرن هم شكست مي‌خورد و اتفاقا مي‌تواند شكست سنگين هم بخورد. اينكه هيچ تيمي نمي‌تواند پادشاه مطلق فوتبال شود و اين رشته ورزشي به خاطر همين فراز و فرودهايش است كه اين‌چنين جذاب به نظر مي‌رسد. هوفنهايم در رقابت با بايرن ابتدا دو بر صفر جلو افتاد و بعد از خوردن يك گل از مهمان در نيمه دوم دو بار ديگر دروازه نوير را باز كرد تا فليك طعم كاري كه با رقبايش در اين مدت كرده بود را بچشد. حال آيا اين به معناي رقابتي‌تر شدن بوندس‌ليگاست؟ آيا مي‌توان گفت، بايرن اين فصل به راحتي قهرمان بوندس‌ليگا نمي‌شود؟ اينها سوالاتي است كه براي پاسخ دادن به آنها نياز به زمان حس مي‌شود. تنها واقعيت مسلم در حال حاضر صدرنشيني هوفنهايم با ۶ امتياز است در حالي كه يكي از دو بازي‌اش مقابل بايرن بوده.

 

واردي گوارديولا را كشت

دومين نتيجه عجيب فوتبال اروپا در روز يكشنبه دو ساعت بعد از بازي بايرن رخ داد. در ورزشگاه اتحاد و مسابقه بين منچسترسيتي و لسترسيتي. روباه‌ها در بازي مقابل سيتي خيلي زود و توسط رياض محرز دروزاه‌شان باز شد اما در ادامه با درخشش كم‌نظير جيمي واردي توانستند 3 بار پياپي گلزني كنند. واردي آقاي گل فصل قبل ليگ برتر انگليس در اين بازي دو پنالتي به دست آورد و هر دو را تبديل به گل كرد و يك گل ديگر هم با ضربه رباح ماجري به زيبايي هر چه تمام‌تر وارد دروازه ادرسون كرد. واردي با اين 3 گل تبديل به تنها بازيكني شد كه توانسته مقابل در زمين گوارديولا و تيمش هت‌تريك كند. همچنين او با ۶ بار گلزني مقابل سيتي به نوعي قاتل اين تيم محسوب مي‌شود. هيچ بازيكني به اندازه واردي به تيم گوارديولا در ليگ برتر گل نزده است. همچنين واردي تبديل به نخستين بازيكن بعد از سال ۲۰۰۴ و ميلان باروش شد كه توانست در يك بازي خودش دو پنالتي بگيرد و هر دو را وارد دروازه حريف كند. در كنار درخشش واردي مديسون هم درخشش خوبي داشت و يك سوپرگل به عنوان گل چهارم وارد دروازه ميزبان كرد. هر چند ناتان آكه خريد جديد سيتي توانست يكي از گل‌هاي خورده را جبران و بازي را ۴ بر 2 كند اما مديسون يك پنالتي ديگر به نفع تيمش گرفت و اين بار تيلمانس آن را به گل تبديل كرد تا روباه‌ها ۵ بر ۲ سيتي و گوارديولا را شكست داده باشند. اين براي دومين بار در دوران مربيگري گوارديولاست كه تيمش در خانه ۴ گل يا بيشتر دريافت مي‌كنند. نخستين بار اين اتفاق در سال ۲۰۱۴ و در ليگ قهرمانان رخ داد. زماني كه پپ سرمربي بايرن بود و تيمش ۴ گل از رئال خورد. همچنين اين شكست نخستين باخت با دريافت ۵ گل براي گوارديولا از زمان حضور در ليگ برتر است. همچنين سابقه نداشته، سيتي از زمان تاسيس اتحاد در اين ورزشگاه ۵ گل دريافت كند. شاگردان برندان راجرز با اين پيروزي فصل را با 3 برد پياپي آغاز كردند. اتفاقي كه در تاريخ باشگاه حتي در فصلي كه آنها قهرمان شدند هم رخ نداده بود. هفته پيش كوين ديبروينه ستاره سيتي گفته بود، مي‌خواهيم با تمام وجود در رقابت اين فصل با ليورپول مبارزه كنيم. ولي به نظر مي‌رسد آنها براي قهرماني رقباي بيشتري هم دارند. علاوه بر لستر، اورتون هم در 3 بازي نخست با هدايت آنچلوتي به پيروزي رسيده و حالا صدرنشين است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون