• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4755 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

با برتري مقابل بوستون سلتيكس

ميامي حريف ليكرز در فينال NBA شد

از مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي بسكتبال NBA بامداد دوشنبه و در فينال كنفرانس شرق دو تيم بوستون سلتيكس و ميامي هيت در ششمين راند مقابل هم قرار گرفتند. در ۵ بازي قبلي ميامي ۳ پيروزي به دست آورده بود و بوستون دو برد. بازي در شرايطي آغاز شد كه ميامي تنها به يك برد ديگر براي رسيدن به فينال NBA نياز داشت. البته آنها يادشان نرفته بود كه در بازي آخر مقابل اين تيم شكست خورده بودند و اگر بار ديگر اشتباه مي‌كردند همه ‌چيز به تساوي كشيده مي‌شود. 
ميامي در بازي مقابل بوستون كار را به خوبي شروع و در كوارتر اول با نتيجه ۳۳ بر ۲۷ به پيروزي دست پيدا كرد. بوستون در كوارتر دوم كمي فاصله را جبران كرد و با برد ۳۳ بر ۲۹ به پيروزي رسيد. نيمه نخست با نتيجه ۶۲ بر ۶۰ به نفع ميامي تمام شد. در آغاز كوارتر سوم دو تيم رقابت كاملا نزديكي با هم داشتند و در پايان به تساوي ۲۶ بر ۲۶ رضايت دادند. كوارتر چهارم و حساس‌ترين بخش بازي با برتري دو امتيازي ميامي شروع شد و در حالي كه هواداران بوستون به عنوان پرافتخارترين تيم NBA انتظار داشتند بازيكنان تيم‌شان از فرصت استفاده كنند و كار را به بازي هفتم بكشانند، ميامي توانست با عملكردي عالي با نتيجه ۳۷ بر ۲۷ به پيروزي برسد و در مجموع ۱۲۵ بر ۱۱۳ برنده بازي ششم و برنده رقابت نيمه نهايي لقب بگيرد. به اين ترتيب ميامي حريف ليكرز در فينال NBA شد.
در پنج بازي قبلي دو تيم اين نتايج رقم خورده بود: بازي نخست ميامي ۱۱۷ بوستون ۱۱۴. بازي دوم ميامي ۱۰۶ بوستون ۱۰۱. بازي سوم بوستون ۱۱۷ ميامي ۱۰۶. بازي چهارم ميامي ۱۱۲ بوستون ۱۰۹ و بازي پنجم بوستون ۱۲۱ ميامي ۱۰۸. 
ستاره ميامي در فينال كسي نبود جز بام آدبايو كه در مدت ۳۹ دقيقه حضور در زمين موفق شد ۳۲ امتياز به دست آورد. او همچنين با ثبت ۱۴ ريباند و دادن ۵ پاس منجر به امتياز كمك زيادي به برتري تيمش كرد. ديگر ستاره ميامي در بازي مقابل بوستون جيمي باتلر بود. باتلر هم كه مانند بام ۳۹ دقيقه در زمين حضور داشت ۲۲ امتياز به دست آورد و 8 پاس منجر به امتياز به هم‌تيمي‌هايش داد. او دو ريباند هم داشت. در سمت مقابل ستاره بوستوني‌ها جيسون تاتوم گرچه ۲۴ امتياز گرفت و ۱۱ پاس منجر به امتياز داد و ۷ ريباند هم به ثبت رساند، نتوانست مانع از شكست تيمش شود. كامبا واكر ديگر ستاره سلتيكس كه هواداران حساب ويژه‌اي رويش باز كرده بودند، عملكرد متوسط ۲۰ امتياز و ۵ پاس منجر به امتياز و ۲ ريباند را به ثبت رساند. 
نكته جالب بازي فينال رويارويي لبران جيمز با تيم سابقش ميامي است. جيمز از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در تيم ميامي بازي مي‌كرد و اين تيم بهترين دوران خودش را در قرن جديد با حضور كينگ تجربه كرده بود و در سال‌هاي ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ سه بار پياپي به فينال رسيد و دو بار هم قهرمان شد. سال ۲۰۱۴ آخرين باري بود كه ميامي به فينال رسيد و البته مقابل سن‌آنتونتيو ۴ بر يك باخت. از سال بعد با جدايي لبران و چند ستاره ديگر اين تيم نتوانست تا مدت‌ها خودي نشان بدهد. آخرين فينال ليكرز هم برمي‌گردد به سال ۲۰۱۰ كه آنها موفق شدند ۴ بر ۳ بوستون را شكست دهند. دو تيم ميامي و ليكرز تا به حال در فينال با يكديگر روبه‌رو نشده‌اند و اين نخستين فينال با حضور دو تيم به حساب مي‌آيد. ليكرز در پنج ديدار قبلي خانگي خود مقابل ميامي چهار برد و يك شكست به دست آورده بود و در زمين حريف نيز همين عملكرد را به ثبت رسانده بود. نخستين بازي فينال بامداد پنجشنبه برگزار مي‌شود. بازي‌هاي فينال به صورت يك روز در ميان ادامه پيدا مي‌كند و اگر دو تيم زود قافيه را به هم نبازند، راند هفتم و پاياني رقابت نهايي روز ۱۳ اكتبر (۲۳ مهر) خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون